تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۴۶۸۲۵۶
در جشنواره مالک اشتر مطرح شد

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کهگیلویه و بویراحمد: اگر مدیر تخصص لازم ندارد آن شغل را غصب کرده است

۵
۱
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کهگیلویه و بویراحمد: اگر مدیر تخصص لازم ندارد آن شغل را غصب کرده است
کبنا ؛مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصل مدیریت اسلامی و از منظر‌امیر مؤمنان علی (ع) و توصیه‌های وی به مالک اشتر به ویژه در نامه ۵۳ بر پایه تعهد، تخصص، مهارت و تجربه کافی استوار است اگر مدیر تخصص لازم ندارند آن شغل را غصب کرده است.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام سیروس حکمتی‌نیک روز چهارشنبه در جشنواره مالک اشتر در یاسوج، اظهار کرد: ضرورت دارد در مجموعه نظام ولایی همه مسئولان و مدیران بالایی، میانی و در سطوح پایینی و فرماندهان سپاه با منشور مدیریت انقلابی آشنا شوند.
وی تصریح کرد: امروز کسانی تجلیل می‌شوند که مالک اشتر گونه در انجام رسالت و ماموریت پاسداری از انقلاب، کار کردند و اقدام‌های در خور تحسینی انجام دادند و مدیریت بسیار خوبی داشتند.
وی با اشاره به نگاه آموزه‌های اسلام به فرآیند مدیریت، افزود: مالک اشتر در حالی که فرمانده جنگ بود به عنوان استاندار مصر هم انتخاب شد اما با توطئه معاویه قبل از رسیدن به مصر به شهادت رسید.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیریت در نظام اسلامی که یک نظام حکومتی است، فرآیندی دارد و یک مدیر موفق و فرمانده‌ایده‌آل که قرار است در جشنواره مالک اشتر مورد تقدیر قرار گیرد باید بداند مدیریت به چه معناست.
وی ادامه داد: مدیریت یعنی استفاده بهینه از منابع انسانی در اختیار و امکانات در اختیار به صورت بهینه است بر اساس آموزه‌های اسلامی است.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد سه وظیفه را برای مدیران انقلابی برشمرد و گفت: اولین وظیفه مدیر انقلابی این است که از ظرفیت در اختیار استفاده بهینه بکند و امکانات مادی و منابع انسانی بیهوده هدر نروند.
حجت الاسلام حکمتی نیک ابراز کرد: دومین قانون مداری و قانون‌مندی است هر سازمان قوانین و مقرراتی دارد و حتماً باید مدیر مقید به قوانین بشد.
وی افزود: سوم اینکه هیچ مدیری نمی‌تواند بدون برنامه‌ریزی موفق باشد. باید بداند هدف چیست و در چارچوب هدف‌اش گام بردارد.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیر و فرمانده خوب کسی است که در حوزه فعالت‌اش فرآیند ارزشیابی داشته باشد یعنی ببیند و بررسی کند کدام مدیرش موفق‌تر بوده و کدام ضعف دارد.
وی گفت: اصل تقسیم کار‌ها بسیار مهم است، نه اینکه یک معاون بیکار و دیگری ۸۰ درصد کار‌ها را انجام دهد.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: فرآیند نظارت هم باید صورت گیرد و ساماندهی و عزل و نصب‌ها به درستی صورت گیرد. همچنین در نظام اسلامی ترویج ارزش‌ها باید حتماً مد نظر باشد.
وی عنوان کرد: مدیر باید از دانش لازم برخوردار باشد، دانش عمومی هم را هم تا حدودی باید بلد باشد. خدا محور و اهل تواضع باشد و خود را خدمتگزار بداند.
حجت الاسلام حکمتی نیک عنوان کرد: مدیر نباید اهل ریخت و پاش باشد و سرگذشت مدیران باید بررسی شود و عبرت از آن‌ها گرفته شود.
وی در بخشش دیگری از سخنان خود به حادثه غمبار و اقدام بی‌رحمانه و ددمنشأنه رژیم غاصب صهیونیسم و بمباران شهر غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی اشاره کرد و گفت: این اقدام‌ها نهایت ذلت و این رژیم نامشروع، غاصب و جعی است و پیروزی نهایی از آن جریان مقاومت است.
وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی با بروز این گونه جنایات و صحنه‌های دلخراش انسانی به دنبال سانسور خبری بود اما ملت‌های آزادی خواه جهان و مردم در سراسر جهان به این اگاهی رسیده‌اند که رژیم جعلی و سفاک صهیونیستی به هیچ اصل انسانی و تعهدی پایبند نبوده است.
حجت الاسلام حکتی نیک بیان کرد: البته بسیاری تحولات سیاسی در جهان امروز و تغییر هندسه قدرت از غرب به شرق، افول سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آمریکا، نفوذ گسترده و روزافزون جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان و شکل‌گیری زنجیره انسانی علیه اقدام‌های رژیم جعلی اسرائیل نوید بخش پیروزی جبه حق و جریان مقاومت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

هشدار
Russian Federation
واقعا هر کسی که در زمینه کار خود و دیگران تخصص خود ندارد نبابد صحبت کند و اظهار نظر کند

همه قبول دارند
کاش روزی
Russian Federation
کاش روزی می رسید که فقط حرف زده نمی شد
Iran, Islamic Republic of
انصافا باید همینطوری باشه کسیکه تخصص ندارد به وجدانش رجوع کند و گناه خود را بیش از این نکند.
Romania
سلام اولین کسی که صلاحیت ندارد وپست را اشغال کرده.....
سرباز
Russian Federation
درود بر حاجی عزیزم
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1