تاریخ انتشار
شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۰۵۸۵۰
سفر تاجگردون به روستای پیچاب باشت واکاوی شد

پیچاب هنوز در پیچ‌های فراموشی

۰
پیچاب هنوز در پیچ‌های فراموشی
کبنا ؛کمبود امکانات رفاهی در روستای پیچاب شهرستان باشت مشکلات فراوانی را برای ساکنین این منطقه به وجود آورده است.
روستای پیچاب مرکزی یکی از روستاهای محروم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان باشت است. حد فاصل روستای خزیان تا پیچاب (حدود ۲ تا ۳ کیلومتر) بوده که بسیار هم صعب العبور است و متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان ذی ربط، همچنان مشکل آن، حل نشده است.
به گفته اهالی این روستا از طرف دولت بودجه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت جاده دسترسی به روستای پیچاب اختصاص داده شده بود ولی به اهالی روستا اطلاع داده شد که بودجه مذکور دیگر اختصاص پیدا نمی‌کند.
یکی از اهالی این روستا در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد: نبود جاده دسترسی مناسب به پیچاب باعث شده است تا مردم روستا در شرایط برف و باران نتوانند به راحتی عبور و مرور کنند.
این مرد پیچابی افزود: این منطقه جاده دسترسی عشایر نیز به شمار می‌رود و نیاز است که مسئولان امر تلاش ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم از خود نشان دهند.
وی بیان کرد: سالهاست که مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد قول داده‌اند که جاده دسترسی به روستای پیچاب را ساماندهی کنند اما این موضوع به فراموشی سپرده شده و پیگیری‌های اهالی روستا نیز بی نتیجه مانده است.
یکی دیگر از اهالی این روستا نیز با اشاره به اینکه تنها دو تا سه کیلومتر از جاده دسترسی روستای پیچاب نیاز به ترمیم و بازسازی دارد از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خواست تا به داد مردم این روستا برسند.
یکی دیگر از اهالی این روستا نیز گفت: تصاویر و فیلم‌های زیادی نیز از مشکلات مردم روستای پیچاب برای صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال و از شبکه دنا پخش شد اما گویا مسئولان نمی‌خواهند به وضعیت مردم رسیدگی کنند.
تیر ماه امسال بود که غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود از برق رسانی به منطقه محروم و سخت گذر پیچاب در شهرستان باشت ابراز خوشحالی کرد و نوشت: دوسال پیش که به منطقه محروم پیچاب باشت آمدم خبری از برق و تلویزیون نبود.
وی در ادامه نوشتار خود که تصویری از یخچال یک منزل روستایی پیچاب باشت منتشر کرده است آورده: کسی باور نمی‌کند امروز کپر عشایری و روستایی پیچاب باشت برق داشته باشد.
تاجگردون از جاده دسترسی برای این منطقه محروم هم خبرداده و نوشته است: دوسال پیش پیچاب باشت جاده دسترسی نداشت اما الان هم جاده و هم برق.
نماینده مردم گچساران و باشت آذر ماه سال ۹۵ همراه با حسن نوروزی مدیرسازمان برنامه و بودجه استان، علی مردانی مدیرکل وقت راه و نیز راهزادی مدیرعامل توزیع برق استان از منطقه محروم پیچاب باشت بازدید و از نزدیک طرح‌های در حال اجرای این مناطق را مورد بررسی قرار دادند و عکس‌هایی از این بازید نیز منتشر کردند اما گویا از ان زمان تاکنون مشکل جاده دسترسی روستای پیچاب برطرف نشده است.
باید دید آیا نماینده گچساران و باشت که روستای پیچاب را در حوزه استحفاضی خود دارد به داد مردم این روستا خواهد رسید یا نه؟!
عدالت در توزیع بودجه‌ها و خصوصاً توجه ویژه به مناطق محروم همواره مورد تاکید نظام بوده که متاسفانه برخی مسئولین توجهی به آن ندارند.
زیبنده نیست مردم محروم روستای پیچاب، در آستانه دهه پنجم انقلاب، از دسترسی به یک جاده دسترسی مناسب که جزو نیازهای اولیه حیات انسانی است محروم باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1