تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۴۵۵۲۱۶
جام جهانی 2022 قطر؛

(ویدیو) خلاصه بازی هلند ۳ - ۱ آمریکا؛ درخشش دامفریس و حذف یانکی‌ها

۰
(ویدیو) خلاصه بازی هلند ۳ - ۱ آمریکا؛ درخشش دامفریس و حذف یانکی‌ها
کبنا ؛تیم ملی هلند با شکست آمریکا در نخستین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اولین تیم حاضر در یک‌چهارم نهایی نام گرفت.
  ورزشگاه بین‌المللی الیفه میزبان نخستین بازی از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین هلند و آمریکا بود که نارنجی‌ها با برد ۳-۱ راهی مرحله بعد شدند.
در دقایق ابتدایی وقتی هنوز بازی سر و شکل نگرفته بود آمریکا فرصت‌های خوبی داشت که بهترینش را کریستین پولیشیچ روانه دروازه کرد اما با عکس‌العمل آندریس نوپرت راهی به دروازه پیدا نکرد. هلند کم‌کم به بازی مسلط شد و دقیقه ۱۰ با همکاری‌ای عالی در نهایت با پاس دنزل دامفریس و ضربه دقیقه ممفیس دپای به گل نخست رسید. در دقایق پایانی این نیمه هم تیموتی وه‌آ با شوتی به سمت دروازه هلند خطرساز شد، اما لحظاتی بعد دامفریس پاس دیگری از منطقه راست زمین ارسال کرد که تقریباً مشابه گل نخست دالی بلیند در دقیقه ۱+۴۵ گل دوم را برای نارنجی‌ها به ثبت رساند.
تلاش آمریکایی‌ها در دقیقه ۷۶ نتیجه داد و به طرز عجیبی پاس کریستین پولیشیچ را حاجی رایت به گوشه دروازه هلند فرستاد. در لحظاتی که هلندی‌ها استرس دریافت گل تساوی را داشتند، در دقیقه ۸۱ ارسال بلیند را دامفریس تبدیل به گل کرد تا ستاره این دیدار خودش هم سهمی از گل‌های زده داشته باشد. هلند در نهایت این نتیجه را حفظ کرد و راهی مرحله بعد شد.
شاگردان لوئی فان‌خال در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار آرژانتین - استرالیا خواهند رفت.
         
شرح بازی تیم‌های امریکا و هلند به شرح زیر است.
 در دیداری که نتیجه‌اش شگفتی نبود هلند موفق شد با سه گل ایالات متحده را شکست دهد. در نیمه اول برخلاف جریان بازی هلند خیلی زود به گل اول بازی رسید و پیش افتاد. یانکی‌ها در ادامه در خلق موقعیت جدی گلزنی ناکام بودند. هلند با کنترل امریکا اجازه گلزنی به آنها را نداد و در وقت‌های تلف شده نیمه اول هم گل دوم را زد تا با خیالی راحت به رختکن برود.
در نیمه دوم هلند همچنان هر زمانی اراده می‌کرد به دروازه آمریکا می رسید اما سیوها و واکنش‌های ترنر دروازه‌بان این تیم آنقدر آنها را در بازی نگه داشت تا یاران او یکی از گل‌های خورده را جبران کنند. در ادامه لاله آهنی با تغییرات تاکتیکی به موقع در فاصله زمانی کوتاه روند بازی را برگرداند و این بار ستاره گلساز تیمش دومفرایز، روی پاس بلیند دروازه آمریکا را باز کرد تا هلند با سه گل پیش بیفتد. در ادامه شاگردان برهالتر هرچه تلاش کردند به در بسته زدند و داور در نهایت بعد از ۶ دقیقه وقت اضافه پایان بازی را اعلام کرد تا هلند به جمع ۸ تیم پایانی جام جهانی قطر صعود کند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - یک هشتم نهایی
ورزشگاه:  بین المللی خلیفه (دوحه) - ساعت ۱۸:۳۰ - تماشاگر:
داور: ویلتون سامپایو (برزیل)/ کمک‌ها: برونو باشیلیا و برونو پیرس (برزیل)/ داور چهارم: آندرس ماتونته (اروگوئه)/ داور ویدیویی: نیکلاس گالو (کلمبیا)

جام جهانی 2022 قطر
تیم ملی هلند:
آندریاس نوپرت، ویرجیل فن‌دایک، یورین تیمبر، ناتان آکه (۳+۹۰ ماتیاس دی لیخت)، دالی بلیند، فرانکی دی‌یانگ، مارتن دی رون (۴۶ استیون برخواین)، دنزل دومفرایز، داوی کلاسن (۴۶ تئون کوپمینرس)، ممفیس دیپای (۸۲ ژاوی سیمونس) و کودی گاکپو (۳+۹۰ ووت وگورست) 
سرمربی: لوئیس فن‌خال
جام جهانی 2022 قطر
تیم ملی آمریکا:
مت ترنر، تیم ریم، سرجینیو دست (۷۵ دی آندره یدلین)، آنتونی رابینسون، واکر زیمرمن، تیلر آدامز، یونس موسی، تیموتی وه آ (۶۷ برندن آرونسون)، وستون مک کنی (۶۷ هاجی رایت)،کریستین پولیشیچ و خسوس فریه را (۴۶ جیوانی رینا)
سرمربی: گرگ برهالتر
جام جهانی 2022 قطر
جام جهانی 2022 قطر
جام جهانی 2022 قطر
کارت زرد: 
آمریکا: تئون کوپمینرس (۶۰)
هلند: فرانکی دی یونگ(۸۷)
⚽️ شرح گل:
هلند ۱ - آمریکا ۰، دقیقه ۱۰: بر خلاف جریان بازی و تسلط بازیکنان آمریکا روی دروازه هلند ، هلندی با نمایشی چشم‌نواز نشان دادند چرا تیمی خطرناک در جام هستند. بازی تک ضرب و هماهنگ بازیکنان هلند از نیمه‌های زمین شروع شد و به جناح راست محوطه آمریکا و دومفرایز رسید. دنزل دومفرایز پاس زمینی را به نزدیکی‌های نقطه پنالتی رساند. دپای با سرعت بالا خودش را به توپ رساند و با یک ضربه پای راست دقیق توپ را به دور از دستهای ترنر و گوشه دروازه امریکا رساند تا هلند خیلی زود خودش را در بازی از آمریکا پیش ببیند.

جام جهانی 2022 قطر
جام جهانی 2022 قطر
جام جهانی 2022 قطر
جام جهانی 2022 قطر
هلند ۲ - آمریکا ۰، دقیقه ۱+۴۵: اینبار نوبت به بلیند بود تا از هنرنمایی دومفرایز بیشترین استفاده را برده و دروازه آمریکا را برای بار دوم باز کند. هلند درست شبیه به گل اول از جناح راست بازهم با دومفرایز نفوذ کرد و با پاس زمینی حوالی نقطه پنالتی را هدف گرفت و اینبار دالی بلیند خود را به توپ رساند و دروازه را باز کرد

جام جهانی 2022 قطر
هلند ۲ - آمریکا ۱، دقیقه :با پاس در عمق دی آندره یدلین بازیکن تعویضی پولیشیچ با سرعت از جناح راست وارد محوطه هلند شد و پاس کات بک او به هاجی رایت رسید و او نوپرت را مغلوب و دروازه هلند را باز کرد

جام جهانی 2022 قطر
هلند ۳ - آمریکا ۱، دقیقه ۸۱: دالی بلیند لطف هم تیمی را جبران کرد و او را در لیست گلزنان قرار داد. در نیمه اول ارسال از جناح راست دومفرایز به بلیند رسید و او هم با یک ضربه دقیق دروازه را باز کرد. این بار ماجرا برعکس شد و بلیند با نفوذ از جناح چپ امریکا توپ را بلند برای تیر دورتر فرستاد. دومفرایز هم که تنها و بدون یار انتظار توپ را میکشید با یک ضربه والی دقیق دروازه را باز کرد.

جام جهانی 2022 قطر

جام جهانی 2022 قطر
⏱ لحظات حساس:
دقیقه ۳: در اولین حرکت یانکی‌ها روی اشتباه بازیکنان هلند توپ درون محوطه به پولیشیچ رسید و او با فرار از تله آفساید به محض رسیدن توپ به سمت دروازه هلند شوت زد ولی نوپرت توپ را بخوبی برگشت داد.
جام جهانی 2022 قطر
دقیقه ۲۱: پاس بلند ون دایک برای دپای در جناح راست زمین آمریکا و نزدیکی‌های محوطه به او رسید و او را در موقعیت تک به تک قرار داد. دپای  به محض رسیدن توپ به سمت دروازه ترنر شوت زد ولی توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۳: اشتباه مدافعین هلند در برگشت توپ باعث شد توپ پشت خط محوطه هلند به وه‌آ برسد و او هم به سمت دروازه نوپرت شلیک کرد اما دروازه‌بان هوشیار هلند توپ را با دو دست دفع کرد.
جام جهانی 2022 قطر
دقیقه ۵۰: روی ارسال کرنر پولیشیچ به محوطه هلند مک‌کنی موفق شد ضربه سر بزند ولی نوپرت به خوبی توپ را برگشت داد. در برگشت هم تیم ریم از موقعیت استفاده نکرد و هلندی‌ها توپ را از روی خط برگشت دادند.
دقیقه ۵۱: مت ترنز دروازه‌بان آمریکا با واکنش به موقع مانع از باز شدن دروازه‌اش توسط بازیکن خودی شد. تلاش زیمرمن برای دور کردن توپ نزدیک بود دروازه خودی را باز کند ولی ترنر ناجی او و تیمش شد.
جام جهانی 2022 قطر
جام جهانی 2022 قطر
دقیقه ۶۱: دو ضربه پیاپی به سمت دروازه آمریکا از بازیکنان هلند زده شد. ضربه اول از گاکپو را مدافعین آمریکا بخوبی بلاک کردند اما دپای از راه رسید و بدون مکث به توپ برگشتی ضربه زد. ترنر بازهم با واکنش خوب با یک دست توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۷۱: بدون شک ستاره امروز آمریکا دروازه‌بان آنها مت ترنر است. او در دقیقه ۷۱ بازی با دابل سیو بازهم هلندی‌ها را در گلزنی ناکام ماند. او ابتدا شوت پر قدرت تئون کوپمینرس را دفع کرد و در برگشت ضربه سر دپای را هم با یک دست دور کرد تا دپای در گلزنی ناکام باشد.
جام جهانی 2022 قطر
جام جهانی 2022 قطر
🔴 حاشیه:
* جانی اینفانتینو در ورزشگاه حضور دارد و بازی را از نزدیک دنبال می‌کند.
* ترکیب اولیه آمریکا با ۲۵ سال و ۸۴ روز جوانترین ترکیب مرحله حذفی بعد از ترکیب اسلوواکی در جام ۲۰۱۰ است.
* حالا و با ۴۳ گل ممفیس دپای بعد از فن پرسی دومین گلزن تیم ملی هلند است.
* دالی بلیند با ۳۲ سال ۲۶۹ روز دومین بازیکن مسن هلند با گلزنی در جام‌جهانی است.
*  دنی و دالی بلینی پدر و پسر تیم هلند.

* دنزل دومفرایز اولین بازیکن این تورنمنت است که در سه گل در یک بازی تاثیر مستقیم داشته است. (دو پاس گل و ۱ گل)

ژاوی سیمونز جوان هلندی با ۱۹ سال و ۲۲۶ روز جوانترین هلندی در مرحله حذفی جام جهانی لقب گرفت.
* دنزل دومفرایز بعد از ۴۴ سال به اولین بازیکن هلند با تاثیر در سه گل و یا بیشتر در یک بازی جام‌جهانی شد.
جام جهانی 2022 قطر
* با حذف آمریکا سه میزبان آینده جام‌جهانی همگی از جام خداحافظی کردند.

* آمریکا ۱۴ شوت را در نیمه دوم به سمت دروازه هلند زد. این دومین تعداد شوت بعد از ۱۶ شوت به سمت دروازه ایران در جام ۹۸ در یک نیمه برای آنها بود.
* دالی بلیند به پنجمین بازیکن با بیش از ده بازی بدون باخت در جام جهانی تبدیل شد. ( ۸ پیروزی و ۳ تساوی)
* لوئیس فن خال بعد از بازگشت به نیمکت هلند در سال ۲۰۲۱ تا بحال در ۱۹ بازی شکست نخورده است. او همچنین بدون در نظر گرفتن ضربات پنالتی در جام جهانی شکستی را در کارنامه‌اش نمی‌بیند.

بهترین بازیکن زمین:
بدون شک دنزل دومفرایز ستاره هلند امروز بهترین بازیکن زمین بود. او روی سه گل تاثیر مستقیم داشت و با دو پاس گل و یک گل عامل اصلی پیروزی هلند در این دیدار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
فایل های مرتبط
1