تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۴۷۵۱۹۱
کنگره ملی 2 هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد /

تحلیل فرمانده کل ارتش از نبوغ سیاسی مردم کهگیلویه و بویراحمد و حمله پهپادی سپاه به اسرائیل

۲
تحلیل فرمانده کل ارتش از نبوغ سیاسی مردم کهگیلویه و بویراحمد و حمله پهپادی سپاه به اسرائیل
کبنا ؛فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات وعده صادق نشان داد هر خطری علیه کشور پاسخ شدید در پی دارد.
به گزارش کبنا،  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجلاسیه 208 شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد که صبح امروز (پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403) در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران برگزار شد با بیان اینکه مردم این استان در تاریخ این سرزمین حماسه‌آفرینی‌های زیادی از خود به یادگار گذاشتند افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس بیشترین اعزام به جبهه‌ها را به لحاظ جمعیت داشتند.
امیر موسوی با اشاره به نبوغ سیاسی مردم این استان در سال‌های اخیر نیز گفت: مردم این استان بیشترین آمار را به لحاظ شرکت در انتخابات مختلف را در کشور دارند و این نشان از پایبندی مردم این منطقه به آرمان‌ها و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است.
وی حماسه‌آفرینی مردم گچساران در تاریخ ۱۹ بهمن ۵۷ را برگ زرینی در تاریخ انقلاب دانست و عنوان کرد: تاریخ این دیار مملو از رشادت‌ها، فداکاری‌ها و شجاعت‌های زیادی است و این حکایت از سرافرازی و سربلندی مردم این مرزوبوم دارد.
فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران شجاعت و فداکاری را بارزترین ویژگی مردم کهگیلویه و بویراحمد دانست و اضافه کرد: تاریخ هر دیار از حماسه‌آفرینی‌ها و فداکاری‌های افراد شجاع و فداکار خود به نیکی یاد می‌کند.
امیر موسوی با بیان اینکه قبر‌های زیادی در مرز‌های کشور وجود دارد که جان خود را برای دفاع از این مرزوبوم فدا کردند، عنوان کرد: نه‌تنها ما بلکه آیندگان نیز از این افراد به نیکی یاد می‌کنند و برای همه نسل‌های آینده قابل‌احترام هستند.

وی با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق توسط جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: علی‌رغم اینکه ایران اسلامی چهاردهم اسفندماه اعلام کرد که این عملیات را انجام می‌دهد آن‌ها از همه تجهیزات و توان خود برای مقابله با این عملیات استفاده کردند؛ اما جمهوری اسلامی ایران مأموریت خود را به‌خوبی انجام داد و این را به دنیا ثابت کرد که هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است.
امیر موسوی تأکید کرد: علی‌رغم اینکه صد‌ها مسافرت هوایی غیرنظامی، اقتصادی و... در منطقه در حال انجام بود این عملیات چنان دقیق انجام شد که دنیا را متحیر کرد و آن‌ها به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی بردند.
وی ادامه داد: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.
وی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.
فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می کنم.
امیر سرلشکر موسوی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
وی، عملیات وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع دانست و از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسالت کرد.
فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود پنجاه سال پیش یک ناو آمریکایی وقتی در منطقه تردد می‌کرد همه دست‌به‌سینه می‌ایستادند گفت: اکنون آمریکا وقتی اتفاقی در منطقه می‌افتد به جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ما در این اتفاق دخل و تصرف یا مشارکتی نداشته‌ایم.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تهدید‌ها را در زمان و مکان مناسب دقیق و کوبنده جواب می‌دهد و این پیامی است برای همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران.

امیر موسوی از برگزار‌کنندگان این اجلاسیه تشکر کرد و اضافه کرد: برگزاری این یادواره‌ها نشان از آن دارد که مردم شهدای خود را فراموش نمی‌کنند و یاد و نام آن‌ها همیشه زنده است همچنین فرهنگی ایثار و شهادت در دل این دیار جاری و ساری است.
وی گفت: تاریخ همیشه از پدران و مادران شهدا و همچنین جان‌برکفان این دیار به نیکی یاد می‌کند چرا که آن‌ها برای دفاع از مال، جان و ناموس و وطن خود همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1