تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۴۶۶۵۶۹
در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد

معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: بعید می‌دانم بویراحمد دارای ۲ نماینده در انتخابات امسال شود

۲
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: بعید می‌دانم بویراحمد دارای ۲ نماینده در انتخابات امسال شود
کبنا ؛معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این استان برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس خبرداد و اظهار داشت: با موافقت کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس یازدهم، حوزه انتخابیه بویراحمد در این استان دارای ۲ نماینده شد اما اینکه در انتخابات امسال، این اتفاق رخ بدهد یا خیر، هنوز برای خود ما هم مشخص نشده است و البته بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد.
سیدجواد هاشمی مهر گفت: برای نهایی شدن مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس یازدهم مبنی بر افزایش تعداد نماینده حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم، نیاز به اقدامات دیگری تا نهایی شدن آن در خانه ملت است.
وی با بیان اینکه به احتمال فراوان این اقدامات نیاز به زمان زیادی دارد و بنظر نمی‌رسد مصوبه کمیسیون شورا‌ها در انتخابات امسال اجرایی شود، خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم بویراحمد در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی دارای دو نماینده در مجلس باشد.
هاشمی مهر افزود: کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان و نحوه توزیع وکلای ملت به حوزه‌های انتخابیه، صرفاً مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها بوده و این مصوبه باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و سپس به تأیید شورای نگهبان برسد تا تبدیل به قانون شود و در آخر ساز وکار اجرایی آن انجام شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که آیا تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی که قرار است ۲ نماینده را در یک حوزه انتخابیه حساس روانه مجلس دوازدهم بکند، دارید؟ هم تأکید کرد: تمامی تمهیدات لازم در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در این استان‌اندیشیده شده و مردم مطمئن باشند انتخابات امسال در کمال آرامش، صحت و سلامت برگزار می‌شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سه حوزه انتخابیه و سه نماینده مجلس است که با تصویب طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس و تأیید شورای نگهبان به چهار نماینده افزایش می‌یابد. کهگیلویه بزرگ، بویراحمد و گچساران، سه حوزه انتخابیه کنونی استان کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
1