تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۴۷۱۰۲۹
با حضور معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

اولین نشست تخصصی هنرمندان تئاتر یاسوج

۰
کبنا ؛اولین نشست تخصصی هنرمندان هنر‌های نمایشی(تئاتر) یاسوج با حضور صادق خاک نژاد، معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این نشست اردشیر کیانی_کارشناس تئاتر با بیان استقبال کم مردم از تئاتر گفت: برای شهر یاسوج زیبنده نیست که نمایش‌ها را تنها بعد از برگزاری جشنواره‌ها در معرض عموم اجرا کنند.
وی اظهار داشت: تئاتر استان نیاز به آموزش مسمتر و مدوام برای بازیگران دارد، باید تلاش کنیم که نیرو‌های جدید را جذب و آموزش بدهیم.
محمود خرم‌آزادی نیز گفت: هنرمندان ما در گذشته و حال ثابت کردند که توانمندی هنری بسیار زیادی دارند؛ کسب رتبه‌های برتر حوزه تئاتر نشان‌دهنده این موضوع است.
وی افزود: تئاتر قدرت‌مندی داریم هرچند با فراز و فرود مواجه است اما استان باسابقه‌ای در حوزه تئاتر به شمار می‌رود.
این هنرمند بیان کرد: هنرمندان فعال در سال‌های اخیر بسیار کم‌کار بودند باید کاستی‌ها را پیدا کنیم و هنرمندان را مجدد به صحنه تئاتر دعوت کنیم.
همچین بابک جمشیدی با اشاره به عدم خدمت‌رسانی ارشاد به هنرمندان گفت:‌شان و شخصیت بازیگران عرصه تئاتر را پایین آورند وقتی هیچ جایگاهی برای تمرین نداریم.
فردین یزدانی نیز با اشاره به اینکه هنرمند باید پرتلاش باشد، گفت: شالیکاری کردم، پارچه لباس خریدم، کدو و میوه خریدم و برای زنان میانسال بردم تا شعری قدیمی بسرایند تا بتوانیم در تئاتر از آن استفاده کنیم.
این هنرمند تصریح کرد: بازیگر علاق‌مند به تئاتر و هنر‌های نمایشی وجود دارد البته باید آن را پیدا کنیم باید مطالبه داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه نباید همه را هنرمند معرفی کنیم، یادآور شد: هنر ارزش دارد به هرکسی هنرمند نگوییم. کسانی بیشترین هزینه را از ارشاد گرفته‌اند اما تنها برای پول و امکاناتی که ارائه می‌دهند.
یزدانی افزود: برخی از هنرمندان تئاتر مدرن را نمی‌دانند تئاتر زمانی ضربه می‌خورد که در جشنواره‌ها برای هزینه شرکت می‌کنند.
در ادامه نیز سیدرضا رفیعی، مسئول مؤسسه هنر‌های نمایشی، گفت: در دوران کرونا بیشترین کلاس‌های نمایشنامه‌نویسی برگزار کردیم.
وی ادامه داد: تئاتر تماشگر دارد اما باید بیینم ذائقه مردم چیست. اگر کسی استقبال نمی‌کند ضعف از خود ماست. نباید ضعف در حوزه‌ی خدماترسانی ارشاد را بهانه برای کارنکردن بدانیم خیلی از برگزیدگان جشنواره فجر شرایط بدتری داشتند.
در پایان نیز صادق خاک‌نژاد، معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در اولین دیدار خود با هنرمندان نمایش مرکز استان، ضمن تبریک به گروه‌های راه یافته به جشنواره تئاتر فجر، بر همدلی، تعامل، احترام متقابل و تلاش در تولید آثار فاخر. اخلاق را حلقه گمشده در حوزه هنر عنوان کرد.
خاک نژاد گفت: ماندگارتر از هر هنری احترام به یکدیگر می‌باشد.
وی با بیان اینکه هنرمندان باید رسانه همدیگر باشند، تصریح کرد: تلاش در پیگیری تجهیز سالن‌های نمایش، فراهم کردن بستر‌های مناسب در تولید آثار فاخر نمایشی، تنظیم ۶ سانس در روز برای تمرین گروه‌های نمایشی را با رعایت اصول، موازین و قوانین، ساماندهی انجمنهای نمایش تابعه بر اساس شیوه‌نامه و اساسنامه را از اولویت‌های کاری خود بدانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
1