تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۶۵۳۷۳
کبنا گزارش می دهد؛

پویش «به عشق امام حسین می بخشم» در یاسوج / اولین فرد از قصاص نفس رهایی یافت

۱
۰
پویش «به عشق امام حسین می بخشم» در یاسوج / اولین فرد از قصاص نفس رهایی یافت
کبنا ؛در ماه حزن و اندوه محرم با پیوستن به پویش «به عشق امام حسین می‌بخشم» اولین فرد از قصاص نفس آزاد شد، رهایی یافت و به آغوش گرم خانواده و جامعه برگشت.
به گزارش کبنا نیوز، در این پرونده که دو نفر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ فرد دیگری را به قتل رسانده بودند یک نفر در سال ۱۳۹۹ از زندان آزاد شد و اما امروز در پویش به عشق امام حسین می‌بخشم نفر دوم این پرونده نیز از قصاص نفس نجات یافت.
در این آیین رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی اظهار داشت: بسیار خوشحالم که قدم بزرگی را شما مردان و زنان تاریخ برداشتید.
وی سپس به ذکر خاطره ای از حضور خود در تیپ همیشه قهرمان و پیروز ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
دکتر افراسیاب گفت: یادم می‌آید ۱۸ ساله بودم که در تیپ ۴۸ فتح استان عضو بودم و در منطقه بسیار حساس مرزی در تپه ی منافقین در مرز مشترک بین عراق و ایران شجاعت‌ها و شهامت‌های مردمان شما را دیدم و روزی که این استان برای من پیشنهاد شد، اولین جلوه اش این شجاعت و شهامت بچه های شما بود، مردانی که واقعاً جنگیدند و از عِرض و ناموس ما دفاع کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه این قدم بسیار بزرگی در صحنه صلح و سازش است افزود: اولیای دمی که صلح می‌کند و رضایت می‌دهد تا قصاص منتفی باشد، به این رحمت بی‌نهایت الهی وصل می‌شود و خداوند می‌فرماید از این گنج الهی هرچه می‌خواهید بردارید.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از خانواده مقتول در پایان عنوان کرد: از پیرمردان تاریخ این دیار که در این صلح و سازش نقش داشتند تشکر می کنم که عمل شان جزء صالحات و باقیات برای شما باقی خواهد ماند و از همه کسانی که در این موضوع نقش داشتند، صمیمانه تشکر می‌نمایم.
در ابتدای این آیین سید محمد ابراهیم ساجدی معاون قضایی و توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص اظهار داشت: در ماه عزای امام حسین(ع)، خانواده مقتول به عشق امام حسین علیه السلام بخشیدند.
حجت الاسلام سید محمد ابراهیم ساجدی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان در خصوص این پرونده اظهار داشت: قتلی رخ داد و علی رغم اینکه وقتی در مناطق عشایری و عشیره‌نشین قتلی رخ می‌دهد طایفه قاتل در امان نیستند، اما خانواده مقتول با توجه به  اینکه در منطقه دارای اقارب و فامیل‌های بسیاری بودند از هرگونه بی‌احترامی نسبت به خانواده قاتل خودداری کردند که از اولی اولیای دم تشکر می‌نمایم.
ساجدی گفت: خانواده مقتول برای قانون احترام قائلند و قانون هم حق آنها را ثابت کرد.
معاون توسعه حل اختلاف استان بیان داشت: پس از آن که علماء و ریش سفیدان و بزرگان محلی تلاش کردند، خانواده مقتول امروز رضایت خود را در اجرای احکام اعلام کردند.
در ادامه این مراسم سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در سخنان اظهار داشت: حادثه قتلی در ۱۱ سال پیش در شهرستان چرام اتفاق افتاد و فرد مورد محاکمه قرار گرفت و حکم قطعی برای قصاص نفس صادر شد.
وی افزود: با زحماتی که سفیران صلح، مصلحین، روحانیون و متنفذین در طی این سال‌ها انجام دادند الحمدالله در این ماه عزیز، ماه محرم ایام حزن و اندوه آل الله که یکی از اوصاف امام حسین علیه السلام رحمت الله للواسعه هست، خانواده محترم مقتول در پویش به عشق امام حسین می‌بخشم شرکت کردند و به احترام اباعبدالله علیه السلام که در روز عاشورا هم برای دشمنانش طلب مغفرت می‌کرد این خانواده به امامشان اقتدا کردند و در جلسه امروز با اعلام گذشت، قصاص منتفی شد.
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان گفت: در سال گذشته ۷ مورد پرونده قتل با پادرمیانی بزرگان به صلح و سازش مختومه شد و در سال جاری درصدد هستیم در مواردی که امکان داشته باشد با ریش سفیدی و سنت حسنه‌ای که در استان یک سنت خدایی هست، پرونده‌های بیشتری را ختم به خیر نماییم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Switzerland
خدا به آبرو عزت کسانی که حرمت برای سید الشهداو ماه محرم احترام و ارزش قائل می شوند به این خانواده محترم مقتول طول عمر با عزت و برکت عنایت فرماید
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1