تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۴۷۰۳۴۴
یادداشت؛
چرا تبلیغات انتخاباتی موحد کم است؟
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛چرایی کم بودن تبلیغات انتخاباتی موحد سؤالی است که این روزها برخی در ذهنشان شکل گرفته است. مشخص است که این سؤال بدون مراجعه به تاریخ شکل گرفته است و بخشی از آن هم ناشی از تبلیغات سوء و جوسازیهای رسانهای رقیبان است که گمان میبرند به مدد بهانه قرار دادن موضوع تبلیغات میتوانند موحد را از ادامه حضور در انتخابات منصرف نمایند و یا از این نمد، کلاهی برای خود ببافند.
نگاهی به تاریخچه بلند حضور سید محمد موحد در عرصه انتخابات به خوبی گواه مشی و رفتار انتخاباتی موحد است که در هیچ دورهای قائل به شلوغی و هیاهو نبوده است و وی همراهی مردم و تبلیغ توسط مردم را بهترین تبلیغات میدانسته است. از سوی دیگر وی کار و خدمت به مردم را بالاترین تبلیغ میدانسته و در عمل نیز همین گونه بوده است. البته هیچ گاه این نگاه سبب بیتوجهی به ابزارهای رسمی و متعارف تبلیغات نبوده است و بویژه با رشد رسانهها موحد بیشترین ارتباط و نزدیکی را با رسانهها داشته است که این رابطه دوسویه کماکان ادامه دارد.
در این دوره نیز موحد مسیر عادی و کاری خود را دنبال میکند. او خود را نماینده مردم میداند و معتقد است که نباید فرصتها را برای کار و خدمت به مردم از دست داد و قرار نیست به واسطه نگرانی از تبلیغات دیگران کار و وقتی که متعلق به مردم است رها و به کارهای صرف تبلیغاتی بپردازد. اتفاقاً موحد در همین مدت نیز نشان داد که به دعوت مردم احترام میگذارد و در آخر هفتههای تعطیلات مجلس به دیدار بخشهای زیادی از مردم میرود که این کار ادامه خواهد داشت.
اما بر کسی پوشیده نیست که پیگیری یک کار متعلق به حوزه انتخابیه و حتی گشودن گره کار مردم بر هیاهویهای بیاثر و تبلیغات ارجحیت دارد و سابقه و منش موحد بخوبی بیانگر این موضوع است.
بنابراین، این که تصور میرود تبلیغات موحد کم است اولاً در مقام مقایسه با نامزدهایی است که وقت زیاد و احتمالاً اضافه دارند و در ثانی بیتوجه به این واقعیت است که موحد در حال انجام کار و امورات مردم است.
و جالبتر آن که با همین وجود و حساسیت موحد بر تمرکز بر کار نمایندگی و پرهیز از ایجاد زحمت برای مردم اما طی یکی دو هفته اخیر شاهد حجم بالایی از استقبالهای مردمی از نماینده واقعی خودشان بودهایم.
پس تبلیغ و دمیدن بر بوق این که تبلیغات موحد کم است و این موضوع یا ناشی از نامشخص بودن آینده موحد است و یا آن که در سطح جامعه از موحد استقبالی صورت نمیگیرد همه و همه زائیده رویاها و خیالاتی است که از سطح رویا و خیال بالاتر نخواهند رفت و واقعیت میدان در هفته پایانی و رسمی تبیلغات و روز رایگیری بر همگان روشن خواهد شد.
نگاهی به تاریخچه بلند حضور سید محمد موحد در عرصه انتخابات به خوبی گواه مشی و رفتار انتخاباتی موحد است که در هیچ دورهای قائل به شلوغی و هیاهو نبوده است و وی همراهی مردم و تبلیغ توسط مردم را بهترین تبلیغات میدانسته است. از سوی دیگر وی کار و خدمت به مردم را بالاترین تبلیغ میدانسته و در عمل نیز همین گونه بوده است. البته هیچ گاه این نگاه سبب بیتوجهی به ابزارهای رسمی و متعارف تبلیغات نبوده است و بویژه با رشد رسانهها موحد بیشترین ارتباط و نزدیکی را با رسانهها داشته است که این رابطه دوسویه کماکان ادامه دارد.
در این دوره نیز موحد مسیر عادی و کاری خود را دنبال میکند. او خود را نماینده مردم میداند و معتقد است که نباید فرصتها را برای کار و خدمت به مردم از دست داد و قرار نیست به واسطه نگرانی از تبلیغات دیگران کار و وقتی که متعلق به مردم است رها و به کارهای صرف تبلیغاتی بپردازد. اتفاقاً موحد در همین مدت نیز نشان داد که به دعوت مردم احترام میگذارد و در آخر هفتههای تعطیلات مجلس به دیدار بخشهای زیادی از مردم میرود که این کار ادامه خواهد داشت.
اما بر کسی پوشیده نیست که پیگیری یک کار متعلق به حوزه انتخابیه و حتی گشودن گره کار مردم بر هیاهویهای بیاثر و تبلیغات ارجحیت دارد و سابقه و منش موحد بخوبی بیانگر این موضوع است.
بنابراین، این که تصور میرود تبلیغات موحد کم است اولاً در مقام مقایسه با نامزدهایی است که وقت زیاد و احتمالاً اضافه دارند و در ثانی بیتوجه به این واقعیت است که موحد در حال انجام کار و امورات مردم است.
و جالبتر آن که با همین وجود و حساسیت موحد بر تمرکز بر کار نمایندگی و پرهیز از ایجاد زحمت برای مردم اما طی یکی دو هفته اخیر شاهد حجم بالایی از استقبالهای مردمی از نماینده واقعی خودشان بودهایم.
پس تبلیغ و دمیدن بر بوق این که تبلیغات موحد کم است و این موضوع یا ناشی از نامشخص بودن آینده موحد است و یا آن که در سطح جامعه از موحد استقبالی صورت نمیگیرد همه و همه زائیده رویاها و خیالاتی است که از سطح رویا و خیال بالاتر نخواهند رفت و واقعیت میدان در هفته پایانی و رسمی تبیلغات و روز رایگیری بر همگان روشن خواهد شد.