تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب : ۴۴۲۸۳۳
در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دو مصیبت بزرگ از زبان دادستان یاسوج ( + فیلم )

۲
۰
فایل مرتبط کبنا ؛سید علی ملک‌حسینی دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات دستگاه قضا در برخورد با متخلفین و مبارزه با فساد را تشریح کرد.
به گزارش کبنا، سید علی ملک حسینی در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه «اینقدر نگویید که با جرائم برخورد نمی‌شود» اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد زندانیان بیشتر از میانگین کشوری است و جایگاه ششم را در خصوص «تعداد زندانیان» در کل کشور داریم.
وی به نتیجه نامطلوب «زندانی کردن» اشاره کرده و گفت: برخورد شده ولی نتیجه مطلوب کسب نشده است.
ملک حسینی افزود: تصور عموم این است که افرادی که اتهامی به آنها وارد می‌شود و دستگیر می‌شوند باید زندان بروند، در حالی که اینطور نیست، مراحل مختلفی وجود دارد برای اینکه یک فردی در نهایت زندانی شود. افرادی خاص و در جرائم خاص که مثلاً قاتل باشد، استفاده از سلاح کرده باشد، زندانی می‌شوند؛ افرادی که بیم فرار کردن آنها وجود دارد.
   

بیشتر بخوانید:
 
ملک‌حسینی: رسانه‌ها از شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد مطالبه‌گری کنند / در باره خروجی این شورا پرسشگری شود / نخبگان هیچ انگیزه‌ای برای خدمت در کهگیلویه و بویراحمد ندارند / تشنه برخورد با مفاسد هستیم

( فیلم ) جرم اول در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخورد قاطع با جرم «خصومت‌های شخصی» اظهار کرد: فردی که نزاع شخصی در پمپ بنزین جهاد یاسوج داشت، 12 ماه است که در بازداشت موقت است و قطعاً حکم او چندین سال حبس خواهد بود، لذا برخوردها با چنین جرم‌هایی شدید بوده است.
وی گفت: در برخی از مواقع حکمی را اجرا کردیم و قصاص را بصورت علنی انجام دادیم، و متأسفانه برای مردم الگوسازی شده و می گویند چرا این حکم‌ها علنی اجرا نمی‌شود؟
ملک حسینی به مصیبت بزرگتر زندانیان اشاره کرده و گفت: زندان یک مصیبت و خانواده‌های زندانیان مصیبت بزرگتری است. رئیس کل دستگاه قضایی سرکشی‌های منظم به خانواده‌های زندانی دارند که این هم از ابتکارات این دستگاه قضایی است.

وی بیان کرد: کسی را به خاطر مواد مخدر 10 سال حبس دادیم، اما زن جوان او ممکن است به خطر بیفتد، فرزندش در طویله‌ای زندگی می‌کند که هیچ کس نمی‌تواند آنجا زندگی کند. هیچ کس نمی‌تواند به جای قاضی تشخیص دهد مگر اینکه جای او بنشیند. قاضی ممکن است تشخیص بدهد که زندانی موقتاً مرخصی برود. باز هم در اینجا اشاره می‌کنم که نهادهای فرهنگی کجا هستند و چه کاری انجام داده‌اند؟
ملک حسینی دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قاضی ناظر زندان را در زندان مستقر کرده‌ایم که این هم از ابتکارات این دستگاه قضا است، شب نشینی با زندانیان دارند و مشکلات زندانیان را بصورت دقیق بررسی می‌کند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی از دنا
Romania
چرا رسانه‌های استان از دستگاه‌های مختلف فرهنگی که درکشور ما تعدادشان هم کم نیستند مطالبه گری نمی کنند که درخصوص فرهنگ سازی و انجام کارهای فرهنگی چه کرده اند و چه برنامه ای درخصوص کاهش آسیب های اجتماعی داشته اند ؟چرا از دستگاه‌های متولی اشتعال نمی پرسند چه عملکرد و برنامه ای داشته ودارند؟
و چرا از مسؤلین ارشد استانی و دستگاه های اجرایی
درباره دلایل خودکشی جوانان،اعتیاد،فقر قمه کشی مطالبه گری نمی کنند؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
لطفا با اراذل شدید برخورد نمایید مثلا از زندان های مرزی و دوردست سکونت مجرمین امنیت استفاده نمایید نه زندان یاسوج ... مجرم اگر ملاقات نشود و سایر زندانیانی که هستن هم صحبت نباشه بیشتر به اشتباه خود پی می برد...مگر میشو د
ف ولی یک انسان را تغییر نداد.... در نحوه تنبیه مخبان امنیت تجدید نظر نمائید..
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1