تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۴۶۹۴۸۴

همسر رئیسی: در گام دوم انقلاب باید رهبری زنان جهان را به دست بگیریم

۱۰
۰
همسر رئیسی: در گام دوم انقلاب باید رهبری زنان جهان را به دست بگیریم
کبنا ؛جشن ولادت حضرت زینب (س)، ویژه بانوان علمی و اداری دانشگاه علامه‌طباطبائی به همت دفتر مشاوره و امور بانوان و خانواده و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر جمیله علم‌الهدی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عباسعلی وفائی، معاون توسعه و مدیریت منابع، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی، دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی و جمعی از بانوان علمی و اداری دانشگاه علامه‌طباطبائی، در سالن آمفی تئاتر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی برگزارشد.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، دکتر جمیله علم‌الهدی با اشاره به مقام و جایگاه زن در دیدگاه خداوند، گفت: یکی از جنبه‌های انقلاب اسلامی که مورد غفلت قرار گرفته است همین موضوع است که زن را آنچنان که خداوند می‌خواهد، معرفی نکرده‌ایم. هر از چند گاهی به الگویی از زنان که در تفکر‌های دیگر هست اعتماد کردیم و دچار خطا‌هایی شدیم؛ بنابراین ساختن اندیشه‌های نو و خلاق در حوزه زنان معطوف به تالیف دقیق‌تری از زن و زنانگی در دیدگاه قرآن مجید و همچنین از منظر الهیات اسلامی است.
وی ادامه داد: ما همچنان در حوزه زنان و خانواده جزو مصرف کنندگان اندیشه‌های ترجمه‌ای هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم با خلاقیت، ابتکار، نواندیشی و ظرفیت‌های خوبی که در این کشور وجود دارد کار زیادی انجام دهیم. البته بانوان ما در حوزه کارآفرینی، فناوری و تولید علم، نقش زیادی داشته‌اند، ولی در بخش الگو دهی همچنان جای کار داریم.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه بانوان به برکت انقلاب اسلامی کنشگری‌های فعالی در حوزه علم، فرهنگ و هنر دارند و نقش‌های خوبی ایفا کرده‌اند، افزود: ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در گام دوم انقلاب نیاز به معرفی الگو به جهان داریم. باید از مرحله فعال بودن عبور و در شروع گام دوم انقلاب جهان را رهبری کنیم. ما به عنوان الگو باید رهبری زنان جهان را به دست بگیریم نه اینکه همچنان پیرو بمانیم.
وی تاکید کرد: برای اینکه رهبری زنان جهان را در دست بگیریم کار‌های خیلی زیادی داریم که مهم‌ترین کارها، ایجاد بنیه‌های فکری است. بنیه‌های فکری قوی باید در دانشجویان، نسل جدید و در مدرسه ایجاد کنیم. کاری که حضرت زینب (س) کردند راهبری اجتماعی بود و ما هم به همین راهبری نیاز داریم.
دکتر علم‌الهدی در ادامه با اشاره به مقام علامه طباطبائی (ره) گفت: ایشان یک شخص معمولی و یک دانشمند عادی نیست. علامه طباطبائی یک تحول اساسی در اندیشه ایجاد کرده است. ایشان یک فیلسوف و مفسر معمولی نیست بلکه زمینه تحولات عظیم علمی را پدید آورده است. علامه طباطبائی انقلاب فلسفی ایجاد کرده است. ایشان جریان تفسیر را عوض کرد و به وجودشناسی اتصال داد.
وی افزود: «تقسیر المیزان» با تفاسیری که قبل و بعد از آن نوشته شده است تفاوت اساسی دارد، چون جریان جدید ایجاد کرد و این جریان باید ادامه پیدا کند.
وی پیشنهاد راه‌اندازی دپارتمان تحقیقاتی علوم انسانی متاثر از دیدگاه‌های علامه طباطبائی را مطرح کرد و افزود: یکی از نظریه‌های علامه طباطبائی ظرفیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند کل فلسفه و علوم انسانی را زیر و رو کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: از علوم انسانی که در ایران تولید می‌شود، در هیچ جای دنیا گزارش نمی‌شود. این از مشکلات کشور ما است که بخشی از علوم انسانی که فقط در ایران تولید می‌شود گزارش جهانی نمی‌شود و این هم به دلیل استعمار علم است که در رنکینگ‌های جهانی نمی‌آید.
دکتر معتمدی نیز در سخنانی گفت: حضرت زینب (س) الگویی به تمام معنا برای بانوان ما است. یکی از بهره‌هایی که ما از شخصیت حضرت زینب (س) می‌گیریم این است که وقتی در بدترین مصائب و مشکلات زندگی قرار می‌گیریم و به مصائب و مشکلات حضرت زینب (س) نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که فاصله چقدر زیاد است و از این طریق هم شرایط ما التیام پیدا می‌کند و هم می‌فهمیم که این انسان بزرگ چقدر عظمت روح داشت که توانست آن مشکلات و مصائب عظیم را در واقعه عاشورا تحمل کند.
وی ادامه داد: امروز چیزی که از غرب در مورد زن، تحت تاثیر دیدگاه فمینیستی به جهان صادر شده نه تنها کمکی به احقاق حقوق زنان نکرده است بلکه جایگاه زن را از لحاظ شخصیت انسانی و تفکر، مخدوش کرده است. با این دیدگاه زن به ابزاری تبدیل شده است که در اختیار مطامع سرمایه‌داری قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی خاطرنشان کرد: زنان جامعه ما به یمن آموزه‌های اسلامی و میراث زنان بزرگی که در قرآن و تاریخ داریم، به دنبال این هستند که فعال و صاحب اندیشه باشند و در عین فعال بودن، نقش‌های همسری و مادری را به خوبی ایفا می‌کنند.
وی گفت: وضعیتی که امروز در جامعه ما وجود دارد، مشارکت اجتماعی زنان در شکل گسترده، حضور دانشجویان دختر در دانشگاه‌های مختلف و حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی همه نشان می‌دهد که جایگاه زن در نظر جمهوری اسلامی بسیار والا است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
رئیسی جمهوری رئیسی را بدبخت و نابود کرد گام دوم هم تو زنان را نابود کن
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
گام اولی که برداشتید چه بود جز گرانی و تورم که می‌خواهید برید سراغ دومی .
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
شما خودتون را جمع و گرانی و فقر و فلاکت را از ایران کم کنید رهبری جهان پیش کش شما.
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم دخالت‌های شما و پدر بزرگوارتان در انتخاب و انتصاب وزرا و ریاست سازمانها و معاونت های ریاست جمهوری مملکت به عصر حجر برده است جناب آقای رئیسی بیا یک بار به احترام امام زمان به حرمت امام و مقام معظم رهبری به حرمت خون پاک شهدا به حرمت شیر پاکی که آن زمان با طهارت و پاکی به فرزندانشان می‌دادند به حرمت شیر پاک مادرت که خوردی اذعان و اقرار کن که این معاونین و وزرا و ریاست سازمانها تحمیلی است خدا می‌داندمعاون اولت وزیر آموزش و پرورش وزیر بهداشت و درمان وزیر کشور رئیس سازمان بنیاد شهید وزیر ارتباطات در حد رئیس یک اداره شهرستان دوره افتاده و کم جمعیت نیستند فردای قیامت باید پاسخگو باشی باید پاسخگوی امام و شهدا باشید باید پاسخگوی شیر مادر و نان پدر باشی این کشور بزرگ این انقلاب عظیم و این مردم بزرگ و شجاع و انقلابی مستحق چنین ذلالت و فقر و بدبختی نیستند تا کی باید اوضاع این مملکت بر این پاشنه خراب بچرخد و مردم روز به روز در شکنجه و بدبختی و نارضایتی و آهانت به سران نظام و انقلاب بسر ببرند چرا سر خود را زیر برف کرده ای چرا خود را به کوری و کری زده ای کاش لال هم میشدی تا با حرفهای هزار من یک غازت نمک بر زخم مردم نمی پاشیدی بنیان زندگی و خانواده را در ایران از هم پاشیدی و نابود کردی سوءتغذیه مردم را نابود کرده است
خان
Iran, Islamic Republic of
یه روانشناس خوب سراغ نداریدعزیزان😀بابا ابنا توتوهم هستن خدا به داد مابرسه،این خانم وپدرجونشون چه حرفایی میزنن🤲🤲
آرمان
Iran, Islamic Republic of
دقت کنید علم الهدی و گذاشتن اسم جمیله واسه دخترش .. واقعا چرااا
Iran, Islamic Republic of
تودیگه نکن که اصلا نمی خواهیم ریختته و ببینیم !!!برو دنبال کارت دیگه !!
Iran, Islamic Republic of
واقعا گام اول انقلاب را نابو کردید گام دومش را هم به بیراهه بردید خون شهدا و زحمات چندین ساله و خون دل خوردن امام و یارانش برای پیروزی این انقلاب همه شما را نابود خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
واقعا گام اول انقلاب را نابو کردید گام دومش را هم به بیراهه بردید خون شهدا و زحمات چندین ساله و خون دل خوردن امام و یارانش برای پیروزی این انقلاب همه شما را نابود خواهد کرد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شما با این تورم افسارگسیخته ای که بر دوش ملت سوار کردید خود عامل فساد شده اید ، بعد از هدایت زنان جهان صحبت میکنید .
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
1