تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۴۷۷۹۰۳
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

جوابیه جریان ندای وحدت به تحلیل «سهم جریان روشنفکر از ریاست جمهوری جلیلی؛ تقریباً هیچ» + پاسخ کبنانیوز

۲۱
۳
جوابیه جریان ندای وحدت به تحلیل «سهم جریان روشنفکر از ریاست جمهوری جلیلی؛ تقریباً هیچ» + پاسخ کبنانیوز
کبنا ؛برادر گران‌قدر در کبنا نوشت که سهم روشنفکر از ریاست‌جمهوری جلیلی تقریباً هیچ!
به این برادر عزیز و تمام کسانی که به چنین دیدگاهی معتقدند باید عرض کنم: که دو سناریو در انتخابات برای دور دوم پیش‌بینی می‌شد:
۱_ رفتن قالیباف به‌دور دوم از جبهه اصول‌گرایان معتدل در جناح راست به‌عنوان رقیب پزشکیان در جناح چپ و از جبهه اصلاح‌طلبان سنتی
۲_ رفتن جلیلی به‌دور دوم از جبهه اصول‌گرایان نزدیک به جبهه پایداری در جناح راست به‌عنوان رقیب پزشکیان در دور دوم
که در نهایت بعد از اعلام نتایج سناریو دوم از پیش‌بینی‌ها به واقعیت پیوست و سعید جلیلی و  مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری رقیب شدند.
در خصوص مباحث ذکر شده، از چند جهت می‌توان مباحث تحلیلی نوشته شده در یادداشت ارسال شده را مورد نقد قرارداد: سناریو یک و حمایت دکتر روشنفکر از دکتر قالیباف چه منافعی برای جریان مستقل و فراجناحی ندای وحدت به همراه خواهد داشت و یا اصلاً منافعی وجود خواهد داشت؟!
باید از این زاویه نیز نگاه کرد که دکتر روشنفکر از گذشته ارتباط بسیار صمیمی و دوستانه‌ای با دکتر محمدباقر قالیباف داشته است و بهترین تصمیم و وفای به عهد بین دو دوست واقعی در چنین برهه‌ای از سیاست کشور همین اقدام در حمایت قاطع و منسجم خود و جریان مردمی ندای وحدت در این مقطع زمانی از دکتر قالیباف به‌عنوان مهم‌ترین کاندیدای ریاست‌جمهوری بوده است که از قضا رئیس یکی از قوای سه‌گانه کشور یعنی قوة مقننه را نیز عهده‌دار است و از منظر خارج از مباحث سیاسی به‌عنوان یک تکلیف شرعی یک سیاست زیرکانه برد - برد برای روشنفکر و جریان مستقل و فراجناحی مردمی ندای وحدت در صورت بردن و یا شکست قالیباف در انتخابات محسوب می‌شود که باید حتماً به آن گوشه نظری داشت: در هر دو حالت قالیباف در قدرت است و به‌تبع آن جریان مردمی ندای وحدت و دکتر روشنفکر سبد رأی حدودی ۴۰ هزاری این جریان در دور اول برای ایشان جایگاه ویژه‌ای دارد.
قطعاً عبور دولت آینده‌ی اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا و کابینه آن از زیر تیغ مجلس دوازدهم و رئیس آن یعنی دکتر قالیباف یعنی سایه حمایتی قوه مقننه از جریان مردمی ندای وحدت.
از طرفی با نگاه به سبد رأی دکتر قالیباف در استان می‌توان به‌وضوح آبروداری و انسجام جریان ندای وحدت در مناطق سنتی طرف‌دار دکتر روشنفکر در انداختن رأی به نفع دکتر قالیباف را مشاهده کرد؛ لوداب بالاترین رأی ۳۰۰۰، مارگون بالاترین رأی  ۶۵۰۰، دنا و پاتاوه حدود ۷۰۰۰ رأی و بویراحمد نیز ۲۲۰۰۰ که سرجمع آن حدود ۴۰۰۰۰ رای از ۵۶ هزار رای داده شده در استان به دکتر قالیباف است که اگر آن را با حوزه کهگیلویه و حوزه محمد موحد که حدود ۷۰۰۰ رأی بوده است مقایسه بکنیم، فی‌الواقع مقایسه آنها محلی از اعراب نخواهد داشت.
در خصوص پاسخ به ادامه مطلب نیز باید گفت: جناح راست یا همان جریان‌های انقلابی همانند انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری پیش بینی‌ها و احتمالات لازم را با هماهنگی ستادها و کاندیداها قبل از انتخابات دور اول و و در ادامه در دور دوم پیش‌بینی و کارگروه‌های لازم و مربوطه در حال مرتفع نمودن اختلافات درون جناحی است و دکتر روشنفکر نیز به دلیل پشتوانه مردمی جریان مردمی، فراجناحی و معتدل ندای وحدت و هماهنگی بزرگان و نخبگان این جریان مورد استقبال هر جریان سیاسی در چارچوب نظام خواهد بود و برگ برنده هر کاندیدایی در شورآفرینی رسانه‌ای و منطقه‌ای خواهد بود. در طول دور اول انتخابات و در طول هفته تبلیغات دیدیم که جمعیت حاضر در همایش‌های ستادهای دکتر قالیباف بر پایه این جریان شِکل می‌گرفت و قطعاً چنین جریان‌های مستقل و منسجمی را در ستاد مرکزی حالا بزرگ‌تر شده و منبسط‌شده‌ی دکتر جلیلی به‌خوبی از قبل می‌شناسند و آوازة آن را شنیده‌اند و قطعاً در این مقطع از زمان هدف ادای تکلیف شرعی در قبال اصلح‌ترین است و جریان انقلاب در استان بدون نخبگان جریان مردمی و فراجناحی ندای وحدت و دکتر روشنفکر مثل تیم ملی پرتغال بدون کریستیانو رونالدو و یا آرژانتین بدون مسی است که دیدن بازی‌هایشان بدون این ستارگان چنگی به دل نمی‌زند و تنها جریانی از جریانات مردمی فراجناحی و نزدیک به جریان انقلاب است که در صورت شکست جریان انقلاب به کاندیداتوری سعید جلیلی در مقابل مسعود پزشکیان از جریان رقیبش هنوز به قوه مقننه و ریاست آن وصل است و در صحنه سیاست استان و بویراحمد تا انتخابات ۱۴۰۶ باقدرت مناسبی باقی خواهد ماند.
..................................................................................................................
پاسخ کبنا نیوز:
ضمن قدردانی از بذل‌توجه جریان مردمی ندای وحدت به تحلیل‌های سیاسی پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز، در پاسخ به جوابیه آن جریان محترم نسبت به تحلیل «سهم جریان روشنفکر از ریاست‌جمهوری جلیلی؛ تقریباً هیچ»، قابل‌ذکر است که؛
قصد تحلیل مذکور آن بود که باتوجه‌به اینکه ستادهای قالیباف به ستادهای جلیلی پیوسته‌اند، ستادها دست همان طیف دکتر جلیلی است و در کل کشور، مسئولان ستادهای قالیباف برای شبکه ستادهای جلیلی و شخص دکتر جلیلی ناشناخته می‌مانند و اجر و قدر این هواداران و طرف‌داران و مسئولان ستادی دکتر قالیباف هدر خواهد رفت و علاوه بر این در بویراحمد این اتفاق خواهد افتاد و کل شبکه ستاد جلیلی دست هواداران و طیف هدایت خواه و منتظریان خواهد بود و باتوجه‌به کدورت‌ها و اختلافات میان این دو گروه در بویراحمد، در صورت موفقیت دکتر جلیلی، توجهی به زحمات و ارزش کار جریان ندای وحدت نخواهند کرد و قدر و منزلت نفوذ و میزان رأی آنها دانسته نخواهد شد و همه نتایج ریاست‌جمهوری جلیلی را برای خود می‌خواهند و صرفاً در انتخابات از تلاش‌ها و فعالیت‌ها و آرای این جریان بزرگ مردمی بهره خود را خواهند برد و قدرشناسی شایسته‌ای از جریان ندای وحدت که اتفاقاً میزان آرا و نفوذشان از طیف هدایت خواه و منتظریان و... بیشتر است، اتفاق نخواهد افتاد.
اتفاقاً باید که ستاد دکتر جلیلی و طیف مربوطه در این ستاد که با جریان ندای وحدت در اختلاف هستند، درصد جوابیه برمی‌آمدند و این شائبه را رفع می‌کردند و برادری خود را با پیوستن و حمایت جریان ندای وحدت و ستادهای قالیباف از دکتر جلیلی و نتایج آن در آینده را اثبات می‌کردند. اما هیچ واکنشی از خود نشان ندادند و از کنار مسئله گذشتند و به‌نوعی انگار این تحلیل سیاسی را پذیرفته‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
گپ پیک
مگر کنتور میخای بندازی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر پزشکیان درود بر دکتر بهرامی درود بر دکتر تاجگردون
برای ابادانی استانمان مطمعن باشید خبرای خوبی در راهه
Iran, Islamic Republic of
آنوقت که روشنفکر نماینده بو باند هدایتخواه لحطه ای به آنها آرامش ندادند
حالا باند روشنفکر دنبال چی هستند؟؟
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر مرد
تمام شد
تنفس مصنوعی فایده ندارد
دوسرچوب
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر دوسرچوب را می خواهد بگیرد
همیشه غیرشفاف بوده
پیمان
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر چیکاره استانه که بخواد سهمی بگیره...بره کشکشو بسابه
پیمان
Iran, Islamic Republic of
آره ما با ندای وحدت سازگاری نداریم ... تمام
رواخواه
Iran, Islamic Republic of
دلیل کاهش رای قالیباف همین ندای ها بود
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
یعنی ندای وحدت بخشی از جبهه پایداری است

آقای روشنفکر:

چرا طرفدارانت را نابود می‌کنی ؟
خیلی از ندای وحدت اصلاح طلب هستند

حواست هست ؟
مملی
Iran, Islamic Republic of
یعنی یک نماینده اسبق که به چم و خم دیارش آشنایی داره نه بر اساس مصلحت مردم و استان بلکه براساس دوستی دیرینه باید جهتش انتخاب کنه ؟
پیمان
Iran, Islamic Republic of
کبنا پیامارو بفرست
روشنک جان شما هیچکاره ای جیگر
برو کشکو بساب
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر دنبال پسته اگه پزشکیان رای اورو دور بعد براش ستاد میزنه می بینید اینا هر سفره ای چرب تر باشه میره سراغش
سفلی
Iran, Islamic Republic of
آره درسته
رای جریان ندای وحدت بیشتره
از رای این جریان استفاده می کنن و فردا منافع را برا خودشون می برن جریان هدایت خواه و جلیلی
Iran, Islamic Republic of
دقیق ترین و منطقی ترین کلام
نیک
Iran, Islamic Republic of
ندای وحدت یک جریان نبوده و نیست
مردم این استان ندای خواندنش و در ۱۲ اسفند نه قاطع گفتند
نیک
Iran, Islamic Republic of
جناب حاج روشنفکر عزیز
تشکر از زحمات شبانه روزی ۴ ساله شما در مجلس
زحمات زیادی کشیدی
اما تخریب و پسرفت بیشتری تحمیل کردی.
انشالله در زندگی خوشبخت و سربلند باشی.
خدانگهدارت
نیک
Iran, Islamic Republic of
بله
جریان ندای وحدت با شکست قالیباف حذف شد.
و نتوانست با تیم جلیلی به تفاهم برسد چون حاج روشنفکر ۸ سال پیش شورای حذب رو بیهوده خواند و خودرای شرکت کرد شکست خورد و ۴ سال پیش با ذهن بیمار قوم و قبیله رو علم کرد که برنده انتخابات شد اما بازنده بویراحمد شد چون نیامده مردم حذفش کردن.
Iran, Islamic Republic of
پایان عمر سیاسی ندای وحدتی ها با این رأی شون .
کو کر خوب و سر دیاره
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر صفر آورد ودیگر هیچ
قادر
Iran, Islamic Republic of
اقا جان ندای وجدت چه؟
بیخود بر سر قبری که مرده توش نیست گریه زاری نکن.. یه کارزار انتخاباتی برگزار شد الله بختکی یه عده ای اسم ندای وحدتی رو بر سر زبان انداختند بعدشم با پایان روشنفکر تمام شد رفت پی کارش حالا شما هی بیا با شوک و تنفس مصنوعی این مُرده رو زنده اش کن... روشنفکر تمام شد نه اعتباری دیگه داره نه دیگه مردم ازش اقبالی میکنند در یک برهه ای بخاطر گریز مردم از زارع و هدایتخواه انحصارطلب به این آقا رای دادند و اعتماد کردند اما خیلی زود به اشتباه در انتخاب پی بردند و برای همیشه کنار گذاشتنش... اگه روشنفکر و اندک کاسه لیسان بیسواد اطرافش واقعا فکر میکنن این آقا در بویراحمد کسی هست پس باشند تا صبح دولتشان بدمد. روز اول انتخابات ریاست جمهوری هم در دور اول و هم این جمعه من کامنت گذاشتم گفتم روشنفکر با هر که باشه شکست اون شخص حتمیه و همینطور هم شد به شکر و لطف خدا...
Iran, Islamic Republic of
اخ وه بخت ندای وحدت
ک زمزمه وحدت هم نبود و فقط ندایی بدبخت بود
ی انتخابات همیشه ی گاله زن و بدرقه کن باید داشته باشه اونم بی مزد
بخت کرو‌
قالیباف هم قبول میشد ،روشنکر صندلی کسب نمی‌کرد
چ برسه ب جلیلی ک رفیقاش در سکوت بودند
چرا صدای هیچ نهاد ناظری در برابر نقش‌آفرینی دولتی‌ها به نفع یک نامزد خاص درنیامد؟

چرا صدای هیچ نهاد ناظری در برابر نقش‌آفرینی دولتی‌ها به نفع یک نامزد خاص درنیامد؟

تمام عزم دولتمردان شهید رییسی با بکارگیری رسانه‌ها و امکانات در اختیار خود، مصروف تلاش ...
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
1