تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۹۱۸۹۷

ورود دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد به موضوع مدارس ناایمن و خطرآفرین

۱
۰
ورود دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد به موضوع مدارس ناایمن و خطرآفرین
کبنا ؛
بر اساس آمار ۴۸۵ مدرسه تخریبی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته که طی چند سال اخیر با تلاش نوسازی مدارس استان به تعداد ۲۸۷ مدرسه تخریبی رسیده، با این حال این مدارس استانداردهای لازم را ندارند، از این رو دادستان مرکز استان به موضوع ورود کرده است.
   
به گزارش کبنا نیوز،  دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع ورود کرده است و در روزهای اخیر برای یکی از این مدارس پرونده تخلف تشکیل شده است.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سری به برخی مدارس شهر یاسوج زده است و حتی برای یکی از مدارس ناایمن شهر هم پرونده تخلف تشکیل داده است البته این مدرسه مشتی نمونه خروار از مدارس تخریبی است.
سید وحید موسویان دادستان مرکز استان به همراه مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس استان از مدرسه ای با بافت فرسوده بازدید کردند و قرار است به مابقی مدارس این شهر هم سرکشی صورت گیرد.
موسویان اظهار کرد: حفظ جان دانش آموزان اولویت ما در احیای حقوق عامه است، برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل و برخورد جدی خواهد شد.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پرونده ای برای مدرسه ای که از آن بازدید شد، تشکیل شده و با ارجاع به کارشناسان رسمی دادگستری در صورت گزارش تخلف اتخاذ تصمیم قانونی خواهد شد.
وی تاکید کرد:در پی گزارشی از مراجع رسمی ۲۸۷ مورد ساختمان مدارس فرسوده در استان وجود دارد که به همراه دادستان شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته که بقیه مدارس هم مورد بررسی قرار بگیرند.
جمع آوری ۹۳ مدرسه کانکسی در استان
مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۱۸ مدرسه فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که جهت تعمیر یا تعویض سرویس بهداشتی وسایل و تجهیزات در انبار وجود دارد، مدارسی که مشکل دارند اعلام کنند تا تجهیزات در اختیارشان قرار بگیرد، و برای برخی از مدارس مختلط روستایی نیز پیشنهاد داده‌ایم که سرویس بهداشتی تفکیک شده احداث شود.
حسینی نیک افزود: ۹۳ مدرسه کانکسی و ۱۴۳ کلاس درس جمع‌آوری شده و ۸۰۰ میلیارد ریال به‌منظور ساخت مدارس بجای کانکس هزینه شده است.
وی تاکید کرد: تنها استانی هستیم که ادعا داریم مدارس کانکسی با ظرفیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز نداریم. در روستاهای کم‌برخوردار جلاله زیلایی پرچم نوسازی مدارس بالا است و مدارس در این منطقه ساخته شده، حتی موتورخانه و شوفاژ در این مدارس کار شده است.
وی گفت: از مهرماه ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال جذب اعتبار با تعداد ۲۵۲ پروژه آموزشی، فرهنگی، ورزشی داشتیم و جزو دستگاه‌هایی هستیم که بیشترین میزان جذب اعتبار را دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض خسته نباشید خدمت دادستان پرتلاش و انقلابی لطف بفرمایید دستور بدین مدرسه ابتدایی روستای اسلام اباد سرسپیدار راهم بررسی نمایند واقعا برااین چند دانش اموزی اونجاهستن خطر افرن هست....
واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی نسبت به عواقب اظهارات اخیر ...
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
فایل های مرتبط
1