تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۴۵۰۴۵۹
در جلسه کمیته آرد و نان لنده مطرح شد

فروش نان کیلویی در استان در حال بررسی است/هوشمند سازی آرد در سراسر کشور در حال اجرایی است/۷۰درصد خبازی های استان به کارتخوان هوشمند مجهز شدند

۰
کبنا ؛جلسه کمیته آرد و نان شهرستان لنده با حضور مدیرکل آرد و غله استان و مسولان شهرستانی برگزارشد.

به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای این جلسه مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: بیش از 15واحد خبازی در سطح شهرستان لنده مشغول فعالیت هستند که باتوجه به وضعیت شهرستان خیلی آرد سهمیه ای جواب گو نیست.
همتی نژاد گفت: 344بازرسی از سطح بازار شهرستان و خبازی های شهرستان لنده بازدید بازرسی صورت گرفت.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: آرد سهمیه خبازی ها جواب گوی نیاز شهرستان لنده نیست چرا که قوت غالب مردم نان است.
وی گفت: در سطح روستاها نیز مشکلات اساسی داریم ونیاز است که تعاونی روستایی نیز در بحث افزایش سهمیه آرد افزایش یابد.

همتی نژاد گفت: آرد بهبهان تا آرد شهرستان گچساران متفاوت است و ما در کم فروشی آن شاهد کاهش 2کیلوگرمی آن هستیم.
وی افزود: عدم کیفیت نان در سطح شهرستان لنده مختص به آرد توزیعی شرکت گچساران در شهرستان لنده است.
همتی گفت: در بحث کم فروشی نان و افت غالب کیفیت نان در سطح شهرستان این مشکل را داریم ولی اگر فروش کیلویی نان مکاتباتی با استان داشتیم که این مهم باید در شورای استان تصویب شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: نانوایی روستاهای سرآسیاب و مال ملا و شهرک فجر نیازمند حمایت های ویژه اداره کل آرد و نان هستند.

در ادامه نیز رئیس اداره امور عشایری شهرستان لنده گفت: همت و تلاش مدیرکل جهادی آرد و نان استان در مدت مذکور باعث شد تا سطح خدمات به عشایر نیز افزایش یابد.
نیک آئیین تاکیدکرد:انتظار داریم بحث حمایت از عشایر و توجه به مطالبات جامعه عشایری با نگاه ویژه ای داشته باشید و سهمیه شهرستان نیز افزایش یابد.
در ادامه نیز رئیس شرکت تعاونی لنده گفت: افزایش جمعیت روستاها و بازگشت مهاجرت معکوس صورت گرفته نیاز است بحث افزایش آرد سهمیه ای نیز برای نیاز این افراد باید لحاظ شود.
سلطانی گفت: باتوجه به مصرف غالب مردم به خصوص در روستاها انتظار داریم سهمیه آرد مصرفی روستاها افزایش یابد.
وی گفت: بیش از 1080کیسه آرد سهمیه شهرستان لنده است که حقیقتا جواب گوی نیاز روستاهای شهرستان باتوجه به افزایش مهاجرت معکوس و افزایش میزان تولید نیاز است افزایش صورت گیرد.
در ادامه نماینده اداره صمت شهرستان لنده گفت: مشکل اصلی ما در کیفیت آرد کارخانه گچساران است که بعد از تماس و تعیین جریمه سنگین برای کارخانه گچساران شاهد افزایش کیفیت آرد بودیم.
علوی گفت: چرا گندم با کیفیت شهرستان های کهگیلویه بزرگ را به خود مردم این شهرستان نمی دهند که باید آرد بی کیفیت برخی استان های دیگر را به ما بدهند که شاهد افزایش سطح نارضایتی های مردمی و خبازی های شهرستان در حوزه نان باشیم.
نماینده صمت در شهرستان لنده گفت: کم فروشی کارخانه آرد شهرستان گچساران برای همه کاملا محرز است و یکی از دلیل های مهم برای عزل من نیز همین مقاومت در برابر زیاده خواهی این کارخانه است.
در ادامه نیز نمایندگان خبازی در شهرستان لنده نسبت به آرد توزیعی شرکت آرد گچساران معترض بوده و خواستار ارتقای سطح کیفیت آرد توزیعی شوند.

در ادامه مدیرکل شرکت آرد و غله استان گفت:عید غدیر یا همان عیدالله است که باید به درستی حق مولی علی(ع) و فرزندانش برای نسل جوان تبیین و تشریح شود.
صداقت کیش گفت:هوشمند سازی آرد درسراسر کشور در حال اجرایی است و در حال فراگیر شدن است و در استان نیز 70درصد نانوایی های استان مجهز به سامانه و دستگاه های کارت خوان هوشمند شدند.
وی افزود:در این طرح جلوی خیلی از تخلفات و عرضه غیرقانونی آرد گرفته خواهد شد و کیفیت نان در فروش و افزایش سهمیه آرد خبازی ها را شاهد خواهیم بود.
مدیرکل شرکت آرد و غله استان گفت:در رابطه با آرد سعی کردیم حمایت های ویژه ای در خصوص افزایش سهمیه آرد مصرفی به خصوص برای عشایر و روستائیان داشتیم .
وی گفت: در استان سالانه بیش از 105هزار تن گندم مصرفی استان است که بیش از 68هزارتن تولید داریم که بیش از 70درصد نیاز استان را از سایر استان ها و بنادر کشور تامین می کنیم.
صداقت کیش گفت: باتوجه به وضعیت جهانی گندم و حمله روسیه به اوکراین بحث تغییرات و تصمیمات اساسی در حوزه گندم و آرد باید اتخاذ شود که در کل خاورمیانه ما ارزان ترین قیمت را داشتیم چرا که ما با یارانه دولتی توزیع می شد که با کیلویی 830تومان به دست خبازی می رسید که 11هزار و 70تومان را دولت یارانه می داد.
وی گفت: دستگاه های توزیعی در خبازی ها امروز یکی از بروز ترین دستگاه های مهم در کشور است که رصد و پایش به صورت آنی مشخص خواهد شد.
مدیرکل شرکت آرد و غله استان گفت: تمام گروه های نظارتی به صورت سرزده می توانند از کارخانه آرد شهرستان گچساران بازدیدو بازرسی کنند و حتی روزانه نیز علوم پزشکی استان نیز نظارت دقیق دارند.
وی گفت: بیش از ده هزار تن گندم برای مصرف ماه های آینده در انبار سیلوی استان ذخیره شده است و مابقی نیاز در ماه های آینده نیز تامین خواهند شد.
صداقت کیش گفت: بحث فروش کیلویی نان در سطح کشور در حال بررسی است که نتیجه در تهران در حال بررسی است.
وی گفت: روستائیان و عشایر با سامانه ای شدن بحث مدیریت نان وضعیت نان مصرفی روستائیان نیز مشخص خواهند شد که این اطلاعات و آمار از طریق سامانه مورد پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
مدیرکل شرکت آرد و غله استان گفت: خوارک 90درصد مردم عشایر نان است که واقعا شاید سهمیه تعیین شده جواب گوی نیاز عشایر نباشد ولی در سامانه ای کردن امیدواریم این نیاز مورد پایش قرار گیرد.
وی در ادامه گفت: به هیچ عنوان قیمت نان برای مردم افزایش نخواهد یافت ولی یارانه مصرفی از طریق دولت به خبازی ها پرداخت خواهد شد.
صداقت کیش گفت: واحد های خبازی که فعالیتشان نسبت به تولید کمتر باشد سهمیه آرد مصرفی آن به خبازی های افزایش داده خواهد شد که بیشترین رضایت مندی و کیفیت را داشته باشند توزیع خواهندشد.

در پایان نیز فرماندار شهرستان لنده گفت: بیشتر مراجعات مردمی در این شهرستان فقط و فقط برای کیفیت پایین نان است که انتظار داریم این مهم حتما مورد توجه جدی متولیان استانی قرار گیرد.
جلال دانش گفت: بحث آموزش واحد های خبازی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید حتما از سوی جهاد کشاورزی و شرکت غله استان در سطح شهرستان های استان اجرایی شود.
وی گفت: در بحث وزن کیسه های آرد باید این مهم مورد توجه قرار گیرد که نیاز مردم نباید با کم فروشی برخی صنوف مصادره شودفلذا باید این مهم مورد توجه جدی مسولان قرار گیرد.
دانش گفت: ساعات کار نانوایی ها بسیار کوتاه است و این به ارائه خدمات به شهروندان با کوتاهی های تعمدی همراه است.
فرماندار شهرستان لنده گفت: باتوجه به نیاز مردم بحث فروش کیلویی نان برای مردم مورد انتظار است که امیدواریم این مهم مورد توجه ویژه قرارگیرد.
وی گفت: افزایش آمار جمعیتی در روستاها باید برای تامین آرد و سایر نیازمندی های باید بروز شوند تا مشکلات مردم در این حوزه مدیریت شود.
دانش گفت: مجزا شدن سهمیه آرد لنده از کهگیلویه برای شرکت تعاونی روستایی باید هرچه سریعتر صورت گیرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزه هوشمند سازی خبازی ها تکلیف دولت است که باید همه خبازی ها حتما به سیستم جدید مجهز شوند که جلوی بسیاری از انحرافات نیز گرفته خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کارخانه آرد کارش آسیاب کردن گندم هست آخه چه کار دیگه باید انجام بده که کیفیت آرد بالا بره بندگان خدا گندم را اسیاب میکنن تا آرد بشه مشکل اصلی از دستگاههای نانوایی روش پخت نان هست
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی عقل کم. هست وگرنه کارخانه آرد هر گندمی که بهش بدن آسیاب میکنه
عبدالله خالقی
Iran, Islamic Republic of
بهترین راه برای مقابله با این وضعیت کم فروشی و بی کیفیتی نان این است که آرد سهمیه بندی را آزاد کنید و یارانه نان رامستقیم به جیب مردم واریز کنید تا هم وضعیت وکیفیت نان بهتر شود ورقابت برسرکیفیت نان باشدوهم دیگرتفاوت قیمت آرد نداشته باشیم که نانوایان محترم آرد را نفروشند الان درکل نانوایان ایران شاهد کم فروشی و بی کیفیتی نان هستیم
خاص
Iran, Islamic Republic of
اگر نان کیلو ی شود خیلی خیلی خیلی خوب می‌شود دیگر نانوایی‌ها گم فروشی نمی کنند کیفیت هم باید درنظر گرفته شود
Iran, Islamic Republic of
نان کیلویی خوب نیست چون نانوامی تواند نان را خمیر داورد سنگین دربیا
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1