تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۵۹۳۰۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت:

حل قطعی آب شرب گچساران تا 48 ساعت آینده

۲
۲
حل قطعی آب شرب گچساران تا 48 ساعت آینده
کبنا ؛ آب شرب بخش قابل توجهی از مشترکان گچسارانی طی چند روز اخیر قطع شده و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: مشکل آب آشامیدنی مشترکان مذکور حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به طور کامل برطرف می شود.
به گزارش کبنا، آب مناطق سه راهی، کارکنان، رزمندگان، طالقانی، ۱۰۸ دستگاه، لبنان، بنیاد شهید، بخشی از داخل شهر، کوی شهید فهمیده، آبگرمو، لاین شمالی کارکنان از روز پنج شنبه  قطع شده، آبرسانی با 8 تانکر در حال انجام است و هنوز مشخص نیست آب کی وصل می شود.
مسئولان، خرابی الکتروپمپ های ایستگاه خیرآباد را دلیل این قطعی اعلام کرده اند و می گویند در تلاش هستند تا با تعمیر این تاسیسات آب را به مدار بازگردانند.
شهروندان گچسارانی اما قطعی آب در آستانه نوروز و با توجه به نیاز برای آب به منظور انجام سنت خانه تکانی و نیاز امور روزمره را قابل قبول نمی دانند و می گویند باید یک الکتروپمپ به منظور استفاده و نصب در زمان بحران در اداره آب و فاضلاب وجود داشته باشد.
مشترکان ساکن در مناطقی که آب آنان قطع شده هم اکنون نیاز روزانه خود به این مایع حیاتی را با آب تانکرهای سیار که از سوی مسئولان تدارک دیده شده تامین می کنند و روزهای سختی را می گذارنند.
توضیحات مسئولان آب و فاضلاب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: خرابی همزمان ۲ دستگاه الکتروپمپ مستقر در ایستگاه پمپاژ منطقه خیرآباد باعث بروز قطعی آب در چند روز گذشته شده است.
امید صالحی افزود: یکی از تجهیزات آسیب دیده تعمیر شده و پس از ارسال از استان خوزستان نصب می شود و امید داریم الکتروپمپ دیگر هم تا فردا تعمیر شود.
صالحی بیان کرد: مشکل آب آشامیدنی مشترکان مذکور حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به طور کامل برطرف می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویر احمد در خصوص مطالبه شهروندان در زمینه تاسیسات جایگزین برای زمان بحران گفت: این الکتروپمپ ها بسیار گران قیمت هستند و شرکت آب و فاضلاب منابع مالی مورد نیاز برای خریداری آن را ندارد.
صالحی ابراز داشت: تلاش می شود تا با تامین اعتبار خرید تجهیزات مذکور از وقوع چنین حوادثی در آینده پیشگیری شود.
وی عنوان کرد: خرید یک دستگاه پمپ بطور متوسط حداقل ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد انتظار است اعتبارات استانی برای خرید دستگاه پمپ جایگزین درنظر گرفته شود.
صالحی افزود: شهروندان دوگنبدانی با ذخیره سازی آب و صبر این شرکت را در اجرای این عملیات یاری کنند.
فرماندار گچساران برای رفع مشکل قطعی، تنش و اُفت فشار شدید آب مناطقی از شهر دوگنبدان با همکاری ادارات مربوطه و شرکت نفت گچساران هم اکنون هشت دستگاه تانکر سیار کار آبرسانی به مخازن ۲۰ هزار و ١۰ هزار متر مکعبی این مناطق را انجام می‌دهد.
روانبخش دیهیم خوب افزود: ٢ دستگاه پمپ در‌ ایستگاه پمپاژ آب خیرآباد به دلیل خرابی، همزمان از کار افتاده و برای تعمیر به اهواز ارسال شده است.
وی بیان کرد: به همین دلیل آب برخی از مناطق شهر دوگنبدان، در ٢ روز گذشته قطع، دچار تنش و ٱفت فشار شدید شده است.
دیهیم خوب با بیان اینکه قطعی آب هم اکنون جز بحران‌های اصلی این شهر است تصریح کرد: قبل از خرابی پمپ‌های آب، شرکت آبفا می‌بایست راهکار‌های لازم را انجام می‌داد و اطلاع‌رسانی می‌کرد.
وی ابراز کرد: اداره آبفا برای جلوگیری از قطع آب مناطق مختلف این شهرستان در مواقع بحران باید یک یا ٢ پمپ جایگزینی داشته باشد.
دیهیم خوب با اشاره به اینکه برای رفع این معضل در اسرع وقت تلاش خواهد شد گفت: از شهروندان دوگنبدانی انتظار می‌رود با صرفه‌جویی و صبر این شرکت را در اجرای این عملیات یاری کنند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ اکیپ از شهرستان گچساران و کهگیلویه برای وارد شدن ۲ حلقه چاه به مدار تولید هم اکنون در حال فعالیت هستند.
امید صالحی ابراز کرد: در صورتی که این ۲ حلقه چاه وارد مدار بهره‌برداری شود مشکل آب مناطقی از شهر دوگنبدان که دچار قطعی آب هستند تا حدودی برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: در شرکت آب و فاضلاب به طور متوسط در هر هفته ۲ الکتروموتور در استان از مدار خارج می‌شود که امسال برنامه‌ریزی‌های لازم برای سرویس کردن این پمپ‌ها و خرید پمپ جایگزینی انجام شده است.
صالحی ابراز کرد: برای خرید یک دستگاه پمپ بطور متوسط باید سه تا ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرد و با توجه به اینکه درآمد‌های جاری این اداره پاسخگو نیست انتظار می‌رود از طریق اعتبارات استانی توجه ویژه برای رفع این مشکل شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون مناطق سه راهی، کارکنان، رزمندگان، طالقانی، ۱۰۸ دستگاه، لبنان، بنیاد شهید، بخشی از داخل شهر، کوی شهید فهمیده، آبگرمو، لاین شمالی کارکنان آب آن‌ها قطع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این چه وضعیه ۴ روز ی قطره آب نداریم.خونمون و ظرفامون و ...همه بوگرفته.فقط داریم نون پنیر و ...میخوریم.برای دسشویی باید روزی ۲ بار اسنپ بگیریم بریم خونه های فامیل...تورا خدا حداقل بگین تا کی ادامه داره.رزمندگان داره.اما ابگرمو هیییچ.خسته شدیم.امروز دوشنبه اس.ساعت۱۵ ظهر.و هنوز نیومده حرفای بیخود هم نزنین ک تا ۴۸ ساعت و ...
ایرج
Iran, Islamic Republic of
باید گریست که شهرستانی که یک سوم نفت این مملکت رو تولید میکنه برای دو ملیارد مردمش زجر بکشن وای بر ما
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
1