تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۴۹۱۳۷۴
«چرخش نخبگان» در عین «مدیریت تکراری‌ها» اجتماع نقیضین است

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج محلی برای جولان تکراری‌ها

۳۲
۰
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج محلی برای جولان تکراری‌ها
کبنا ؛در حالی که هنوز خاطره حواشی متعدد دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در دوران ریاست پرویز یزدانپناه از خاطره شهروندان پاک نشده، باز هم نام او به‌عنوان گزینه ریاست مطرح شده تا دانشگاه را وارد دوره دیگری از حاشیه‌سازی‌ها کند.
به گزارش کبنا، شیوه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همواره محل بحث و نزاع بوده است. در سال‌های اخیر به‌ویژه از دوره ریاست پرویز یزدانپناه به این‌سو این دانشگاه به دلیل حواشی متعددی در مرکز افکار عمومی قرار داشته است. پس از یزدانپناه، محمد غلام‌نژاد با شعار بازگشت دانشگاه به دوران آرامش، ریاست این دانشگاه را بر عهده گرفت، اما طول عمر ریاست او به یک سال هم نکشید که او هم به دلیل حواشی متعددی که داشت و به‌ویژه انتشار یک فایل صوتی منتسب به او که در نقد سعید جاودان‌سیرت در آن حرف‌هایی زده شده بود، برکنار شد.
جالب این‌جاست که پس از غلام‌نژاد ریاست دانشگاه به سعید جاودان‌سیرت رسید، همان فردی که مورد انتقاد غلام‌نژاد بود. جاودان‌سیرت در دوران شیوع ویروس کرونا ریاست بیمارستان شهید جلیل را بر عهده داشت و لقب فرمانده مبارزه با کرونا به او داده شده بود. هر چند شاخص‌های سلامت، بهداشت و درمان در دوره جاودان‌سیرت رشد داشت، اما عملکرد او نیز همواره زیر ذره‌بین و مورد نقد افکار عمومی قرار داشت.
حالا که دولت سیزدهم تغییر کرده و رئیس جمهوری جدید با گفتمانی متفاوت ریاست دولت را بر عهده گرفته، باز هم گزینه‌هایی تکراری برای ریاست این دانشگاه مطرح شده‌اند. یکی از این گزینه‌ها که این روزها نامش در محافل سیاسی برده می‌شود، ریاست پرویز یزدانپناه پرحاشیه بود. همان فردی که پس از عزل از ریاست، بیانیه‌ای همراه با خشم و غضب منتشر کرد تا خود را از تمام ناکارآمدی‌ها که در دوران او در دانشگاه وجود داشت تبرئه کند.
یزدانپناه که از عزل خود بسیار خشمگین شده بود در بیانیه‌اش به‌گونه‌ای قلم زده بود که گویا همه به‌جز او در به‌وجود آمدن آن وضعیت مقصر بوده‌اند. او نوشته بود در بستر بیماری است و باید اجازه داده می‌شد از بیمارستان ترخیص می‌شد و سپس برکنارش می‌کردند. اما دقیقا یک روز پیش از آن، یزدانپناه معاون جدید فناوری و تحقیقات دانشگاه را منصوب کرده بود. او که همواره عملکرد قومیتی و نگاه سیاسی‌اش مورد انتقاد بود، پس از اخراج تعداد زیادی از نیروهای بیمارستان شهید جلیل به بهانه غیرقانونی بودن، بیمارستان را پر از نیروهای قومی کرده بود.
دانشگاه علوم پزشکی در دوره ریاست یزدانپناه آنچنان غرق در حواشی بود که اغلب وظیفه سازمانی این دانشگاه به فراموشی سپرده شده بود. بکارگیری‌های کیلویی، عملکرد نامطلوب در کنترل کرونا، حواشی متعدد، جولان سیاسیون در  امور دانشگاه و ... در دوران یزدانپناه حتی موجب انتقاد نماینده ولی فقیه به او نیز شده بود.
یکی از بدعت‌های عجیب یزدانپناه قصدش در نامگذاری مرکز پزشکی هسته‌ای به نام یکی از بستگان خود بود. هر چند نیک‌اقبالی متخصص چشم و استاد تمام دانشگاه و از افتخارات این استان است، اما انتخاب نام یکی از بستگان یزدانپناه برای این مرکز، علاوه بر اینکه رگه‌های قومیتی دارد، حتی می‌توانست موجب دلزدگی مردم استان و افکار عمومی از چنین شخصیت‌های بزرگی شود.
داستان مدارس غیرانتفاعی نیز حواشی متعددی برای یزدانپناه ایجاد کرد بود. حاشیه‌های ریاست او مثنوی هفتادمن است که جایی برای نام بردن از همه آن‌ها در این‌جا نیست. 
حالا که نام یزدانپناه دوباره برای ریاست این دانشگاه مطرح شده باید گفت ریاست پیشین او نیز چندان اصولی نبود. پس از حاشیه و فشارها بر ایلامی رئیس قبلی دانشگاه از سوی غلام‌محمد زارعی، یزدانپناه گزینه ریاست دانشگاه شد، اما حضور مهدی روشنفکر در جلسه معارفه و عمداً بزرگ‌نمایی کردن این حضور و استقبال یزدان‌پناه از این حضور از همان اول یزدان‌پناه را در یک مسیری دیگری قرار داد تا خیلی زود زارعی متوجه عمق اشتباه بزرگ‌خود شود. یزدان‌پناه در دوران ریاست نه تنها در موضعی بر علیه حامی اصلی خود یعنی زارعی قرار گرفت که عملاً علوم‌پزشکی را به یک ستاد انتخاباتی برای مهدی روشنفکر تبدیل کرد و بعد از انتخابات هم بیشترین همراهی و حمایت را از روشنفکر در درون دانشگاه علوم پزشکی کرد. همان موقع گفته می‌شد بخش زیادی از این همراهی و همکاری توسط برادر که اتفاقاً حکم رسمی مشاور برادر کوچکتر را دارد مدیریت می‌شد.
حتی در دوره‌ای خبرهایی جدی در مورد برکناری یزدانپناه از ریاست دانشگاه منتشر شد. اما شانس با او یار بود و شیوع ویروس کرونا به کمک او آمد. یزدانپناه از بحرانی که سراسر کشور و جهان را دربرگرفته بود استفاده کرد تا ریاستش تمدید شود.
او در دوران بحران کرونا دانشگاه را نیز وارد بحران کرد و هر ماه و گاهی هر هفته گوشه‌های جدیدی از ناکارآمدی‌اش عیان می‌شد اما چون شرایط بحرانی و اضطراری بود، او در جایگاهش ماند تا این‌که بالاخره قرعه به نام محمد غلام‌نژاد زده شد و او ریاست دانشگاه را بر عهده گرفت.
حالا که بیش از دو سال و نیم از عزل یزدانپناه گذشته، هنوز افکار عمومی وضعیت دانشگاه در زمان ریاست او را از یاد نبرده‌اند. روشن نیست چه منطق و استدلالی پشت طرح نام یزدانپناه به‌عنوان گزینه جدید ریاست دانشگاه وجود دارد. واضح است که شهروندان استان که در آن دوران خا‌طره خوشی از ریاست یزدانپناه ندارند، نمی‌خواهند یزدانپناه یا شخصی همچون او دوباره ریاست دانشگاه را بر عهده بگیرد. اما حتی اگر دوران ریاست او گل و بلبل نیز بوده باشد، نمی‌توان ریاست این دانشگاه را دوباره به او داد. چرا که از یک طرف، در جوامع مردم‌سالار گردش نخبگان باید وجود داشته باشد و از طرف دیگر شرایط سیاسی کشور و استان نیز تغییر کرده و مهدی روشنفکری دیگر وجود ندارد که از او دفاع کند. مهمتر از همه یزدانپناه نیز خود می‌داند چنانچه ریاست دانشگاه علوم پزشکی را بر عهده بگیرد، به دلیل نارضایتی‌هایی که از او وجود دارد چه کار سختی پیش رو خواهد داشت و احتمالا برای مدتی طولانی دوباره دانشگاه وارد حاشیه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اشتباه صددرصدی
انتخاب تکرایها توهین به افکارعمومی
ای روزگار
Iran, Islamic Republic of
می‌گویند، یزدانپاه حاضر نبود درروزهای کرونا وارد بیمارستان جلیل شود
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
این مقالات بدون مدرک بیشتر کار یک خانم هیات علمی می باشد .اگر جرات دارد نام خود را بنویسد تا جامعه دانشگاهی قضاوت خود را داشته باشد.در ضمن کاندیداهای مطرح ریاست دانشگاه بهتر است عملکرد گذشته خود را بیان نمایند تا اینکه بقیه را تخریب نمایند.
حسنعلی بیرا
Iran, Islamic Republic of
آزموده را آزمودن خطاست
ان هم درجایی چون علوپزشکی که با جان مردم سر و کار داره
مولا
Iran, Islamic Republic of
میگم نکنه ما داریم اشتباه میکنیم بهرامی نماینده نشد
بلکه روشنفکر نماینده هست
Iran, Islamic Republic of
با سبز هم به شدت مخالفیم.
Iran, Islamic Republic of
وقتی یکی مثل پناهی و سبز و...خودشون رو گزینه ریاست کردن معلومه یزدانپناه هم میشه گزینه
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه رو بچه بازی نکنید لطفا.یک استاد تمام با سابقه بالای ۲۵ سال سابقه که آشنا به امور باشه و از کسی نترسه و سیاسی هم نباشه انتخاب کنید
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علوم پزشکی زمانی به آرامش میرسه که رئیسش داری شرایط زیر باشه.
۱_ سابقه بالای کاری و هیئت علمی مورد وثوق اساتید و کارمندان باشه.
۲_وابستگی سیاسی به نمایندگان استان و سیاسیون نداشته باشه
۳_دلبستگی قومی قبیله ای و طایفه ای نداشته باشه
۴_نترس شجاع مدیر و مدبر باشه
۵_در بخش خصوصی فعالیت نداشته باشه
۶_دارای ارتباطات در سطح وزارتخانه باشه
۷_سیاسی نباشد و شخصیتی علمی و دانشگاهی باشد و خودش رو مدیون لیدرهای فلان نماینده یا ستاد انتخاباتی رئیس جمهور نداند.
Iran, Islamic Republic of
این متن تنها به خاطر مخالفت نویسنده با مهدی روشنفکر نوشتهدشده،و تنها دلیلش برای مخالفت با یزدانپناه ترس از نزدیکی وی به روشنفکر است.

اتفاقا دوران یزدانپناه یکی از آروم ترین جو دانشگاهی وجود داشت
Iran, Islamic Republic of
ترس از روشنفکر همه رو دست به قلم کرده
Iran, Islamic Republic of
دوره یزدانپناه آروم ترین دوره دانشگاه بود و جو عالی بود
Iran, Islamic Republic of
کارتو تمومه تاته جونی،به زودی حکم یزدانپناه میاد
France
ببخشید میشه بفرمایید کدامیک از شاخص‌های زمان فعلی جاودان سیرت تغییر کرده
از مرگ میر دو قلو، تا بدهی هزار سی هفت میلیارد تومان و انجام کارهای عوام فریبی، شما بروید شاخص مرگ و میر مادران و افسردگی پس از زایمان را ببینید در بیمارستان امام سجاد
وضعیت ظاهری بیمارستان شهید جلیل ببینید
انتصابات بدون هیچ گونه اختیار را ببینید
اخراجی سال۹۸
Iran, Islamic Republic of
نه میبخشمش نه فراموش میکنم .جناب یزدانپناه ما را اخراج کردی گفتی ازمون بدید در تاریخ۱/۷/۱۳۹۸ از آن تاریخ چند نفر بدون آزمون بکارگیری شدند.مگر ما مسلمان نبودیم که بعد چند سال اخراجمون کردی و گفتی من اخراج نکردم
France
خدایا دولت عوض شده و یزدان پناه اصلاح طلبان ناب دیگر این چه صیغه ای است
قربانی
Iran, Islamic Republic of
1- البته که ایشان خدایی در حد و اندازه های ریاست دانشگاه نیست.
2- ایشان به شدت قومگرا و متعصب است.
3- حاشیه های ایجاد شده توسط ایشان دانشگاه را از اهداف و خدمات خود به دور کرد.
4- اقای دکتر بهرامی باید بداند که همچنان که یزدانپناه به زارعی و جاودان سیرت به روشنفکر / نباید از این دو حمایت کند .
5- ///نیروی هدایتخواه و منتظریان است و تمام معاونین و مدیران تا ابدارچی نیز از همفکران انهاست در صورتی که رییس دانشگاه باید در خط مشی اصلاح طلبی و پزشکیان باشد تا وعده های رییس جمهور محترم را قابل تحق نماید.
نمایندگان نه ساده لوحند و نه خائن
امیر
Iran, Islamic Republic of
کبنا تو خودت این متن را از زبان مردم ننوشتی بلکه از زبان پول نوشتی همان پولی که جاودان سیرت که حق پرسنل است به انها پرداخت نمیکنه اما جهت این نوشته ها که بلکه یک روز بیشتر بر این جایگاه بنشینه خرج میکنه
حسن
Iran, Islamic Republic of
نیروهایی که در بیمارستان جلیل اخراج شدند توسط شورای تامین و نهادهای نظارتی اخراج شدند محض اطلاع شما،همچنین اگه راست میگی از ان نیروهایی که یزدان پناه خلاف قانون در جلیل بکار گرفت جهت افکار عمومی یک نفر اسم ببر
ادرس
Iran, Islamic Republic of
غلام نژاد در این دانشگاه در بکارگیری نیرو و پستهای مدیریتی خیلی تخطی کرد
کسی که سهمیه منطقه محروم بود در مرکز استان ایشون بهش پست مدیریتی داد
کسی که حدود ۴۵ سال سن داشت و کارمند دانشگاه نبود بهش پست مدیریتی دادو از حتی از سهمیه دانشگاه ایشون را استخدام کرد .بنظر کدوم یک بیشتر تخطی کرده
احمد
Iran, Islamic Republic of
دانشگاهی که در زمان یزدان پناه با بدهکاری اندکی که داشت ان هم در شرایط کرونا و غلام نژاد جهت روشن شدن افکار عمومی جرات جلسه معارفه نداشت با ۱۸۰ میلیارد تحویل جاودان سیرت داد و الان در حال حاظر نزدیک به ۸۰۰ میلیارد بدهی دارد که مطالبات پرسنل هم مونده
بنظر این پولها کجا خرج شده
پس کی بیشتر تخطی کرده
علی
Iran, Islamic Republic of
تمام این پولها خرج برگزاری حتی به اسم دانشگاه و دعا جلسه برای کاندید ریاست جمهوری کرده
حسین
Iran, Islamic Republic of
خخخخ از چه میترسی ..
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
یزدانپناه قطعی شده بیش از این دست پا نزن،
حامی روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
جا داره یادی کنیم از غلام نژاد با اون جمله تاریخی
United States
پرسنل ،کارکنان،پرستاران و پزشکان هیچ خاطره خوشی از یزدانپناه نداره
علی
Iran, Islamic Republic of
یزدانپناه هرچه بود دزد نبود،آقای دوربینی نبود،پولهایی که الان خرج برای خودشیرینی و شام دادن برا انتخابات میکنن یزدانپناه او پولا رو خرج پرسنل میکرد
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان بومی باشد همین حواشی ها هست مگر قحط الرجال هست آزموده را آزمودن خطاست همه شاهد بودیم در دوران ریاستش چه حواشی بود اگر منطقی بیندیشیم اینبار ریاست دانشگاه ما باید غیر بومی باشد تا حواشی کمرنگ شود
صمد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دکتر یزدانپناه بهتر از دکتر جاودان سیرت است.
جاودان سیرت کلا مراکز پزشکی و بهداشتی رو ول کرده؟ و هر چند وقت یکبار مراسم مذهبی،فرهنگی،و غیره میگیرد ک در حال حاضر بیماران ما نیازمند به متخصصان و امکانات پزشکی است.تقریبا نیمی از امار جانباختگان بخاطر نبود امکانات پزشکی و متخصص در زمینه قلبی و مغزی است؟ چرا یک فردی ک سکته قلبی کرده،ساده ترین امکانات روز و انژو توی مرکز استان نیست
United Kingdom
از شبکه بهداشت و درمان لنده هم بنویسید که بصورت خانوادگی اداره میشه
مدیر معاون رئیس دفتر رئیس اداره امور عمومی و سرپرست دو مرکز همه فامیل و از یک طائفه هستند .

کو وفاق ملی و شهرستانی
United Kingdom
همیشه موقع تغییر و تحول مدیریت دانشگاه
انواع /گفته و نوشته میشود

ساغر
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که در سایه نشسته و دانشگاه رو / دکترشهامته
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
1