تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۷۵۳۴۱
در اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان کهگیلویه:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سد آبریز آرزوی بر دل مانده مردم است/ ما ثروتمندانی هستیم که اجازه نمی‌دهند دست به جیب کنیم و از حساب‌هایمان برداشت کنیم / اگر جا‌هایی کوتاهی هست به پای آن رئیس‌جمهور متدین، ولایی، پایبند به انقلاب ننویسید به پای من «احمدزاده» بنویسید

۴
۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سد آبریز آرزوی بر دل مانده مردم است/ ما ثروتمندانی هستیم که اجازه نمی‌دهند دست به جیب کنیم و از حساب‌هایمان برداشت کنیم / اگر جا‌هایی کوتاهی هست به پای آن رئیس‌جمهور متدین، ولایی، پایبند به انقلاب ننویسید به پای من «احمدزاده» بنویسید
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ثروت‌های عظیم است. ما ثروتمندانی هستیم که مجبوریم که اجازه نداریم برای رفع نیازهای‌مان دست در جیب‌خودمان کنیم.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده شامگاه یکشنبه (10 اردیبهشت‌ماه 1403) در اجلاسیه سرداران و 422 شهید کهگیلویه از همه مسئولان استانی، شهرستانی و دست‌اندرکاران این اجلاسیه قدردانی کرد و خطاب به منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، گفت: خدمات یکسال اخیر این دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از ۱۰ سال گذشته بوده است؛ پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها به جایی رسیده که امسال فاز اول دو پروژه بزرگ لیکک و کهگیلویه به بهره‌برداری می‌رسد.
احمدزاده خطاب به محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: ما مردمان کهگیلویه و بویراحمد یک آرزوی بزرگ و دردی بر دل مانده داریم. آن هم سد آبریز است؛ سدی که اگر احداث شود هرساله حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به درآمد کشاورزان حومه شرقی کهگیلویه اضافه می‌شود و دیگر زن‌ها و دختران این استان برای گوجه‌چینی به استان‌های همجوار نمی‌روند و دیگر شب‌ها دل مرد‌های خانواده در این راه‌های طولانی برای یک لقمه نان نمی‌لرزد (تشویق حضار) این یک آرزوی بر دل مانده ماست.
احمدزاده تصریح کرد: همراه با نماینده کهگیلویه بزرگ برای کلنگ‌زنی پتروشیمی چرام بسیار تلاش کردیم که کلنگ‌زنی آن در سفر دوم رئیس‌جمهور به تأخیر افتاد. به‌عنوان یک مطالبه عمومی از جنابعالی «آقای منصوری» درخواست دارم و مطمئن هستم که کمک خواهید کرد تا کلنگ پتروشیمی چرام بر زمین‌زده شود تا برای حدود ۳ هزار و ۵۰۰ جوان اشتغال ایجاد شود، این پروژه به‌صورت مستقیم حدود یک هزار شغل ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به پتروشیمی گچساران افزود: حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان در کمتر از یک‌سال به پتروشیمی گچساران تزریق شد؛ این پروژه سرعتی گرفت که از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۹۸ درصد رسید و افتتاح شد. پتروشیمی پلیمر دهدشت به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.
احمدزاده بیان کرد: امروز مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد؛ این پروژه حدود ۸۰۰ نیرو برای احداث نیاز دارد که برای احداث فاز‌های بعدی به حمایت ویژه دولت و سرمایه‌گذار نیاز دارد، اگر دولت از این پروژه حمایت کند این پروژه زودتر به بهره‌برداری می‌رسد و شغل پایدار برای حدود ۵۰۰ نفر از جوانان این شهرستان و این منطقه ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد مخزن ثروت‌های بزرگ است، گفت: شهرستان بهمئی حدود ۵۶ حلقه چاه نفت فعال دارد و ۱۸۳ هزار بشکه نفت از این شهرستان استخراج داریم، ۵۵۵ هزار بشکه نفت از گچساران استخراج می‌شود، در یاسوج نیز میدان گازی مختار برای جبران گاز کشور کلنگ‌زنی شده است، ۱۰ درصد آب کشور را دارد اما سد‌ها برای این استان ساخته نشده است و لب مردم روستا‌ها و زمین‌های کشاورزی تشنه هست. در حالی‌که ۱۰ درصد آب کشور را داریم و ۱۱ میلیارد متر مکعب آب از این استان خارج می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد
احمدزاده افزود: حداقل بخشی از این حقآبه را به خود استان بدهید، سد خرسان بخش اعظم آب رودخانه بشار، کبگیان و دامنه‌های دنا است اما این آب برای کرمان، یزد و اصفهان منتقل می‌شود. آن‌ها هم برادران ما هستند اما سهم مردم روستا‌ها، زمین‌های کشاورزی را بدهید.
استاندار خاطرنشان کرد: این مطالبه‌ مردم کهگیلویه و بویراحمد است، حقوقی که متعلق به خودمان است اما به آن دسترسی پیدا نکردیم، استان ما ابر مخزن نفت و گاز جهان است، این مردم ثروتمندترین مردم دنیا هستند، نباید رفتاری شود که به ما مناطق کم برخوردار یا محروم گفته شود.
وی گفت: ما ثروتمندانی هستیم که اجازه نمی‌دهند دست به جیب کنیم و از حساب‌هایمان برداشت کنیم البته در این دولت اراده‌ی آیت‌اله رئیسی برای اجرای عدالت انجام شده است. کمک کنید تا از این ثروت‌های خدادادی عظیم خودمان بهره‌مند شویم.
احمدزاده تصریح کرد: هنوز رودخانه‌هایی در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای عبور از آنها تلفات می‌دهیم، رود خرسان، بید انجیر، پل وحدت، موگرمو و پل شهید طیب تلفات می‌دهند در حالی که آرزوی شهید طیب این بود که یک روزی پلی برای روستا‌ها ساخته شود. امسال تلاش کردیم که آرزوی شهید طیب را برآورده کنیم و از این مرحله می‌گذریم تا روی رودخانه‌ها و روستا‌ها کشته ندهیم.
وی گفت: اگر جا‌هایی کوتاهی هست به پای آن رئیس‌جمهور متدین، ولایی، پایبند به انقلاب، قدردان خانواده‌های شهدا و مجاهدین اسلام و رزمندگان ننویسید به پای من «احمدزاده» بنویسید و از اینکه نمی‌توانم همه‌ی مشکلات را برطرف کنم همین‌جا عذرخواهی می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار باید شما و اقای موحد دقت و بررسی می کردید که ردیف اعتباری سد ابریز حذف نشود حالا که بر اثر عدم پیگیری، ردیف اعتباری ان حذف شده، آن را ارزوی بذثر دل مردم می شمارید؟؟؟
Netherlands
اتفاقا دولت ضعیف است که استاندارش هم ضعیف است
Iran, Islamic Republic of
اگر‌ پای‌ شما‌ بند‌ است استفادهید‌ اقای‌ استاندار‌ اقای احمد‌ زاده‌ بعد‌ ۴۵‌ سال‌ از‌ عمر‌ انقلاب. می‌ گذرد‌ پست‌ ورها‌ کن
چرا‌ حالا‌ یادت‌ امده‌ شماها‌ همه‌ مسئولین‌ کهگیلویه ‌ وخود‌ شما‌ ۵۰‌ سال‌ دگر‌ بگذرد‌ یادتان‌ می‌ اید
بیشترین‌ شهدا‌ ایثار‌ گران‌ جانبازان‌ ‌ ازادگان‌ مال. این‌ استان‌ فقر‌ زده.
Iran, Islamic Republic of
از‌ نماینده‌ واستاندا‌ ر‌ و‌ فرمانداران‌ ووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1