تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۴۶۷۲۲۰
در نشست خبری آئین رونمایی پوستر شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج مطرح شد

آخرین توضیحات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در باره نبود سینما در یاسوج / دو سینما در سی‌سخت و بهمئی افتتاح می‌شود / ۱۰۲۸ اثر به جشنواره منطقه ای دنا ارسال شد

۱
۰
آخرین توضیحات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در باره نبود سینما در یاسوج / دو سینما در سی‌سخت و بهمئی افتتاح می‌شود / ۱۰۲۸ اثر به جشنواره منطقه ای دنا ارسال شد
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود سینما در مرکز استان دغدغه اصلی ما است که در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبه جدی ما خواهد بود.
به گزارش کبنا، ‌امین درخشان صبح امروز( چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲) در نشست خبری آئین رونمایی پوستر شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج، با بیان اینکه فعالیت‌های هنری و فرهنگی انجمنهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چشمگیر است، اظهار داشت: برای بهبود و بهره‌وری فعالیت‌های هنری و فرهنگی کار‌ها را به اهلش سپردیم و انجمنهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از هر دوره دیگری فعال هستند.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه هنر و فرهنگ بهترین زبان برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی است، افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته شاهد یک جشنواره با استاندارد‌های بین‌المللی خواهیم بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر جشنواره با هدف و رسالت‌های خاص خود برگزار می‌شود، افزود: جشنواره فیلم کوتاه دنا یکی از جشنواره‌های تعریف شده انجمن سینمای کشور است که در سه منطقه در سطح کشور برگزار می‌شود.
درخشان‌زاده با اشاره به سفر رئیس سازمان سینمایی کشور به استان گفت: این جشنواره از مصوبات همان سفر بود که یکی از مهمترین اهداف این جشنواره معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ظرفیت‌های خدادادی، آداب و رسوم و معرفی هنرمندان قابل استان در حوزه هنر و سینما خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فیلم و عکس یکی از استان‌های ممتاز از دو جهت جغرافیا و طبیعت بکر و آداب و رسوم خاص استان که برگزاری چنین جشنواره‌های می‌تواند به معرفی و قابلیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد کمک شایانی کند.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد قابلیت‌های زیادی از حیث نیروی انسانی و هنرمندان توانمند دارد که در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف صاحب رتبه‌های برتر دنیا شدند که آقای آقایی یکی از افتخارات استان کهگیلویه و بویراحمد است که توانسته در جشنواره‌های مختلف دنیا مقام‌های خوبی کسب کند.
 نشست خبری آئین رونمایی پوستر شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه خلاء‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری چنین جشنواره‌های رفع خواهد شد، گفت: نگرانی‌های زیادی به دلیل نبود سینما در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها وجود دارد که یکی از مطالبات ما در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما خواهد بود.
درخشان افزود: سازمان سینمایی کشور تعهدی در قبال احداث سینما ندارد، بلکه تولید محتوا و تجهیز تخصصی سینما جزء تعهدات این سازمان است.
وی در ادامه به موضوع راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های استان گریزی زد و گفت: سینما دهناد خاصیت خودش را از دست داده، یا سرمایه‌گذار باید آن را بروزرسانی کند و یا هم باید یکی از سالن‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه را در اختیار او بگذاریم تا آن را مجهز به تجهیزات تخصصی سینما کند که علاقمندان سینما از آن بهره ببرند.
وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را دارد که به کمک سرمایه‌گذار بیاید تا یک سینمای استاندارد راه‌اندازی کند.
درخشان با بیان اینکه سینمای هنر استان فعال است و روزانه فیلم اکران می‌شود، گفت: دو سینما در حاشیه جشنواره افتتاح می‌شود که سینما سیمرغ سی‌سخت و سینمای شهید خوب بهمئی افتتاح می‌شوند، این دو سینما تست شده‌اند و آماده اکران فیلم هستند. ضمن اینکه سینمای گچساران دارای پیشرفت ۸۵ تا ۹۰ درصدی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در استان سرمایه‌گذار در حوزه هنر و سینما نداریم، تأکید کرد دغدغه اصلی ما در مرکز استان است که در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را به جد مطالبه خواهیم کرد و اگر شهرداری یاسوج در بحث زمین با ما همکاری کند از وزیر محترم اعتبار لازم آن را می‌گیریم.
درخشان در ادامه با اشاره به اینکه شصت و هفتمین جشنواره فیلم دنا یاسوج رسما از سوم تا ششم مهرماه آغاز می‌شود، گفت: این جشنواره با حضور بیش از ۱۰۰ هنرمند و داور از استان‌های فارس، خوزستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، ادربایجان غربی، ایلام، لرستان، مرکزی همدان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود‌.
وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی برگزار می‌شود، گفت: یک هزار و ۲۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۳۶۷ اثر انتخاب شد اما که در نهایت ۳۵ فیلم داستانی، ۱۰ فیلم مستند، ۴ فیلم تجربی و ۶ اثر در بخش پویانمایی برگزیده شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
😂
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1