تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۴۷۴۸۸۹

مأموریت سخت «سرزمین مادری 3» برای 5 بازیگر

۱
۰
مأموریت سخت «سرزمین مادری 3» برای 5 بازیگر
کبنا ؛آرش مجیدی، سعید راد، کوروش سلیمانی، پریوش نظریه و گلچهره سجادیه ادامه نقش بازیگران دیگر را در فصل سوم ساخته کمال تبریزی ایفا کرده‌اند.
فصل سوم سریال «سرزمین مادری» که قصه آن در دهه 50 می‌گذرد و ادامه دوران جوانی «رهی» را روایت می‌کند، از چهارشنبه هفته آینده در تلوبیون منتشر می‌شود و از پنج شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه به جدول پخش شبکه3 بازمی‌گردد. گذر زمان در فصل سوم و البته جلوگیری از پخش سریال در سال 92 و به دنبال آن ایجاد وقفه‌ای طولانی در تولید فصل سوم، باعث شد بعضی بازیگران این فصل تغییر کنند. در ادامه مطلب، به پنج بازیگری پرداختیم که در فصل سوم ادامه نقش بازیگران دیگر را برعهده گرفتند.
آرش مجیدی
مهم‌ترین تغییر در ترکیب بازیگران، حضور آرش مجیدی به جای شهاب حسینی به عنوان نقش اصلی سریال است. پس از گذشت سال‌ها و روایت دوران جوانی «رهی اردکانی» در فصل دوم، شهاب حسینی جایگزین علی شادمان شد و نقش این شخصیت را ایفا کرد. او در «سرزمین مادری 2» حسابی درخشید و به خوبی نزد مخاطب پذیرفته شد. تصمیم سازندگان پروژه این بود حسینی در فصل سوم نیز نقش «رهی» را ایفا کند اما حواشی سریال باعث شد تصویربرداری آن مدتی متوقف شود. بلاتکلیفی این مجموعه و توقف تولید دست به دست هم دادند تا شهاب حسینی مشغول پروژه «شهرزاد» شود و در نهایت آرش مجیدی نقش «رهی» را ایفا کند. مجیدی بازیگر توانمندی است اما با توجه به محبوبیت شهاب حسینی و حضور موفق او در «سرزمین مادری»، بعید است مخاطب بتواند به سادگی او را در نقش «رهی اردکانی» باور کند. آرش مجیدی پس از این پروژه به فعالیت در تلویزیون ادامه داد و در مجموعه‌های مختلفی ایفای نقش کرد.
سعید راد
یکی دیگر از شخصیت‌های «سرزمین مادری» که بازیگر آن در فصل سوم تغییر کرده، کاراکتر سرهنگ «عبدالرضا بهادری» است. این شخصیت با بازی فرهاد قائمیان در فصل اول و دوم حضور داشت و اکنون در فصل سوم، با بازی سعید راد دیده خواهد شد. با توجه به توضیحات کمال تبریزی، این تغییر به دلیل نمایش دوران پیری «عبدالرضا» اتفاق افتاده است. سرهنگ «بهادری» شخصیتی بانفوذ و سیاستمدار بود و فرهاد قائمیان نیز با تسلط بر نقش، به خوبی مرموز بودن این شخصیت و اقتدار او را به نمایش گذاشت. سعید راد از نظر چهره و تن صدا نه تنها شباهتی به قائمیان ندارد، بلکه تفاوت‌هایی جدی با او دارد، بنابراین تغییر بازیگر این نقش می‌تواند به باورپذیری او لطمه بزند. باید دید سعید راد در جلد سرهنگ «بهادری» چه خواهد کرد. این بازیگر باسابقه جزو چهره‌های پرکار تلویزیون نیست اما پس از «سرزمین مادری» در سه سریال تلویزیونی بازی کرد.
 
کوروش سلیمانی
از فصل دوم «سرزمین مادری»، شخصیت «سید حشمت» با بازی محمدرضا فروتن وارد قصه شد. این روحانی، یک مبارز انقلابی و از دوستان «رهی» بود. فروتن بازی قابل قبولی در این مجموعه داشت، اما جزو بازیگران درخشان سریال نبود. شخصیت «سید حشمت» در فصل سوم «سرزمین مادری» که دوران انقلاب را به تصویر می‌کشد نیز حضور دارد اما ادامه نقش او را کوروش سلیمانی ایفا کرده است. بنابر توضیحات سلیمانی، محمدرضا فروتن با پروژه دیگری قرارداد بسته بوده بنابراین نتوانسته در فصل سوم حضور پیدا کند. به این ترتیب سلیمانی با کسب اجازه از فروتن، ایفای این نقش را در «سرزمین مادری 3» برعهده می‌گیرد. چهره و صدای این بازیگر برای نقش‌های مثبت مناسب است، لباس روحانیت نیز کمک می‌کند ظاهر این بازیگر به تصویری که مخاطب از «سید حشمت» در ذهن دارد، نزدیک شود.
پریوش نظریه
کاراکتر «جمیله» به عنوان عروس «اقدس‌الملوک بهادری» و همسر «عبدالرضا»، در فصل اول سریال حضور داشت. این شخصیت مانند همسرش مقتدر و جدی بود و به دلیل اشراف‌زاده بودن، با جاری خود «سوسن» (میترا حجار) و «رهی» ارتباط خوبی نداشت. او تلاش می‌کرد با جلب رضایت و اعتماد «اقدس‌الملوک»، اموال او را تصاحب کند. هنگامه قاضیانی در نقش زنی افاده‌ای و اهل تفاخر، بازی خوبی داشت و جزو بازیگران موفق «سرزمین مادری 1» بود. این شخصیت در فصل سوم دوباره به قصه بازمی‌گردد، اما با توجه به گذر سال‎ها این‌بار پریوش نظریه نقش او را ایفا می‌کند. این بازیگر نیز مانند قاضیانی، صدای خوبی دارد و تن صدای آرام او نیز با این شخصیت تناسب دارد، بنابراین جایگزین عجیبی برای هنگامه قاضیانی محسوب نمی‌شود. نظریه پس از این پروژه با حضور در سریال‌های مختلف همچنان با تلویزیون همکاری داشت.
گلچهره سجادیه
پرونده شخصیت «راضیه» با بازی الهام حمیدی در «سرزمین مادری 1» بسته شد، اما در فصل سوم با روایت دهه 50، بار دیگر این کاراکتر به قصه بازمی‌گردد. «راضیه» همسر «جواد اردکانی» و مادرخوانده «رهی» بود. او پس از قتل همسرش راهی روسیه شد و جدایی «رهی» از خانواده در میانه راه، باعث شد از یکدیگر دور بمانند. الهام حمیدی در نقش مادر نگران خانواده بازی خوبی داشت و تصویری که باید را از شخصیت «راضیه» به نمایش گذاشت. در فصل سوم، بازیگر قدیمی و پیش کسوت گلچهره سجادیه نقش دوران پیری «راضیه» را ایفا کرده است. این کاراکتر تنها یک فصل در سریال حضور داشت و با توجه به گذر زمان، بعید است که تغییر بازیگر آن لطمه‌ مهمی به «سرزمین مادری 3» بزند، گلچهره سجادیه نیز بازیگر توانمندی است. این هنرمند پس از «سرزمین مادری»، سال 95 در مجموعه «آنام» بازی کرد و پس از آن از تلویزیون فاصله گرفت.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
البته بابک حمیدیان را از یاد بردید که ادامه نقش یوسف.
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1