تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۷۴۸۹۵
کبنا گزارش می‌دهد

چرا وعده افتتاح فاز نخست پروژه تالار مرکزی یاسوج عملی نشد؟ / هشدار معاون وزیر ارشاد به پیمانکار پروژه تالار مرکزی یاسوج کارساز نبود / انتظار فعالان فرهنگ و هنر ۱۵ساله شد / تکمیل بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی و هنری کی به واقعیت می‌پیوندد؟

۲
۰
بیش از 15 سال سازه غول‌پیکر در ورودی یاسوج بی‌جان ر‌ها شده است / چرا وعده افتتاح فاز نخست پروژه مجتمع مرکزی فرهنگی و هنری یاسوج عملی نشد؟ / هشدارهایی که کارساز نیست
کبنا ؛فعالان فرهنگ و هنر بیش از ۱۵ سال و 6 ماه است که چشم‌انتظار تکمیل بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی و هنری این استان هستند. سال ۱۴۰۱ این پروژه تحویل پیمانکار داده شده و قرار شد سه‌ساله این را تحویل بدهد و طرح تکمیل شود؛ اما با این روند لاک‌پشتی، این طرح در این مدت مذکور محال است به طور کامل تکمیل شود.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد حتی گفت که روند اجرایی پروژه تالار مرکزی فرهنگی هنری یاسوج پس از سال‌ها بلاتکلیفی در دولت سیزدهم ازسرگرفته شد و هم اینک روند آن با شتاب خوبی در حال اجرا است.
وی تأکید کرد: تمامی حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذار این پروژه انجام خواهد شد تا پروژه بزرگ استان راه‌اندازی شود.
تالار در حال ساخت مرکزی یاسوج از سال ۱۳۸۷ در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع کلنگ‌زنی شد، قرار بود سه سال بعد به بهره‌برداری برسد؛ اما هم‌اکنون باگذشت حدود ۱۵ سال از وعده‌داده‌شده، هنوز افتتاح نشده است.
تالار بزرگ فرهنگی یاسوج دارای یک سالن اصلی ۵۰۰ نفره، یک سالن ۵۰۰ نفره نمایش، سالن موسیقی و چندین سالن اختصاصی دیگر است و این تالار قابلیت و ظرفیت برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها و همایش‌های بزرگ فرهنگی و هنری در سطح ملی را دارد.
در سفر وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۵ به استان کهگیلویه و بویراحمد، قرار بود که فاز نخست این طرح به بهره‌برداری برسد؛ اما این اتفاق صورت نگرفت. سال‌هاست که سازه فلزی غول‌پیکر این پروژه در کنار رودخانه بشار نیمه‌کاره ر‌ها شده است و دلیل توقف طرح مشکلات مالی و اعتباری عنوان شده است.
بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی استان تالار فرهنگی ورودی شهر یاسوج به بخش خصوصی واگذار و ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح به سرمایه‌گذار اختصاص داده شد.
طبق اعلام معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، قرار بود که بخش اول مجتمع فرهنگی و هنری این استان در دهه فجر سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.
علی‌محمد روستا در خصوص مجتمع فرهنگی یاسوج که روند ساخت آن چندین سال متوقف بود از شتاب در بهره‌برداری این طرح خبر داد.
وی بر تکمیل این طرح به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی تأکید کرده بود و افزود: یکی از گام‌های دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگ پیگیری تکمیل تالار بزرگ فرهنگی یاسوج است که کار‌های مقدماتی آن در حال انجام است.
وی ادامه داد: بخش اول مجتمع فرهنگی و هنری این استان در دهه فجر سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری می‌شود؛ اما این حرف تا عمل فاصله بسیاری داشت.
چرا وعده افتتاح فاز نخست پروژه تالار مرکزی یاسوج عملی نشد؟ / هشدار معاون وزیر ارشاد به پیمانکار پروژه تالار مرکزی یاسوج کارساز نبود / انتظار فعالان فرهنگ و هنر ۱۵ساله شد / تکمیل بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی و هنری کی به واقعیت می‌پیوندد؟
حتی سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از پروژه تالار مرکزی یاسوج، در بازدید تیرماه ۱۴۰۲ خود از این تالار اظهار کرد که چنانچه مشکلات این مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری تا ۱۵ تیر سال جاری رفع نشد با پیمانکار بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (پنجشنبه 6 مهرماه 1403) به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و اولین اقدامش بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج بود. وی گفت: ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار تالار بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج تأمین شده است و در اولویت اصلی وزارت هست.
اسماعیلی تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع‌های فرهنگی و هنری و کتابخانه‌های نیمه تمام این استان اختصاص داده شد که ۱۰۰ میلیارد تومان برای مجتمع‌های فرهنگی و هنری و ۵۰ میلیارد تومان برای کتابخانه‌ها اختصاص یافت.
اما آن‌گونه که شواهد نشان می‌دهد این آمد و رفت‌ها فعلاً اثری نگذاشته و این سازه غول‌پیکر در ورودی یاسوج بی‌جان ر‌ها شده است و اهتمام جدی برای تکمیل آن دیده نمی‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد سال‌هاست از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد، در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این زیرساخت‌های فرهنگی، استان تحول چشمگیری در حوزه فرهنگ و هنر و حتی فرهنگ‌سازی مردم در جامعه خواهد یافت.
باتوجه‌به ضرورت و اهمیت حوزه فرهنگ، نیاز است که بازسازی انقلابی ساختار‌های فرهنگی در کشور صورت بگیرد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مهم دانستن این موضوع، تأکید کرده که گره‌های باز نشده فرهنگ در چهار دهه گذشته در همین یک سال دولت سیزدهم باز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ضعیفترین مدیر کل ارشاد را داریم .نمیتونه کاری بکنه
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
روستا ایسازش. مثل بقیه پروژه های عمرانی!!!
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1