تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : ۴۶۹۳۸۹
در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد؛

لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده

۱
لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده
کبنا ؛رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه گفت: والدین با سوق دادن فرزندان خود به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی این فرهنگ را در خانواده خود نهادینه کنند.
​​​​
به گزارش کبنا، سید نبی اله تقوی پور رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت به اهمیت مطالعه و کتابخوانی پرداخت و افزود: رمز توسعه کشور و اعتلای فرهنگ یک جامعه در گرو کتاب و مطالعه است.
تقوی خاطرنشان کرد: امید است این مهم در بین خانواده های ما نهادینه شود و بهترین زمان نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در سنین پایه و کودکی است.
وی با به نقش والدین در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، افزود: والدین فرزندان خود را به سمت و سوی کتاب و کتابخانه سوق دهند و به ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده خود اهمیت دهند.
تقوی بیان کرد: بزرگ‌ترها خود جلوی کودکان مطالعه نمایند تا کودکان از کودکی دوستدار کتاب و علاقمند به کتابخوانی پرورش یابند و این عشق و علاقه به تدریج در وجودش نهادینه شود. 
وی تصریح کرد: اگر فرزند ما بینند بیشترین وقت خود را صرف فضای مجازی می‌کنیم، نباید انتظار داشته باشیم کودکانمان کتابخوان شوند.
رئیس کتابخانه های عمومی کهگیلویه به حضور رسانه های نوظهور، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اشاره کرد و افزود: اگر چه دارای محاسن فراوانی هستند و اینترنت از بزرگترین اختراع قرن بیستم به حساب می آید ولی اگر این فضاهای مجازی افسار گسیخته رها شوند معایب آن‌ها بیش از محاسن نمود می کنند.
تقوی با تاکید بر مدیریت صحیح فضای مجازی، گفت: امروزه این‌ها اگر چه باید در خدمت کتاب باشند ولی می بینم در اثر استفاده بی رویه و نادرست گاها در نقطه مقابل کتاب قرار می گیرند.
وی ضمن اعلام برنامه های انجام شده در هفته کتاب و کتابخوانی به فعالیت های جاری و آینده اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در این هفته پرداخت و افزود: دیدار کتابداران با امام جمعه دهدشت، تجدید میثاق با آرمان‌های امام شهدا و شهیدان گمنام جنگ تحمیلی در تپه نورالشهدا، برگزاری جلسات انجمن با موضوع سی و یکمین دوره هفته کتاب و ...، همکاری در ایجاد نمایشگاه‌های کتاب در مدارس، مسابقه کتابخوانی از کتاب نماز در سه دین اسلام، یهودیت و مسیحیت اثر حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در سامانه سماک samakpl.ir، مسابقه نقاشی ویژه کودکان ، مسابقه عکس با کتاب، برگزاری پویش کتاب خون، عضویت رایگان کتابخانه های عمومی، دعوت از مدارس جهت بازدید و ... به عنوان برخی از اقدامات انجام شده در این هفته نام برد.
تقوی با بیان اینکه امروز جهان شاهد وحشی گری هر چه تمام‌تر رژیم کودک کش و غاصب صهیونیست است و این رژیم جنایتکار بعد از عملیات طوفان الاقصی و شکست همه جانبه در این عملیات و در هم شکستن افسانه شکست ناپذیری، در پی جبران ناشی از این شکست، بی رحمانه و دیوانه وار اقدام به نسل کشی و هولوکاست واقعی می کند، افزود: در همین راستا اداره کتابخانه عمومی با همکاری ستاد نماز جمعه شهرستان در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت اقدامات جنایتکارانه این رژیم غاصب، اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب «مقاومت» در مصلی امام خمینی (ره) نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1