تاریخ انتشار
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۴۵۰۸۸۰
در خطبه های نمازجمعه ۷ مرداد چیتاب مطرح شد

امام جمعه چیتاب خواستار پیگیری خسارات وارده به کشاورزان و طرح داران شد

۳
امام جمعه چیتاب خواستار پیگیری خسارات وارده به کشاورزان و طرح داران شد
کبنا ؛به گزارش "کِبنا" از چیتاب حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ۷ مرداد۱۴۰۱ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه در ادامه خطبه قبل وبا اشاره به مسئله شرم و حیاء بروز خیرو برکت، محو گناهان، سپر آتش دوزخ، پاکدامنی، پوشیده شدن عُیُوب، را از نتایج داشتن شرم و حیاء برشمرد و گفت: هرگاه پرده شرافت حجب و حیاء انسان بامردم گسسته شد و در حرافی اشتباه لفظی برایش عادی شد انسان نسبت به نهی از منکر بیخیال می شود و براحتی دست به هرکاری می‌زند.
این خطیب جمعه درباره مسئله امروزی حجاب در کشور نیز افزود: اولا اینکه هرکشوری در تمکین از اجرای قوانینش قانون مختص خود را دارد و سرپیچی از دایره قانون در آن جرم محسوب می شود. وی خطاب به نمازگزارن تصریح کرد: به فرض مثال بی حجابی در آلمان یک قانون است اگر کسی بارعایت حجاب نقض قانون کرد باشدیدترین نحو با او برخورد میشود، اما متاسفانه در کشور ما که حجاب اولویت قانون است، هرگاه حرفی از حجاب به میان می آید فورا عده ای باکُـد گرفتن از غرب در موضع گیری بنام "سلب آزادی" کاسه داغتر از آش میشوند. این خطیبِ جمعه خاطرنشان کرد: بزرگوارانی که قانون حجاب را نمی دانند، بدانند که اینجا جمهوری اسلامیست و قانون خودش را دارد و میدان جولان دادن بی حجابی و بدحجابی نیست، و هر کسی با قانون سازگاری ندارد اول راهنمائی، دوم تذکر، سوم بصورت قانونی با او برخورد خواهدشد.
امام جمعه کبگیان در متن همین موضوع با اشاره به اجاره دادن منازل به میهمانان در بخش کبگیان و شهر چیتاب نیز خاطرنشان کرد: اجاره دادن منزل به میهمان خوب است اما بشرطی که حیثیت، شرف و آبروی غنی این منطقه را زیر سوال نبرد و بزرگواران در این راه خیلی مراقب باشند تا رفتار و کردار گردشگران خدای ناکرده تاثیر سوء بر فرزندانشان نداشته باشد. سید فرج الله پژمان با اشاره به سالروز اقامه اولین نمازجمعه در تهران نیز گفت: نمازجمعه و مردم دو قطب مکمل همدیگرند که هرگز از هم جدانیستند.
وی تصریح کرد: در مکتب اسلام سه پایگاه نمازجماعت، نمازجمعه، وحج بیت الله الحرام وجود دارد که سنگر نمازجمعه یک تیر و دونشان، یعنی میعادگاهِ حج فقراست.
امام جمعه کبگیان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم ماه حزن و اندوه اهل بیت با اشاره به مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر گفت: تمکین سلب مسئولیت در دین اسلام از حیثیت فردی و اجتماعی انسان در قالب امر به معروف و نهی از منکر می کاهد لذا امر به معروف و نهی از منکر که از واجبات دینی ماست در چارچوب وظیفه ذاتی هرشخص نهفته است و وجود انسان در اجتماع بدون پرداختن به این مهم به مثابه مَیِّتی است که عمودی در بین مردم حرکت می کند. امام جمعه کبگیان با تبریک روز اهداء خون و روز صداوسیما نیز گفت: در هر بار اهداء خون سه خانواده نجات پیدامی کنند واین زندگی بخشیدن به انسانها یک جهاد عظمی است.
سید فرج الله پژمان با تبریک روز صداوسیما نیز افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق، در سایه عملکرد دولت در خدمت به مردم رسالت خطیر رسانه ملی در خدمت به آنان است ولازمه استحکام این خدمت، دقت در شفافیت در آگاهی بخشی و مطلع نمودن مردم است.
امام جمعه کبگیان با تشکر از همراهی مردم و تلاش مسئولان شهر چیتاب در مدیریت بحران (سیلهای اخیر) نیز گفت: همت مردم بزرگوار و تلاش نیروهای خدمتگزار در بخش ، جای تقدیر و تشکر دارد، که ضمن تشکر از سعه صبر مردمان این دیار در رعایت هشدارها از جناب بخشدار و خانم غیاثی می خواهیم در مکاتبه، ارسال و پیگیری خسارات وارده به مردم (شالیزار، طرحهای پرورش ماهی و...) تاحصول نتیجه ممکن تلاش کنند، زیرا تنها درآمد آن هم تک فصلی مردمان کم بضاعت این دیار کاشت محصول برنج می باشد و خسارات سنگین طرحهای پرورش ماهی واقعا نگران کننده است.
حجت الاسلام پژمان مسئله نقل مکان و متعاقباََ نبود داروخانه در شهر چیتاب را یک معضل اساسی برشمرد و گفت: وقتی یک داروخانه آن هم مجهز به تمام پارامترهای ممتاز در چیتاب دایر شد و مردمان این بخش خریدشان را در جای دیگری انجام می دادند باید هم جمع کند و برود تا امروز امثال بنده برای خرید دارو به یاسوج مراجعه کنم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی مردم چیزی را امثال داروخانه بخواهند اما بعدش همکاری و همراهی و همیاری نکنند قطعا دیری نخواهد پایید که همین شاخه مستقر در بهداری چیتاب هم با این روند خواهد رفت؟.

٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1