تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : ۴۹۱۲۲۶
کبنا گزارش می دهد؛

گلایه های مردم از آب شرب شهر یاسوج و شهرستان دنا / مدیرعامل آبفای استان: اصلا چنین چیزی نیست / بصورت روزانه از تصفیه‌خانه اضطراری آزمایش‌گیری می‌شود

۱
۰
گلایه های مردم از آب شرب شهر یاسوج و شهرستان دنا / مدیرعامل آبفای استان: اصلا چنین چیزی نیست / بصورت روزانه از تصفیه‌خانه اضطراری آزمایش‌گیری می‌شود
کبنا ؛
اهالی خیابان های ابوذر یاسوج نسبت به بو و مزه آب شرب در این منطقه ابراز گلایه دارند که مدیرعامل آب و فاضلاب استان در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرده است، همچنین مردم یکی از روستاهای شهرستان دنا نسبت به مشکل آب شرب اعتراض و انتقاد کردند.
به گزارش کبنا نیوز، بهسازی آب رابطه مستقیمی با کاهش بیماری‌های عفونی دارد، بنابراین برنامه ریزی و هزینه در جهت تامین آب سالم سرمایه گذاری قابل توجهی برای آینده خواهد بود. از این رو، دستگاه های مربوطه از جمله بهداشت و درمان و آب و فاضلاب در قبال سلامت آب وظایف مشخصی دارند.
شهروندان یاسوجی ساکن خیابان های ابوذر نسبت به مزه و بوی آب شرب در این منطقه ابراز نگرانی کرده و خواستار پاسخگویی و رسیدگی مسئولان شده اند. یکی از ساکنان گفت: آب لوله کشی در این منطقه بو و مزه بسیار بدی دارد، همه اهالی با این موضوع مشکل دارند، خواهشمندیم پیگیری شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: اصلا چنین چیزی نیست و آب در این منطقه کاملا بهداشتی است، بصورت روزانه از تصفیه‌خانه اضطراری آزمایش‌گیری انجام می شود. چون این مخزن در نزدیکی منطقه ابوذرها است، وقتی آب ژاول در مخزن ریخته می شود، ساکنان بالا دست و نزدیک مخزن بوی کلر بیشتری احساس می کنند.
امید صالحی اظهار کرد: آزمایشگاه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد یکی از بهترین آزمایشگاه های کشور است و ما مشکلی از این بابت نداریم.
صالحی در خصوص مشکل کمبود آب شهر یاسوج گفت: بصورت کلی در حال حاضر مشکل تولید آب نداریم ولی ظرفیت مخازن کم است، یک مخزن 5 هزار 45 درصد جمعیت شهر یاسوج را پوشش می دهد.
وی بیان کرد: یک مخزن 15 هزار متر مکعب برای افزایش حجم مخازن شهر یاسوج پیش بینی شده، پروژه به مناقصه رفته و پس از ساخت این مخزن مشکلی از نظر ظرفیت مخزن نخواهیم داشت.
وی گفت: شهرک های الغدیر و ولایت 9 سال تنش آبی داشتند، که مشکل آب این مناطق حل شد و الان حتی می گویند که فشار آب را کم کنید.
صالحی خاطرنشان کرد: در شهر لیکک بهمئی قریب به 7 سال مشکل آب داشتند، 47 درصد هدررفت در خطوط انتقال این شهر وجود داشت که این مشکل را رفع کردیم و الان اولین سالی است که لیکک بهمئی آب پایدار دارد و با توجه به عدم قطعی و فشار خوب آب 96 درصد افزایش مصرف آب بها در این سیکل داشتیم.
وی گفت: این شرکت را با بدهی های زیاد تحویل گرفتم و در این یک سال و نیم فعالیتم
چند تن از مردم یکی از روستاهای شهرستان دنا، در تماس تلفنی با این پایگاه خبری خواستار رسیدگی مشکل آب شرب این روستا شدند.
موسوی روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا گفت: یک ماه پیش آزمایش گرفته شد و آب مشکل داشت، دهیار موضوع را با آب و فاضلاب در میان گذاشت و قرار بوده مشکل رفع شود، چند هفته پیش دوباره آزمایش گرفته شد و دوباره مشکل داشت، حدودا دو سال هست که چنین مشکلی وجود دارد. مردم از این بابت اعتراض کرده اند. 
شبکه بهداشت وظایف خود را انجام داده، هم کلرزنی تانجام گرفته و هم نمونه گیری از آب صورت گرفته و مشکل به آب و فاضلاب گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Moldova, Republic of
باسلام
جناب آقای مهندس صالحی عزیز
لطف کنید از آب مناطق امام‌رضا نمونه برداری کنید
آب این مناطق از چاه‌های جاده شیراز تامین می شود و با توجه به اینکه بالا دست چاه‌های آنجا محل انباشت زباله شهر یاسوج می باشد کاملا طعم و بوی آب این مناطق بوی گندیده و فاضلابی می دهد
خودم که واقعا مجبورم آب را جوشانده و بعد استفاده کنم
لطفا این را پیگیری فرمایید
البته و مطمئنا کارشناسان آب و فاضلاب با حرف بنده هم موافق باشند
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
1