تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۷۴۴۳۱
سی‌ان‌ان:

تصور اینکه ایران به حمله اسرائیل پاسخ ندهد، دشوار است

۰
سی‌ان‌ان: تصور اینکه ایران به حمله اسرائیل پاسخ ندهد، دشوار است
کبنا ؛به دنبال نقض فاحش قوانین بین الملل از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، تارتمای شبکه خبری سی ان ان در تحلیلی نوشت خاورمیانه باردیگر در لبه پرتگاه و در آستانه تشدید بحران و گسترش جنگ قرار گرفت.
به گزارش کبنا به نقل از سی ان ان تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در این تحلیل نوشت: حمله روز دوشنبه (روز گذشته) به کنسولگری ایران در دمشق خطرناک‌ترین تنش خارج از حیطه جنگ اسرائیل علیه غزه که از شش ماه گذشته آغاز شده، به شمار می‌رود؛ این حمله همچنین از جدیدترین مجموعه حملات اخیر اسرائیل در سوریه و علیه حزب‌الله لبنان است که در خارج از حیطه جنگ غزه طی شش ماه گذشته رخ می‌دهد.
این تحلیل می‌افزاید: از لحاظ فنی، کنسولگری ایران (در دمشق) جزو خاک و تمامیت ارضی ایران به شمار می‌رود که حمله روز دوشنبه (روز گذشته ۱۳ فروردین ۱۴۰۳)، طی سال‌های اخیر آن را به بارزترین و آشکارترین حمله به خاک ایران بدل ساخته.
سی ان ان با اشاره به اینکه اسرائیل ایران را در وضعیت دشواری قرار داده می‌نویسد: تصور اینکه ایران نخواهد برای تلافی این حمله، حزب الله لبنان را به عنوان یکی از قدرتمندترین متحدان خود درمنطقه درگیر سازد، دشوار است.
حزب الله لبنان، متحد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، به نیابت از فلسطینیان ساکن غزه درگیر جنگ که تاکنون به کشته شدن بیش از ۳۲ هزار فلسطینی منجر شده است، وارد درگیری با اسرائیل شده، اما از یک تقابل همه جانبه که بتواند به نگرانی واشنگتن بیانجامد، اجتناب ورزیده است، اما پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، ممکن است تغییری در این موضع حزب الله ایجاد شود و منطقه در آستانه گسترش جنگ قرار گیرد.
منابع خبری عصر روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق خبر دادند که بر اساس آن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و خودرو‌های مقابل آن نیز خسارت دیدند.
به گفته حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران، جنگنده‌های F ۳۵ رژیم صهیونیستی با ۶ موشک ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق را تخریب کردند که در اثر آن ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیدند که سه نفر آن‌ها وابسته نظامی ایران در سوریه بودند که تعداد و اسامی آن‌ها پس از آواربرداری اعلام می‌شود. همچنین دو تن از نیرو‌های پلیس سوریه نیز مجروح شدند.
سفیر ایران بیان کرد: این موضوع مرتبط با تحولات منطقه است و هرچه رژیم به بن‌بست نزدیک‌تر می‌شود نوع جنایاتش را گسترده‌تر می‌کند. این رژیم می‌خواهد ناکامی‌های خود را در جبهه غزه جبران کند. جمهوری اسلامی ایران متناسب با این جنایت پاسخ مناسب خواهد داد.
درهمین حال سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، در پی حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه از این شورا خواست این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و نشستی فوری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجار‌ها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل برگزار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1