تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۴۹۱۹۱۷
در نشست شورای راهبری تصادفات مطرح شد

افزایش ۱۲ درصدی متوفیان حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

۰
افزایش ۱۲ درصدی متوفیان حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است
کبنا ؛استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش میزان تصادفات، رفع مشکلات ترافیکی و افزایش سطح ایمنی در شهرها و راه‌ها در اولویت دستگاه‌های متولی در استان باشد.
به گزارش کبنا نیوز، یدالله رحمانی روز شنبه در نشست شورای راهبری تصادفات گفت: آمار ارائه شده از افزایش ۱۲ درصدی متوفیان حوادث رانندگی در استان نگران کننده است.
وی اظهار داشت: طبق گزارش پلیس سال گذشته استان در جایگاه خوبی در کاهش تصادفات و حوادث رانندگی قرار داشت اما در شش ماه امسال تصادفات و فوتی‌های حوادث رانندگی ۱۲ درصد افزایش داشته است.
به گفته رحمانی، بهره‌برداری از جاده پاتاوه به دهدشت و از جهتی افزایش تردد مسافران استان‌های جنوبی از محور یاسوج-اقلید، منجر به بالا رفتن آمار تصادفات شده است.
استاندار افزود: نواقصات این محورها از جمله محور پاتاوه به دهدشت احصا و طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری مشکلات ارائه شود.  
وی بر پیگیری اداره کل راه و شهرسازی برای اختصاص اعتبار از محل اوراق به پروژه پاتاوه به دهدشت تاکید کرد و گفت در سفر دور دوم رئیس جمهور شهید به استان مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان برای اصلاح مسیر حادثه خیز تنگاری بویراحمد اختصاص داده شد.
استاندار ادامه داد: این مبلغ برای کمربندی اختصاص داده شده که معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی از نهاد ریاست جمهوری این مهم را پیگیری و تا پایان هفته آینده گزارش دهند.
رحمانی به وجود ۱۵ نقطه حادثه خیز شهری اشاره و اظهار کرد: شهرداران استان در زمینه رفع نقاط حادثه خیز درون شهری پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهند.
وی عنوان کرد با گذشت سال ها استان هنوز فاقد سیستم پایش تصویری است که پایش تصویری و هوشمندسازی در دستور کار قرار گیرد.
استاندار با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ مطرح شده از سوی پلیس استان گفت: شهرداری یاسوج چند نقطه به عنوان پارکینگ را جانمایی کند تا وضعیت ترافیکی تا حدودی حل شود.
رحمانی بر اصلاح فرهنگ رانندگی در استان تاکید کرد و گفت: برخی از جرائم رانندگی بازدارنده نیست که هزینه تخلفات رانندگی را افزایش دهیم اما با فرهنگ سازی به نحوه بهتری می توان به این موضوع پرداخته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان بر فصلی برگزار شدن نشست های شورای راهبری به منظور اجرایی شدن مصوبات و کاهش تصادفات راهنمایی و رانندگی در استان تاکید کرد.
جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد جان ۱۳۸ نفر را گرفت
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۸ نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند.
سردار کیقباد مصطفایی در این نشست با تأکید بر اینکه جلسات شورای راهبری به دلیل اهمیت در زمان مقرر خود برگزار شود، گفت: پلیس تنها متولی کنترل ترافیک و عبور و مرور نیست و همه دستگاه‌ها در این حوزه نقش دارند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد افزود: در راستای کاهش تصادفات و حوادث رانندگی اقداماتی انجام گرفته اما کافی نیست و باید اقدامات عملیاتی انجام شود‌.
وی عنوان کرد: سه عامل جاده، انسان و خودرو در افزایش تصادفات مؤثر است که سهم هر کدام مشخص است هر سه مورد در استان عامل وقوع تصادفات است، جاده‌های استان صعب‌العبور و پر پیچ خم است، اتومبیل‌ها ایمن نیستند و جان سرنشینان را محافظت نمی‌کنند و در عامل انسانی شتاب‌زده رانندگی می‌شود.
فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: پلیس در بعد ایجابی و سلبی اقداماتی انجام داده است در بعد ایجابی با فرهنگ‌سازی و در بعد سلبی اعمال قانون است که برخی‌ها فکر می‌کنند اعمال قانون یعنی حضور و‌ا یستادن مامور راهنمایی و رانندگی در حالی که در سایر استان‌ها اعمال قانون به وسیله هوشمندسازی انجام می‌شود.
سردار مصطفایی عنوان کرد: وقتی فرد ساعت ۲ نصف شب با آخرین سرعت رانندگی می‌کند و تصادفات رخ می‌دهد دیگر عامل انسانی دخیل است.
وی با بیان اینکه در مجموع آمار وقوع تصادفات ۸ درصد کاهشی بوده، گفت: ۱۵ هزار ۵۰۶ فقره تصادف در ۶ ماه اخیر رخ داده که ۳۳ درصد افزایش داشته و ۴۲۴ نفر آمار مصدومان حوادث رانندگی افزایش داشته است.
سردار مصطفایی گفت: نرخ وقوع تصادفات در کشور در مقیاس یک هزار نفر ۱۴۷ فقره است این در حالی است که این آمار در استان دو هزار و ۲۰۸ مورد است که نرخ تصادفات استان از کشور بالاتر است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۸ نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند، گفت: ۸۶ نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد که ۸ نقطه رفع شده است ۴ نقطه در دستور کار است و برای مابقی کاری انجام نشده است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد افزود: آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، چهارخطه شدن محور‌ها، ایمن‌سازی جاده پاتاوه - دهدشت و مساعدت در امر ایجاد پلیس راه پاتاوه دهدشت و اقلید دژکرد مورد تأکید است.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی نسبت به عواقب اظهارات اخیر ...
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
1