تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۴۶۹۳۰۱
محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

اقدام‌های ضد محیط زیستی سه شهردار، ۱۰ دهیار و یک بخشدار کهگیلویه و بوبراحمد / معرفی به دستگاه قضا

۰
اقدام‌های ضد محیط زیستی سه شهردار، ۱۰ دهیار و یک بخشدار کهگیلویه و بوبراحمد / معرفی به دستگاه قضا
کبنا ؛معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه شهردار، ۱۰ دهیار و یک بخشدار به دلیل کوتاهی در انجام وظیفه و انباشت زباله، پراکندگی و دفن غیربهداشتی پسماند از سوی این نهاد حاکمیتی و نظارتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
«رحمت الله جهانشاهی» یادآور شد: این افراد در سال جاری و به تازگی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
وی بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی است که کار نظارت و پایش را به عهده دارد و روزانه پایش‌ها انجام می‌گیرد.
وی افزود: نتیجه این پایش‌ها در سامانه جامع محیط زیست ثبت می‌شود و در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی متولیان امر اقدام قضایی انجام می‌گیرد.
معاون پایش اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سایت پسماند اصولی در هیچ یک از شهر‌های استان وجود ندارد و هم اینک سایت‌های استان تنها محلی برای انباشت زباله است.
جهانشاهی تأکید کرد: دفن بهداشتی به گونه‌ای است که یک ترانشه با عمق سه متر و کف عایق‌بندی شده ایجاد می‌شود، غلتک و آهک و سپس خاک اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: سایت دو پشته دشتروم شهریاسوج، گچساران، کهگیلویه و دنا محل دپوی زباله‌های خانگی و عادی هستند که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود.
معاون پایش اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این کار کاملاً غیر اصولی صورت می‌گیرد، بدون ایجاد ترانشه، غلتک کردن و ریختن آهک و خاک انجام می‌شود و سبب نفوذ شیرابه به آب‌ها و مزارع کشاورزی می‌شود.
جهانشاهی اضافه کرد: در حال حاضر انبوهی از زباله‌ها در محور‌های مواصلاتی و شریان‌های ورودی شهر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گذاشته می‌شود و با توجه به اینکه یاسوج و دنا دو شهر گردشگر‌پذیر استان هستند بحث گذاشتن زباله در کنار محور‌های مواصلاتی به وضوح دیده می‌شود.
وی تأکید کرد: انتظار می‌رود که بخشداری‌ها به ویژه بخشداری مرکزی استان و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص جانمایی یدک کش در گوشه‌ای از شریان‌های ورودی برای ساماندهی زباله‌ها همکاری داشته باشند.
معاون پایش اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنانچه کار بازیافت به درستی انجام گیرد و عمل تفکیک از مبدا انجام گیرد و یک ماده اولیه دوباره به چرخه تولید اضافه شود، آن وقت زباله طلای کثیف نامیده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1