تاریخ انتشار
جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۵۶۰۰۸
روایتی از آتش سوزی پمپ گاز بنسنجان یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛

اگر مهرداد نبود... (+ فیلم )

۶
۱
فایل مرتبط کبنا ؛بارها اداره‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در باره غیراستاندارد بودن جایگاه‌های سوخت گاز تذکر داده بود. اگر چه علت انفجار جایگاه پمپ گاز بنسنجان هنوز اعلام نشده ولی ظاهر بعضی از پمپ‌های گاز یاسوج را که نگاه می‌کنی، حتی اگر متخصص امر هم نباشی، با خودت می‌گی، باید دستی به سر و روی این جایگاه‌های سوخت کشیده شود. از این مقوله که بگذریم، انفجار جایگاه سوخت گاز بنسنجان به خیر گذشت و البته فداکاری مأموران آتش‌نشانی یاسوج به فرماندهی محمد رستمی_ مدیرعامل آتش نشانی یاسوج_ روایت شنیدنی دارد.
فیلم لحظه انفجار پمپ گاز بنسنجان
           
به گزارش کبنا، روز سه شنبه_ ۲۹ آذر 1401_ انفجار و پس از آن آتش سوزی بسیار مهیبی که در یکی از جایگاه‌های سی ان جی شهر یاسوج رخ داد، باعث ترس و وحشت فراوانی شد. وقوع آتش سوزی نیرو‌های‌ آتش‌نشانی را خیلی سریع به محل کشاند، اما گویا وضعیت به گونه‌ای بود که امکان اطفاء حریق بدون ریسک و خطر امکانپذیر نبود. در این شرایط ترس‌آور، مهرداد یزدان‌پناه همان جوان فداکار و شجاعی بود که با پشتیبانی سایر همسنگرانش، جان را در کف دستش گذشت و به دل حادثه زد.
مهرداد می‌گوید: یک لحظه تصمیم نیاز داشت که باید خطرپذیری کرد چرا که رفتن درون‌اتش برای بستن منشأ سوخت، برنگشتن را بسیار محتمل می‌کرد، اما نهایتاً تصمیم به رفتن گرفتم و خوشبختانه سالم برگشتم!
این اقدام شجاعانه مهرداد یزدانپناه موجب تحسین همگان قرار گرفت. نستهن مقدم_ شهردار یاسوج_ از این جوان شجاع بویراحمد قدردانی کرد و به او خبر خوشی هم داد.
در فیلم زیر جزئیات حادثه از زبان مهرداد یزدانپناه را می‌بینید.
        
شهردار یاسوج با تجلیل از این آتش‌نشان اظهار داشت: اگر این کار توسط شما انجام نشده بود حادثه‌های بزرگ در آن محل اتفاق می‌افتاد مکانی که در یکی از مسیر‌های پرتردد شهر یاسوج بوده و در جوار جمعه بازار قرار دارد.
وی با بیان اینکه این مامور آتش نشانی به رغم اینکه از لحاظ وضعیت استخدامی نیروی رسمی آتش نشانی نیست یادآور شد: او می‌توانست چنین کاری را انجام ندهد، اما بر حسب انسان دوستی و همچنین عمل به وظیفه یک آتش نشان متعهد به میان آتش رفت و جان خود را در کف دست گذاشت تا اینکه این حادثه اتفاق نیفتد و اکنون کوچکترین کار این است که بتوانیم وضعیت شغلی وی را سامان بخشیده و تبدیل وضعیت کنیم و این کوچکترین کار در برابر این اقدام بزرگ است.
           
مقدم با بیان اینکه باید دست چنین ماموران وظیفه‌شناس و شجاع با غیرت را می‌بوسیم، یادآور شد: ما نیز سعی خواهیم کرد تا جایی که ممکن است مشکلات آتش نشانی یاسوج را برطرف کنیم و همه مسئولان استانی و دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهادر پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این ایثار و شجاعت
تبدیل وضعیت ایشان میتواند بهترین هدیه و موجب انگیزه دیگر همکاران شود.
به امید تبدیل وضعیت تمامی کارکنان غیر رسمی به رسمی
عبدالمطلب حقیقت
United Arab Emirates
سلام و خدا قوت
🚒احسنت بر کی مهرداد عزیز مرد کارزار و آتش نشان نمونه، که مانند گذشته شجاعانه و با غیرت و همت بی نظیر خویش پا در خطرگاه آتش و حادثه نمودند، و با نثار جسم و جان پاک خود در حفظ راه ایمنی و سلامت همشهریان دلیرانه درخشیدند.
مثل همیشه عالـــــــی آمهرداد👌
تندرست باشید و درخشان بمانید.🎍😘
Iran, Islamic Republic of
یا خدا، از جوونیت خیر ببینی، بزرگ مرد
Iran, Islamic Republic of
خب الان مسولین کجان، مسؤل مربوطه میومد این بنده خدا موفق نمیشد اونوقت چی میشد.... تصورش هم سخته. آقایون اصلا یه روی خودشون میارن؟؟؟ به خدا هرجای دنیا بود الان وزیر استعفا میداد.
آتش نشان
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف دارد که شهرداری و فضای قابل اعتماد رسانه هم دستخوش غلو گری گردیده ،در این عملیات تمام نیرو های آتش نشانی به مانند تمام عملیاتهای گذشته ،چه کوهستان ،قواصی،تصادفات ،همه را بیخیال شده و فقط به این عملیات پرداخته اید .مگر ۲۰ نیرو را تبدیل وضعیت کردنش کار سختی هست .در میان این نیرو های متخصص هستند که بارها بارها آبروی آتش نشانی را خریده اند وای بر شما .ولی باز راه باز شود عالیدهست.
عمران حاتمی
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی.دست شهردار درد نکند تبریک به دوست خوبمون مهرداد عزیز،و تمام نیرو ها ،محمد رضا پادیار،جناب مهندس رستمی ،مهندس ملکیان معاونت عملیات و تمام نیرو های آتش نشانی ،درود بر تمام عزیزان توانگر،مقدم و تمام کسانی که برای عملیاتها زحمت میکشند ..تبدیل وضعیت ۱۳ نفر نیرو میتواند خودش بهترین عملکرد برای شهرداری باشد.
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1