تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۴۹۱۲۲۱
مقامات آمریکایی معتقدند توانسته‌اند اسرائیل را متقاعد کنند که حمله زمینی گسترده‌ای به جنوب لبنان انجام ندهد

ورود نیرو‌های کماندوی رژیم صهیونیستی به لبنان/ احتمال آغاز حمله زمینی طی ساعات آینده

۰
ورود نیرو‌های کماندوی رژیم صهیونیستی به لبنان/ احتمال آغاز حمله زمینی طی ساعات آینده
کبنا ؛شبکه سی ان ان به نقل از ۲ منبع مطلع اعلام کرد: نیرو‌های ویژه اسرائیل (کماندو) در روز‌های اخیر عملیات نفوذ در داخل خاک لبنان انجام داده‌اند.
به گزارش کبنا، طبق گفته این منابع، این عملیات به منظور مقدمه چینی برای حمله زمینی به لبنان انجام شده است.
در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند که حمله زمینی به خاک لبنان طی ساعات آینده آغاز خواهد شد.
            
سی‌بی‌اس نیز به نقل از یک مقام آمریکایی فاش کرد: اسرائیل به دولت آمریکا اطلاع داده است که عملیات زمینی علیه جنوب لبنان قریب‌الوقوع است و احتمالا امشب آغاز می‌شود.
پیش از این شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم از آغاز مرحله بعدی جنگ علیه لبنان در آینده نزدیک خبر داد.
گالانت با وجود شهادت صد‌ها غیرنظامی لبنانی و مجروح شدن هزاران غیرنظامی دیگر در حملات چند روز گذشته رژیم صهیونیستی، مدعی شد که این جنگ، علیه حزب‌الله است و افزود: مرحله بعدی جنگ علیه حزب‌الله بزودی آغاز خواهد شد و این جنگ عامل مهمی در تغییر وضعیت امنیتی خواهد بود.
به نوشته ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.
طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا این لحظه صد‌ها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.
حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روز‌ها و ساعت‌های گذشته با پرتاب صد‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

مقامات آمریکایی معتقدند توانسته‌اند اسرائیل را متقاعد کنند که حمله زمینی گسترده‌ای به جنوب لبنان انجام ندهد / احتمال «گسترش مأموریت» همچنان وجود دارد و اسرائیل ممکن است تصمیم بگیرد که برای پشتیبانی از این حملات به نیرو‌های بیشتری نیاز دارد
نیویورک‌تایمز نوشت: مقامات آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که معتقدند توانسته‌اند اسرائیل را متقاعد کنند که حمله زمینی گسترده‌ای به جنوب لبنان انجام ندهد.
 
در
ادامه این مطلب آمده است: این تفاهم پس از مذاکرات فشرده در آخر هفته به دست آمد. ایالات متحده پیش از آن، نشانه‌هایی دیده بود که اسرائیل در حال آماده شدن برای حرکت به سمت لبنان است و برخی از مقامات آمریکایی معتقد بودند که عملیات زمینی گسترده‌ای در شرف وقوع است.
 پس از این مذاکرات، مقامات آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن برای بحث درباره اطلاعات حساس و مذاکرات دیپلماتیک صحبت می‌کردند، گفتند که معتقدند اسرائیل تنها برنامه‌ریزی کرده است تا حملات کوچک‌تری به جنوب لبنان انجام دهد.  
حملات اخیر توسط نیروهای عملیات ویژه اسرائیل به منظور از بین بردن مواضع جنگی انجام می‌شود که حزب‌الله از آن نقاط به شهرهای شمالی اسرائیل حمله کرده است.
  مقامات اسرائیلی به همتایان آمریکایی خود اطمینان دادند که قصد ندارند این حملات را با عملیات گسترده‌تری توسط نیروهای متعارف دنبال کنند یا بخش‌هایی از جنوب لبنان را اشغال نمایند. مقامات آمریکایی گفتند که معتقدند کماندوها پس از پایان عملیات به سرعت عقب‌نشینی خواهند کرد.
 هنوز مشخص نیست که آیا اسرائیل تصمیم نهایی خود را گرفته است، و ممکن است علیرغم نگرانی‌های کاخ سفید، پس از حملات هدفمند، تهاجم تمام‌عیار همچنان صورت بگیرد.
 روز دوشنبه، پس از علنی شدن این حملات، مقامات آمریکایی اعلام کردند که احتمال «گسترش مأموریت» همچنان وجود دارد و اسرائیل ممکن است تصمیم بگیرد که برای پشتیبانی از این حملات به نیروهای بیشتری نیاز دارد. اما در حال حاضر، مقامات آمریکایی معتقدند که اسرائیل تهاجم تمام‌عیار انجام نخواهد داد.
 از زمانی که جنگ در غزه از اکتبر گذشته پس از حملات حماس به اسرائیل آغاز شد، مقامات آمریکایی تلاش کرده‌اند از گسترش درگیری‌های منطقه‌ای جلوگیری کنند. 
اسرائیل در نهایت شدت حملات هوایی خود در غزه را کاهش داد، اما این چندین ماه پس از آن بود که ارتش آمریکا به تغییر به عملیات‌های هدفمندتر توصیه کرده بود. ایالات متحده از ارتش اسرائیل خواسته بود که از عملیات‌های جنگی گسترده خودداری کند و اعلام کرده بود که عملیات‌ها در شهر رفح باید دقیق‌تر انجام شود اما عملیات‌های نهایی اسرائیل در رفح به صورت گسترده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
فایل های مرتبط
1