تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۴۷۷۴۶۸
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

متن کامل صحبت‌های زاکانی در مناظره چهارم + فیلم

۱
۰
متن کامل صحبت‌های زاکانی در مناظره چهارم + فیلم
کبنا ؛علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دوره آقای خاتمی که آقای پزشکیان هم وزیر بودند بزرگترین خیانت‌های نفتی از جمله توتال، استات اویل و کرسنت به کشور شده است .
به گزارش کبنا، علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه - چهارم تیرماه - با حضور در چهارمین مناظره انتخاباتی با موضوع سیاسی در مقابل پنج رقیب دیگر انتخاباتی، برنامه‌ها و دیدگاه‌های اجرایی خود را با محوریت "ایران در جهان امروز" تشریح کرد.
زاکانی در بخش اول این مناظره با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: ما در یک کتاب به عنوان سیاست خارجی ایده‌محور مبتنی بر دیپلماسی منزلت‌طلبانه، ایده‌های خودمان را ترسیم کرده‌ایم تا بتوانیم با چهارچوب مشخصی که مبتنی بر قدرت داخلی، انسجام و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی، ظهور و بروز قدرت ایران را بیشتر کنیم و جایگاه جدیدی را برای ایران در عرصه منطقه و جهان به ثبت برسانیم.
وی اظهار داشت: مبانی سیاست خارجی ما سه چیز است یکی مکتب امام (ره) که منطق درستی برای جهانیان دارد، رهنمودهای مقام معظم رهبری و اینکه بر اراده مردم تکیه کنیم و محفوظاتمان هم این است که دوران گذار است و قدرت دچار یک دگرگونی و پراکندگی شده است و جهان در حال تغییر است.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: با مدل‌های قبلی و مدل‌های سوخت نمی‌توان جایابی درستی برای قدرت در عرصه منطقه‌ای و جهانی داشت. پنج گام را هم در این ارتباط تعریف کردیم که گام اول آن، ارتقای کرامت انسانی است یعنی بازیابی آن پیام اساسی انقلاب اسلامی در سراسر جهان.
زاکانی تصریح کرد: این پیام امروز با همه وجود شنیده می‌شود، امروز وقتی شما از آزادسازی قدس صحبت می‌کنید، از ظلم بر مردم فلسطین صحبت می‌کنید در خود آمریکا هم خریدار دارد زیرا انقلاب اسلامی بر یافته‌های مبتنی بر کرامت تکیه زده و برترین‌های آن را بیان کرده است.
وی ادامه داد: نکته دوم ارتقای منزلت تصویر جهانی است انحصاری که دور ایران کشیده‌اند و سیاه‌نمایی که کرده‌اند باید شکسته شود. بهترین پیام آور برای این موضوع ایرانیان خارج از کشور و عقبه مستضعفین و حق‌مداران در سراسر جهان خاصه در محور مقاومت هستند.
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه محور سوم فعالیت ما سیاست همسایگی و ارتقای محور مقاومت است ما ظرفیت بی‌نظیری در منطقه داریم، یادآورشد: ایران که به‌ زعم بزرگان دشمن در منطقه غرب آسیا قدرت برتر است، این قدرت برتر امروز تجلی ویژه پیدا کرده به خصوص بعد از کاری که در وعده صادق صورت گرفت و در طوفان الاقصی اتفاقاتی رقم خورد که معادلات منطقه‌ای تغییر کرده است بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و از سیاست همسایگی باید بهره برد.
زاکانی بیان کرد: نکته چهارم دیپلماسی اقتصادی برای بازیابی اقتصاد ملی است ما از همه ظرفیت‌های جهانی، منطقه‌ای و داخلی‌مان باید استفاده کنیم و دیگران را به خودمان وابسته کنیم به جای اینکه به دیگران وابسته باشیم. این امر خیلی مهمی است وقتی شما در درون کشور ظرفیت‌هایی را خلق می‌کنید که ۳۶ کشور در حوزه شمال و جنوب و انتقال بار از ایران به ایران وابستگی پیدا می‌کنند، برای ایران قدرت ایجاد می‌کند.
وی تصریح کرد: وقتی شما در منطقه آثارتان طوری است که نمی‌توانند بدون شما تصمیم بگیرند برای شما قدرت در منطقه ایجاد می‌کند، وقتی شما در جهان در قدرت‌های نوظهور ارتباطات و مواردی را در بریکس و شانگهای دنبال می‌کنید که آرزوی یک عده بود اما در دولت شهید رئیسی به ثمر رسید، شما برای خودتان فرصت‌های جدید خلق می‌کنید.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی به یک تحول در وزارت امور خارجه و بسترسازی برای حضور بخش خصوصی در سراسر جهان و فرصت‌های آن دارد که این اتفاق بیفتد. نهایتاً موقعیت ژئوپلتیک ایران باید در منطقه و جهان باید یک منزلت‌یابی جدید شود. این فرصت‌ها فرصت‌هایی نیست که بتوان آنها را از دست داد. لذا با ایده‌محوری و منزلت جویی ما باید مسیری را برویم که در این مسیر ایران را بر قله‌های جهان بنشانیم.
زاکانی اضافه کرد: ما باید به مکتب امام، رهنمودهای رهبری معظم و مردم خودمان تکیه کنیم و از همه ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببریم برای اینکه ارتقای کرامت انسانی و اعتلای اهداف انقلاب اسلامی در سراسر جهان را داشته باشیم و از طرفی بازیابی قدرت خودمان را در منطقه و جهان مجدد انجام دهیم.
        
زاکانی: کرسنت دستپخت خاتمی، روحانی و زنگنه است
وی در بخش دوم این مناظره اظهار کرد: خیلی از مواردی که مطرح شد به دلیل بی برنامگی است که ما را هم مجبور می کنند که یک سری حرف ها را بزنیم که گله مند و خجالت زده شوند.
به گفته زاکانی، آقای روحانی قرار شد که عزت را به پاسپورت ما برگرداند اما ۶۴ دانشجوی ما از نروژ اخراج شدند، بانوان ما را در استانبول زدند، کودک ایرانی را در فرودگاه آمریکا دستبند زدند و نماینده ایران در سازمان ملل روادید ندادند و بنزین هواپیمای آقای ظریف که وزیر امورخارجه ما بود، داده نشد.
وی با بیان اینکه مشکل ما این است که گدایی غرب می کنیم تا مشکلات را حل کنیم، با اشاره به صحبت های ظریف در شورای راهبردی آمریکا گفت که نمی توانیم از غرب گدایی کنیم.
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: مشکل ما جریان تحریف است که تا آن حل نشود، تحریم ها خنثی نمی شود؛ نمونه آن جریان واکسن کرونا است که این نامه با امضای آقای ظریف مشاور آقای پزشکیان به آقای روحانی است؛ چرا به مردم در مورد واکسن خلاف و دروغ می گویید. خوب نیست چراکه مردم می فهمند.
زاکانی با اشاره به برجام گفت: من کارنامه دارم و اداره کمیسیون برجام است و آقای پزشکیان در این کمیسیون بود و البته صادقانه گفت که من برجام را نخواندم. که ما گفتیم چرا نخوانده ای اما اظهار نظر می کنید که البته او گفت، اطمینان می کنم.
وی ادامه داد: گزارش در مجلس به صورت بند به بند نشان می دهد که ما در مورد برجام درست گفتیم؛ مذاکره را رهبری می خواستند اما برجام را نه؛ ایشان در جمع دانشجویان گفتند که خطوط ها در برجام رعایت نشد.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: گزارشات ۳ و ۶ و ۹ ماهه آقای ظریف را به مجلس را بخوانید که در سال ۹۵ تماما می گفت نشد، نشد و نشد؛ این گزارشات ثبت تاریخ است.
زاکانی اظهار داشت: ما نکات مثبت و منفی برجام را گفتیم و حقیقت مشخص شد اما یک عده ای نمی خواستند مردم بفهمند؛ همین ها گفتند تمام تحریم برداشته می شود اما وندی شرمن گفت که شما انگلیسی بلد نیستید چراکه برداشتن تحریم ها موقت بود لذا برجام نیاز به نقد کردن دارد و آیت الله رئیسی بهتر از هرکسی آن را نقد کرد. ایشان قدرت منطقه ای و جهانی ایران را زیاد کرد و ۷.۵ برابر پول نفت و پول های بلوکه شده را برگرداند.
وی خاطرنشان کرد: بنده در همین تحریم ۱۳ میلیارد یورو با چین تفاهم نامه و ۲ میلیارد یورو قرارداد بستم و ضمانت نامه آن دست من است و نمی توانید کتمانش کنید.
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کرسنت اینجا من مدعی هستم و خیانت بزرگی صورت گرفته و مشکل آقای پورمحمدی این است که sfo وقتی که اسناد را از دفتر عباس یزدان پناه درآورد ایشان در دفترش خودش آن را بایگانی کرد.
زاکانی اضافه کرد: کرسنت دستپخت آقای خاتمی و روحانی و زنگنه است و بنده در مجلس سخنرانی داشتم و گفتم که این خیانت است.
        
در دوره خاتمی بزرگترین خیانت نفتی به کشور شد/توتال، استات اویل و کرسنت
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش سوم این مناظره گفت: من خدمت آقای پزشیکان عرض می‌کنم که ما یک کارنامه‌ای داریم که امروز درست از آب درآمده است و بنده تاملی داشتم که دو طرف ماجرا را دعوت کردم در کمیسیون و حرف هر دو طرف را خوب شنیدم. یعنی هم آقای ظریف آمدند و هم آقای دکتر آمدند و هم آقای صالحی و عراقچی و آقای شمخانی آمدند و ما حرف همه را شنیدیم.
زاکانی ادامه داد: آقای پزشکیان از مجموعه دانشگاه‌ها هم خودتان تشریف داشتید ما حقوقدان‌ها را از دو طرف آوردیم که مخالف و موافق صحبت کنند نهایتاً جمع‌بندی کردیم که صددرصد درست از آب درآمده است. حالا نمی‌دانم اینکه صددرصد درست از آب درآمده از نظر ایشان غیرکارشناسی است و آنکه فقط پیام مثبت صادر شده اما بدون پشتوانه کار کارشناسی است لذا امروز این سند حقانیت ما است.
وی اضافه کرد: ایشان درباره آتش زدن گفتند، من در عمرم چنین حرفی را بیان نکرده‌ام من نمی‌دانم ایشان در مورد چه کسی صحبت می‌کند یا در مورد بالا رفتن از سفارتخانه صحبت‌هایی را بیان می‌کنند من به عمرم کسی را تایید و تکذیب نکرده‌ام این‌ها حرف‌های خود ایشان است که بیان می‌کند. مردم عزیز با احساس و پشتوانه نظری تهی دنبال می‌کنند که رای بگیرند و این کار درستی نیست.
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: اینکه من سری قبل هم بیان کردم که نمی‌گذارم، این را با رفاقت عرض می‌کنم من و آقای پزشکیان رفیق هستیم با منطق و استدلال و آگاهی که می‌دهم این را بیان می‌کنم. اینها گزارشاتی است که آقای ظریف داده است نیازی نیست ما جای دوری برویم و دنبال کنیم هر آنچه که ما تشخیص دادیم که تشخیص کارشناسان بود درست از آب درآمد و آنچه که دوستان گفتند ما آن را نخواندیم باید پیش خدا حجت داشته باشند و آن را دنبال کنند.
زاکانی تاکید کرد: درخصوص تحزب هم که آقای پورمحمدی گفتند، بنده یکی از بزرگترین حزب‌های کشور را با ۲۷۰ شعبه ثبت شده در وزارت کشور راه‌اندازی کردم من بزرگترین تشکل‌های دانشجویی را سال‌ها اداره کردم لذا کار با تشکل‌ و سازماندهی را بلد هستم و شاید یکی از کسانی در کشور باشم که صاحب حرف در این حوزه باشم.
وی ادامه داد: اما نمی‌توان از مختصاتی دفاع کرد که در دهه ۸۰ و دهه ۷۰ بیان داشت که عزیزی بگوید ما معتقدیم مردم هدایت شده پای صندوق رای بیایند و کسی که ما می‌خواهیم از صندوق رای درآید و حضرت آقا مخالف این است و می‌گویند همه بیایند هر کسی که اسمش درآمد من با او کار می‌کنم. من این را گفتم اسم هم آوردم آن عزیز از من شکایت کرد من به دادگاه رفتم و مشخص شد که این حرف را زده بود. نمی‌توان سر مردم را کلاه گذاشت مردم دیگر متوجه می‌شوند.
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه درباره حوزه سیاست خارجی آنچه که شما می‌گویید را من در این ۳۳ ماه عمل کردم، افزود: بحمدالله هم در بروکسل توانستیم موفقیت‌های جدی را در عرصه جهانی به دست بیاوریم و هم در چین. اینها کارنامه‌ای است که وجود دارد و کاملا مشخص است.
زاکانی خطاب به پورمحمدی گفت: درباره حوزه کرسنت گفتید من واقعاً تعجب کردم که چرا آقای پورمحمدی چنان موضعی گرفت و بعید بود چنین موضعی را بگیرد. در دوره آقای خاتمی که آقای پزشکیان هم وزیر بودند بزرگترین خیانت‌های نفتی به کشور شده است توتال، استات اویل و کرسنت. اتفاقا ما گزارش تحت عنوان زالو آماده کرده‌ایم که می‌توانید بروید و ببینیم من دیروز گفتم که این گزارش را بارگذاری کنند 
تا مشخص شود چه کسی باید جنبه سیاهی در چهره‌اش بنشیند.

وی ادامه داد: بنده در آنجا مکرر گفتم که چه کسانی خیانت کرده‌اند و بعد هم در مقابل خود آقای روحانی در مجلس این بیان را داشتم و وزیر نفت پیشنهادی هم آنجا نشسته بود و گفتم که اگر اتفاق بیفتد ما در این پرونده شکست می‌خوریم در حالی که در مرز پیروزی بودیم. آقای روحانی گفت من دو ماه نمی‌توانم تحمل کنم و آقای زنگنه گفت من دو هفته‌ای آن را حل می‌کنم. ۵۳ میلیارد دلار عدم نفع‌، دو و نیم میلیارد دلار خسارت اول، ۱۸ میلیارد دلار طلب دوم و در ترکیه هم ضرر کردیم.
زاکانی با اشاره به اینکه من تعجب می‌کنم شما چرا می‌توانید در مورد این موضوعات حرف بزنید، افزود: من حاضرم آقای زنگنه، آقای روحانی، آقای خاتمی اگر علاقه دارند همین فردا بنشینم و با آنها مناظره کنم و صحبت کنم تا بگویم چه جنایاتی در کشور اتفاق افتاد و ما فریاد زدیم و گوش نکردند. بنده بارها سر این قضیه دادگاه رفتم و با افتخار از حق ملت دفاع کردم. ما نمی‌گذاریم حق ملت را عده‌ای به یغما ببرند.
         
وی در بخش چهارم این مناظره اظهار داشت: ما هیچ راهی نداریم جز اینکه مشارکت کنیم هم مردم را شریک ثروت کشور کنیم و هم امانتدار مردم باشیم و در سیاست دور مردم دیوار نکشیم اقوام و مذاهب و ادیان را در مقابل هم قرار ندهیم این گل و بوستان که در کشور وجود دارد را بپذیریم . همه ایرانی‌ها با هر سلیقه و شرایطی عزیز هستند.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: نگاه ما این است که همه اقوام، مذاهب و ادیان رسمی کشور عزیز هستند لذا ما نمی‌خواهیم دیوار بکشیم اما دوستان علاقه مند هستند که دیوار بکشند. ملت ما از عدالت، فسادستیزی و رفع تبعیض خوششان می‌آید الا یک عده زالوصفت که نمی‌خواهند اجازه بدهند این اتفاق بیفتد.
زاکانی یادآورشد: در این دو دهه‌ای که بنده با بزرگان این‌ها مبارزه کردم متوجه شدم که یک عده نمی‌خواهند سر سفره مردم چیزی بیاید و مردم صاحب امکان و اقتضایی شوند اولا ما هیچ راهی نداریم الا اینکه با ملت شریک شویم و ملت را سر سفره اقتصاد کشور بیاوریم.
وی ادامه داد: چه در حوزه مسکن که در بُعد استیجاری‌ها بسته بسیار جدی و هم در بُعد صاحبخانه شدنشان، تجربه ۳۳ ماهه ما این است که در یک روز سه هزار واحد مسکن را شروع کردیم و حرفی هم نزدیم. همین یارانه طلایی که بیان می‌کنم مردم را در ثروت موجود در کشور شریک می‌کنیم، این حق آنهاست که به آنها نمی‌دهند و در حوزه معیشت و سلامت و حوزه‌های مختلف هم مردم نباید دغدغه نداشته باشند.
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما نباید حرف‌های تفرقه‌انگیز بزنیم باید وحدت‌آفرین حرف بزنیم نباید بین مردم دیوارکشی کنیم ما انسجام‌مان را لازم داریم هم باید قدرت اقتصادی مردم را قوی کرد و هم باید به انسجام و وحدت ملی توجه کرد. زیرساخت‌های کشور را به شکلی متحول کنیم که الان که کشور مایه افتخار است، افتخارآمیزتر شود.
زاکانی با بیان اینکه همه ظرفیت‌ها در کشور موجود است و درخصوص حوزه ریلی یک موضوع بود که به آن اشاره شد، افزود: درباره حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های بی‌نظیر وجود دارد، خشکی، دریا صحرا و معدن، گاز و دریا همه ظرفیت است. ما این سه ویژگی را باید با هم داشته باشیم که هم مردم را ثروتمند و شریکشان کنیم و هم کشور را به سمت پیشرفت و آبادانی ببریم و هم به انسجام ملت آسیب نزنیم این حرف‌هایی که زده می‌شود به انسجام ملت آسیب می‌زند.
وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه کسی جلوی برجام را نگرفته است اتفاقاً ما دنبال اجرای برجام هستیم که برجام اجرا شود زیرا ما سهم خودمان را انجام داده‌ایم و آنها باید سهم خودشان را انجام بدهند و نمی‌دهند آنها آتش زدن و خیانت کردند علت آن هم این بود و خودشان هم گفتند کسانی که با ما مذاکره کردند دقت نداشتند و این کاملاً معلوم و مشخص است.
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: به اعتقاد من آنچه به مردم کمک می‌کند شفافیت است و آنها را وارد حریم مسئولان کردن و مسئولان را از درون شناختن است. بندگان خدا ویترینی را می‌بینند اما پشت این صحنه صحنه‌ای است.
زاکانی با اشاره به اینکه یک عده را اداره می‌کنند کسانی که سالیان سال در این کشور آسیب جدی زده‌اند، گفت: مردم ما کسانی هستند که پای حاج قاسم و پای شهید رئیسی آمدند مردم ما اینگونه همه مردم آمدند. چرا ما باید مردم را دسته‌بندی کنیم، چرا مردم را ناامید می‌کنیم چرا به مردم می‌گوییم (نمی‌توانیم) ما می‌توانیم زیرا ظرفیت داریم.
وی تاکید کرد: همه دنیا به این موضوع رسیده که دنیا در حال تغییر است شما برگشته‌اید به ۲۰ سال گذشته، قدرت‌های منطقه‌ای و جغرافیا در عرصه جهانی اهمیت پیدا کرده، پیمان های منطقه‌ای اهمیت پیدا کرده ، چیزی که دولت قبل در بریکس و شانگهای آرزو می‌کرد دولت شهید رئیسی آن را محقق کرد الان زمان چیدن این میوه‌های اساسی است خودمان را با حرف سرگرم نکنیم.
       
آمده‌اند تا با ویترین جدید دولت سوم روحانی تشکیل دهند
زاکانی در پایان این مناظره و در جمع بندی سخنان خود خطاب به مردم گفت: این کلید یادتان است، خوب به آن نگاه کنید، سال ۹۲ گفتند قرار است قفل از زندگیتان باز کنیم اما هیچ قفلی را باز نکردند و قفل‌های متعدد دیگری هم زدند و کلیدسازی هم نیامد، تحریم برداشته نشد، پاسپورت عزیز نشد. سال آخر دولت آقای روحانی آمد، نه هسته‌ای درست شد و نه نان مردم، مردم الان همان‌ها آمده‌اند با ویترین جدید تا دولت سوم آقای روحانی را تشکیل دهند، مراقب باشید.
وی افزود: مردم عزیز، اگر صدایم را بلند می‌کنم از درد است وقتی می‌بینم به سادگی حق مردم را می‌خورند یک آب هم رویش، داد که هیچ فریاد هم می‌زنم. می‌گویند جلوی مردم دعوا و اختلاف نکنید تخلفات ما را به مردم نگویید در واقع می‌گویند صدایش را در نیاورید اما من نمی‌توانم، حتماً به مردم خواهم گفت.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به پزشکیان اظهار داشت: عزیزم، همکارم در تلویزیون دعوت به وحدت و عدم دعوا می‌کند اما مشاوران در ستاد و در کنار ایشان اختلاف اندازی و تفرقه افکنی می‌کنند و میکروفون پرت می‌کنند بعد عزیزم اینجا نهج البلاغه می‌خواند.
زاکانی یادآورشد: امیرالمومنین(ع) خطاب به یکی از اصحاب خود که انسان شریفی بود نوشت تو هرگز نمی‌توانی مدیریت کنی و پل افرادی می‌شوی که بر مردم ستم می‌کنند. امیرالمومنین(ع) به ابوموسی اشعری گفت اگر می‌خواهی مذاکره کنی مذاکره کن، اما به عقل و تجربه تکیه کن، کسی که به عقل و تجربه تکیه نمی‌کند شقی است. ببینید ما چگونه مذاکره کردیم.
وی تاکید کرد: مردم، اجازه ندهید بین شما دیوار بکشند . چه در داخل و چه در خارج از کشور . تمام مردم ایران، ایرانی هستند. همه شما خواهان عدالت و رفع تبعیض هستید، همه شما مخالف فساد و طرفدار مبارزه با فساد هستید مردم اجازه دهید به دروغ میان شما دیوار بکشند.
این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اجازه ندهید به نام مذهب، قومیت و جنسیت یا هر نام دیگری شما را از هم جدا کنند این خیانت به ایران است اقوام عزیز ایرانی در کنار هم هویت زیبایی به نام تمدن و فرهنگ ایرانی را خلق کرده‌اند این خیانت و طراحی فریبنده برای کسب محبوبیت و رای را برهم بزنید.
زاکانی اظهار کرد: کسی حق ندارد مردم را در مقابل هم قرار دهد کسی حق ندارد ایرانی را در مقابل ایرانی قرار دهد، تنها اتحاد همبستگی و انسجام ملی است که موجب پیشرفت خواهد شد نه تجزیه تقابل و درگیری. مردم عزیز ناامید نشوید آمده‌ایم مشکلات کشور را با تکیه بر شما و توکل بر خدا حل کنیم نمونه‌های کارنامه را هم بیان کردم هم کارنامه داریم و هم برنامه. 
وی یادآورشد: جمعه هشتم تیر همه شما پای صندوق‌های رای بیایید حتی اگر به بنده رای نمی‌دهید و به مخالف من رای می‌دهید باز هم بیایید چون هر رای شما رای به خط امام، اصل انقلاب و شهدای پرواز اردیبهشت است. موفق و موید باشید.
         
مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت زنده از شبکه‌های یک سیما، شبکه‌های رادیویی انتخاب و ایران پخش شد و از شبکه سلامت سیما نیز برای ناشنوایان روی آنتن رفت.
همچنین لینک پخش زنده مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری از طریق ساترا در اختیار سکوهای شبکه نمایش خانگی و خبرگزاری‌ها قرار داده می‌شود تا مخاطبان بتوانند نسبت به پخش زنده مناظره‌های تلویزیونی از طریق قاب اختصاصی (آی فریم) اقدام کنند.
مدت زمان این مناظره همانند مناظره قبلی سه ساعت خواهد بود و مهدی خسروی گوینده خبر اجرای برنامه را به عهده دارد.
پیش از این نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه، دومین مناظره پنجشنبه ۳۱ خردادماه و سومین مناظره جمعه اول تیرماه برگزار شده بود و علاوه بر امشب، سه‌شنبه پنجم تیرماه دیگر مناظره‌های این ۶ نامزد تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
سه مناظره اول از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن سیما رفت و مناظره امشب ساعت ۲۰ تا ۲۳ پخش می شود و مناظره روز پنجم تیرماه مصادف با روز عید سعید غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ پخش خواهد شد. در مناظره امشب به خاطر فاصله کوتاهی که با برگزاری مناظره پایانی پیدا می‌کند یک ساعت زودتر و ساعت ۲۳ به پایان می رسد. این مناظره از سه بخش به دو بخش پرسش کارشناسان تبدیل می شود و هر نامزد به جای ۴ دقیقه فرصت پاسخگویی، ۵ دقیقه فرصت پاسخگویی دارد. همچنین زمان استراحت چند دقیقه‌ای در جریان مناظره هم حذف شده است.
سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان، ۶ نامزد تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
زاکانی د بار دیگه هم بیایی ثبت نام کنی باز رای ها باطله بشتر از،رای های تو هستن
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1