تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۴۷۰۳۶۰
کبنا گزارش می‌دهد

آتش‌سوزی گسترده در باغات «تنگ سریز» بویراحمد (+ فیلم و تصاویر)

۰
کبنا ؛آتش‌سوزی موجب نابودی درختان حدود ۶ هکتار از باغات روستای «تنگ سریز» شهرستان بویراحمد شد.
محمد رستمی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج، اظهار کرد: حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه ظهر روز (چهارشنبه ۲۲ آذرماه 1402) با اعلام خبری مبنی بر وقوع حریق در باغات تنگ سریز شهرستان به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی، بلافاصله دو اکیپ آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه اعزام شد.
وی افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل و مشاهده گستردگی حجم آتش‌سوزی، بلافاصله عملیات اطفای حریق را در دستور کار خود قرار دادند و در نهایت با گذشت دو ساعت از شروع حریق گسترده و وزش باد شدید، آتش‌سوزی ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه مهار شده و از سرایت آن به سایر باغات جلوگیری به عمل آمد.
رستمی اظهارکرد: متأسفانه در این آتش‌سوزی، حدود ۶ هکتار از باغات این منطقه شامل درختان گردو، انار، سیب، انگور و آلو در آتش سوخت. همچنین شبکه آبیاری این باغات طعمه حریق شد و آسیب دید.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی باغات و عدم امکان دسترسی خودرو‌های آتش نشانی، وزش باد شدید مهار آتش با کُندی مواجه شده بود. همچنین علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.
   
روستای تنگ سریز از مناطق گردشگرپذیر شهرستان بویراحمد است که در حدود ۱۰ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
نبود امکان دسترسی خودرویی به هسته مرکزی باغات نیز خطری برای آن‌ها محسوب می‌شود و طبق گفته اهالی منطقه مسدود بودن جاده دسترسی روستا از سمت جاده یاسوج به اصفهان و احداث نشدن زیرگذر این روستا در خدمات‌رسانی و به موقع رسیدن آتش نشانی در صحنه تأثیر‌گذار بوده است البته دو اکیپ آتش نشانان تمام تلاش خود را برای کنترل و مهار آتش بکار گرفتند همچنین نیرو‌های مردمی و محلی در کمک به مهار آتش همکاری و تلاش داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1