تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۴۶۵۴۶۷
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

فقر در جامعه موجب افزایش نرخ جرائم می‌شود/تمام جُرم‌شناسان ریشه جرائم را در اقتصاد می‌دانند

۰
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد: فقر در جامعه موجب افزایش نرخ جرائم می‌شود/تمام جُرم‌شناسان ریشه جرائم را در اقتصاد می‌دانند
کبنا ؛نماینده عالی قوه قضاییه در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزایش فقر در جامعه را موجب افزایش نرخ جرائم عنوان کرد و گفت: فعالیت ستاد قضایی رفع موانع تولید و امنیت اقتصادی قوه قضاییه در زمینه حقوقی - قضایی و در راستای حمایت از تولید و اشتغال است.
به گزارش ایلنا از یاسوج، محبوب افراسیاب در نشست ستاد قضایی رفع موانع تولید و امنیت اقتصادی قوه قضاییه در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد که به منظور بررسی و ارائه راهکار‌های لازم جهت پیشرفت مسائل و مشکلات اداری، اجرایی، بانکی و قضایی هفت طرح اقتصادی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز تمام مسائل و متغیر‌های پارامتر‌های اجتماعی بنحو مستقیم یا غیره مستقیم تابع متغیر‌های اقتصادی هستند.
وی گفت: در حوزه قضاء و جرم‌شناسی، در رابطه با مسائل اجتماعی اگر کار کارشناسی جدی انجام شود خواهیم دید تأثیر‌پذیری تمام این متغیر‌ها از یک متغیر اقتصادی است و این نقش آنچنان برجسته است که تمام جُرم‌شناسان، ریشه جرائم را در اقتصاد عنوان می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: اگر در حوزه اقتصاد، متغیر‌هایی تحت عناوین بیکاری، رکود و تورم کنترل شود آثار آن در نرخ جرائم به صورت مستقیم قابل تحلیل است و قطعاً نرخ جرائم کاهش پیدا خواهد کرد و این اثبات شده است.
افراسیاب افزود: اگر متغیر‌های اقتصادی را با استفاده از ابزار سیاست مالی اعم از انبساطی یا انقباضی یا سیاست پولی، انقباضی یا انبساطی کنترل کنیم و دولت برنامه‌ریزی کند، اثر آن را در نرخ جرائم بوضوح خواهیم دید و نرخ جرائم پایین خواهد آمد و این تحلیل‌ها تحلیل عقلانی است که اقتصاد مُدرن امروزی ۵۰ سال بر روی آن کار کرده است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزایش فقر در جامعه را موجب افزایش نرخ جرائم عنوان و یادآور شد: فعالیت ستاد قضایی رفع موانع تولید و امنیت اقتصادی قوه قضاییه در زمینه حقوقی - قضایی و در راستای حمایت از تولید و اشتغال است.
افراسیاب گفت: نظام قضایی، روابط بین نظام اقتصادی را تنظیم می‌کند و عوامل اخلال را از سر راه نظام اقتصادی برمی‌دارد.
وی تأکید کرد که دستگاه قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بدنبال این است که به توسعه و تعالی استان کمک کند تا حوزه کسب و کار رونق پیدا کند و به هیچ وجه درصدد مانع تراشی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1