تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۴۷۱۴۵۱
حوزه کهگیلویه؛

بیانیه شماره 5 مجتبی اندرزیان؛ از مرام‌‌نامه تا معمای انتخاباتی

۳
۳
بیانیه شماره 5 مجتبی اندرزیان؛ از مرام‌‌نامه تا معمای انتخاباتی
کبنا ؛مجتبی اندرزیان، جوان کهگیلویه‌ای که برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده بود، صلاحیتش از سوی هیئت نظارت بر انتخابات تأیید نشد. وی با صدور بیانیه‌ای در این خصوص توضیحاتی داده که در ادامه آن را می‌خوانید.
به گزارش کبنا، این بیانیه به شرح زیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم
إِلاَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْر.
مردم فهیم و شریف شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، اگرچه با نظر هیأت محترم نظارت شورای نگهبان بررسی صلاحیت اینجانب به عدم تأیید منجر گردید اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با توکل برخدای عزوجل امکان رفع مشکل پرونده بسیار محتمل می‌باشد. بنابراین ضروری است خط و مشی تعریف شده در گفتمان انتخاباتی را با تمام قدرت و مصمم‌تر از قبل ادامه دهیم تا بتوانیم در ۱۱ اسفند، انتخابی مبتنی بر فکر و‌اندیشه در جهت توسعه شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه بزرگ داشته باشیم. لذا مبانی رفتار انتخاباتی خود را به اطلاع مردم شریف کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده می‌رسانم:
- مرام نامه:
صادقانه و صمیمانه عرض می‌کنم از گمنامی و تنهایی خود آگاهی دارم و می‌دانم در نظر شما بزرگواران اقدامی جسورانه و احساسی انجام داده‌ام. اطلاع دارم که بسیاری از بزرگان و پیران خرمند باور دارند که ما جوانان شایستگی این جایگاه را نداریم و بایستی به ابزار‌های قدرت و ثروت دسترسی داشته باشیم. اما عرض می‌کنم برخلاف تصور همه عزیزان نه تنها قابلیت تصدی این جایگاه سیاسی را داریم بلکه بسیار مؤثرتر از سایر بزرگواران کاندیدا می‌توانیم عمل نماییم، چرا که این جایگاه بیش از آنکه نیازمند قدرت و ثروت باشد نیازمند علم و آگاهی می‌باشد. در ضمن آگاهی کامل دارم که در این میدان پرآشوب انتخابات ممکن است اندک همراهانی داشته باشم، اما آمده‌ام که سخن حق را بگویم حتی اگر نتوانم به نتیجه مطلوب دست یابم. تاریخ ما سرشار از حق خواهانی همچون کاوه آهنگر، سیاوش، مزدک و غیره می‌باشد که فریاد حق خواهی آنان در گوش زمان می‌پیچد اما ملموس‌ترین و حقیقی‌ترین حق خواه تاریخ سیدالشهدا (ع) است. همان امام مقتدر که حق خواه فرودستان بود آنجا که بزدلان منفعت طلب برای گندم ری، خون خدا را بر زمین ریختند. باور بنده برآنست که حضورم در انتخابات مبارزه با ساختار معیوب سیاسی کهگیلویه بزرگ که همان رای براساس مالکیت عشیره‌ای و منافع فردی است، لذا خود را در مسیر حق خواهی سالار شهیدان می‌دانم و به مکتب عاشورا لبیک می‌گویم: "لبیک یا حسین (ع)"
- شعار انتخاباتی:
باوجود آنکه طبقه متوسط کهگیلویه شامل افرادی می‌باشد که ساکن کهگیلویه نیستند و تنها برای تفریح و تعطیلات به کهگیلویه بزرگ رجوع می‌کنند، اما ساکنین کهگیلویه بزرگ به دو دسته غنی و فقیر مطلق دسته‌بندی می‌شوند. نکته اساسی آنست که ساکنین کهگیلویه در هر دسته و گروهی که باشند از دسترسی به قدرت و رفع مشکلاتشان محرومند که در جامعه‌شناسی به طبقه فرودست تعبیر می‌شوند. برخلاف باور عمومی که فرودست را تعبیر به مستضعف یا فقیر می‌کند، اما معنای لغوی آن "گروه‌های اجتماعی است که از دسترسی به قدرت محرومند". اینجانب برای حمایت از فرودستان و تلاش برای تغییر قوانین به نفع آن‌ها پابه عرصه انتخابات گذاشته‌ام. لذا شعار خود را این چنین تعریف می‌کنم: "برای فرودستان"
- رنگ انتخاباتی:
از ابتدای تصمیم برای حضور در انتخابات، مصمم بودم و هستم که اصالت‌های فرهنگی را بازیچه سیاست نکنم، بنابراین در طی این مدت تلاشی برای شکل‌گیری کاروان‌های فاتحه خوانی نکردم و نمی‌کنم. از طرفی هر روزه خبر‌های ناگوار از حوزه انتخابیه به گوش می‌رسد، بویژه نوجوانان و جوانانی که در اثر كاستی‌ها، عدم توسعه، بیكاری و فقر فرهنگی در مبارزه با رویا‌های خود ناكام می‌شوند. بنابراین نمی‌توان در شور انتخابات این واقعیت‌ها را فراموش کرد، به همین خاطر من رنگ "مشکی" را انتخاب می‌کنم تا خود را هم درد آحاد جامعه قرار دهم. از طرفی در شرایط کنونی هیچ رنگی نمی‌تواند روحیه و انگیزه جامعه را متحول کند مگر مبارزره با عدم توسعه و تلاش برای رفاه عمومی، آنهم تلاشی که با همراهی و همدلی جامعه صورت پذیرد، تا بتوان به افق روشن توسعه دست یابیم.
- معمای انتخاباتی:
از انجاییکه رویکرد انتخاباتی ما مبارزه با زور، زر و تزویر می‌باشد لذا سعی داریم جامعه را از طریق‌اندیشه با خود همراه نماییم. در این مسیر بنظرم آمد می‌توان با طرح یک معمای ذهنی و هدفمند، تعامل مناسبی با جامعه برقرار نمود. لذا معمایی با شرایط ذیل را با جامعه در میان می‌گذارم:
۱- جایزه معما مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل یک میلیارد تومان می‌باشد.
a. اگر پاسخ دهنده زیر سن ۲۰ سال باشد، مبلغ جایزه ۱۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان خواهد بود
b. اگر پاسخ دهنده یکی از کاندیدای انتخابات مجلس باشد، علاوه بر مبلغ یک میلیارد تومان، تیم انتخاباتی به همراه اینجانب با‌ایشان ائتلاف خواهد نمود.
۲- شرط لازم و ضروری آنست که پاسخ دهنده بومی شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده باشد (براساس کدملی).
۳- پاسخ معما در روز سه شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ بصورت عمومی در آخرین سخنرانی انتخاباتی اعلام خواهد شد.
۴- در هر نطق انتخاباتی یک سرنخ جهت حل معما از میان سخنرانی‌ها در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
۵- جهت ارسال پاسخ معما بایستی از طریق پیج اینستاگرام به آدرس: M.ANDARZIAN@ اقدام شود.
a. پاسخ‌ها بایستی شامل اطلاعات زیر باشد: ۱- نام و نام خانوادگی، ۲- شماره تماس، ۳- کد ملی، ۴- سن (تاریخ تولد) و ۵- پاسخ معما
۶- هرکدملی تنها یکبار می‌تواند پاسخ معما را دهد. اگرچه شرط سختگیرانه‌ای‌ست اما باید درنظر گرفت همه ما تنها یکبار رای می‌داهیم و این رای میلیارد‌ها تومان برای ما هزینه دارد، بنابراین در حل معما بایستی نهایت دقت را بخرج داد.
معما:
عبارت "#WHNLNL" چیست؟
لازم به ذکر است که این معما و شرایط آن بطور کاملاً جدی مطرح گردیده است و ضمانت اجرایی آن آبروی اینجانب در عرصه سیاسی و اجتماعی می‌باشد.

ارادتمند- مجتبی اندرزیان
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باهمین پول میشه رای خریدبچه. پولدار
آگاه
Romania
به نظر می‌رسد که وضع مالی شما بیش از جامعه ای که ازش دفاع می‌کنید هست. بنده فکر می‌کنم جمع آوری اطلاعات خصوصی افراد با این ترفند و افزایش فالوور اینستاگرامی و پس از بلاگر شدن اصلا کار درستی نیست. مردمی که شما آن ها را فقیر می نامید، بسیار فهمیده تر و ارزشمند تر از آن هستند که با معمایی یک میلیاردی فریب حقه شما را بخورند. این کار شما امکان پیگیری حقوقی دارد.
علی
Romania
خداروشکر تایید نشدی. خداروشکر کهگیلویه قومی و قبیله ای رای میدن که افرادی مثل شما با تفکراتی خام وارد میدان هایی مانند انتخابات نشن. حداقل خودتو خراب نمیکردی با این ادبیات مسخره که شانسی واسه ۲۰ سال دیگه داشته باشی
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1