تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۴۱۸۶۶
طی پیامی صورت گرفت؛

پیام تسلیت ایل برایی به ایل طیبی

۴
کبنا ؛حاج حیدرقلی خان‌پور محمدی نخستین واقف در شهر سوق بودند که در سال‌های ۱۳۴۲.۱۳۴۳خ. نخستین مدرسه و نخستین مسجد را وقف کردند. 
هرساله با سرآغاز آیین سوگواری محرم الحرام در منزل‌شان، محفل سوگواری، نذر و روضه خوانی اباعبداللّه الحسین (ع) برقرار بود. در ماه مبارک رمضان، سرایش دعای افتتاح و دعای جوشن کبیر، تا دور دست‌ها، نوای ماندگاری در سوق و در ماه میهمانی خدا بود. 
اینک به سوگ این نیک‌اندیش و خیر و واقف سوقی نشسته‌ایم و مترنم می‌شویم: 
مردان بزرگ و باسخاوت، مهرآیین‌اند. با دل‌های بزرگ، احساس‌های باشکوه و عشق‌های زیبا می‌آفرینند.

ایل کهن برایی با صدور پیامی درگذشت زنده یاد «حاج حیدرقلی‌پور محمدی» را تسلیت گفتند.
متن پیام به شرح زیر است:

«تا بود خدا بود تا هست خدا هست» 
امروز هفتم آذرگان، باد سرد پاییزی دوباره وزیدن گرفت. ایلمردی از نسل چابک سوران و دلیران دوران، ایلخانی از ایلخانان ایل سترگ طیبی از این سرای سپنج، با شادی و بی‌رنج، به سرای آستان حضرت دوست کوچ کرد. 
فرزند خلف اسکندر خان پورمحمدی، زنده یاد «حاج حیدرقلی‌پور محمدی» –که رضوان یزدان بر او بادا! – ایلمردی نیک اندیش و نیکفرجام، از ایل وداع و به سوی معبود شتافت. 
خزان بادِ وزنده، باز، درختی برازنده را، چو راز، ریشه فرو برانداخت. شاه بلوط‌هایی که با نبود هر کدام شان، پیکره‌ی فرهنگ ایل، به تاراج می‌رود. 
کوچ بزرگان ایل، سخت است و صعب، اما با باور قلبی بر آیه‌ی رحمانی «الهی رضأ برضائک و تسلیما لأ مرک» در مقابل تدبر و تقدیر رحیمانه‌ی یزدانیش، جز تمکین ادب و تعظیم سبب، تعبیر و تدبیری نیست؛ بنابراین هموندان ایل کهن برایی، دست ارادت بر سینه‌ی ادب گذاشته و همعهد با ایل و ایلخانی ایل بزرگ طبیی، به سوگ نشسته ایم. 
کوچ ایلمرد اصیل و نبیلِ ایل را، با آویختن بیرق سیاه عزا بر شانه‌های بلوط کهنسال یورد ایل کهن برایی، و ساز چپ سرنانواز ایلمان، تسلیت گو بوده و درگذشت ایلخان طیبی را به خانواده‌های معزز و معزای پورمحمدی، فتحی، ضرغامی، سایر منسوبین و ایل داغدار طیبی تسلیت و تعزیت عرض می‌نماییم. 
برای آن رحیل کوی جاوید، آرامش مینوی و برای بازماندگان، صحت، عزت و سرفرازی را از پروردگار منان مسألت می‌نماییم. 

با تقدیم احترام و تسلیت

سروش درست
به نمایندگی از
ایل کهن برایی
نام شما

آدرس ايميل شما

ناصر پورمحمدی
United Kingdom
استاد قلم و نظر، جناب درست
سروش پیامهایتان بدرستی آگاهی بخشند و کلام تسکین تان ، آرامبخش. بودن تان را برای جمع فرهنگ پرور قوم لر غنیمت دانسته و مفتخریم. پیام پر مهر و عزت ایل برایی، فامیل های بزرگوارمان باعث التیام دلهای ریش ایل طیبی و خاندان ابول خان و خانواده پورمحمدی و سایر بستگان گردید. از مراحم پر مرحمتتان سپاسگزاریم . شادی و عزت روزافزونتان را مسئلت داریم.
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1