تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۶۸۹۴۴
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

وضعیت نامطلوب آب آشامیدنی برخی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
وضعیت نامطلوب آب آشامیدنی برخی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد: آب آشامیدنی برخی از روستا‌هایی استان از لحاظ بهداشتی رضایت بخش نیست.
محمد ملک‌زاد اظهار کرد: کلرزنی و بهداشت آب آشامیدنی در برخی از روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص روستا‌هایی که زیر نظر آب و فاضلاب نیستند، مطلوب نیست.
ملک‌زاده با اشاره به تهدید سلامت افراد، یادآور شد: وبا، بیماری گوارشی، اسهال و استفراغ از جمله بیماری‌هایی است که در نتیجه مصرف آب آشامیدنی ناسالم رخ می‌دهد.
وی با اشاره به شایع‌بودن بیماری‌های میکروبی در استان افزود: بیماری هپاتیت A از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در نتیجه مصرف آب آشامیدنی ناسالم موجب ابتلاء افراد می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: شیوع عفونت «هپاتیت A» در هر جامعه با وضعیت بهداشتی و امکانات دسترسی به آب سالم، وضعیت اجتماعی و اقتصادی آن جوامع رابطه مستقیم و نزدیکی دارد.
ملک‌زاده ادامه داد: این بیماری توسط یک ویروس شدیداً آلوده‌کننده و مسری و از طریق خوردن آب و غذای آلوده یا تماس نزدیک در خانواده، اردوگاه‌ها و مراکز عمومی منتقل می‌شود.
وی بهداشت آب را موضوعی بسیار مهم در بهداشت عمومی و مدیریت سلامت دانست و ترمیم شبکه‌ای آبرسانی و کلرزنی مستمر مخازن آب روستایی استان را خواستار شد.
آشامیدن آب ناسالم محدود به روستا‌های فاقد شبکه لوله کشی آب نیست برخی گزارش‌های دریافتی ایرنا حاکی است که در شماری از روستا‌های استان با وجود شبکه اما به دلیل انجام نشدن کلرزنی مستمر آب ناسالم مصرف می‌شود که نیازمند چاره جویی فوری دارد.
۶۹۲ روستای کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تعداد کل روستا‌های استان را یک هزار و ۶۴۱ روستا برشمرد و گفت: ۷۴۴ روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار هستند.
امید صالحی تعداد روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که زیرپوشش آب و فاضلاب استان نیستند را ۶۹۲ روستا برشمرد و یادآور شد در ۱۸۷ روستا‌های استان آبرسانی به صورت سیار انجام می‌شود و ۱۸۴ روستا فاقد آبرسانی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

چین
Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم موقع انتخابات نزدیکه آب ما چی شد
کر فقط زارع
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1