تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۴۵۹۴۲۹
پرونده ویژه کبنانیوز؛

بخش هفتم) بهادر کرمی: با گفت‌وگو می‌توان مسائل جامعه را حل کرد / بیکاری، عامل گزارش‌نویسی در کهگیلویه و بویراحمد است / مدیران باید برنامه کاری‌اشان را به اطلاع عموم برسانند / فضای بسته مانع رشد مدیران خواهد شد

۲
۱
بخش هفتم) بهادر کرمی: با گفت‌وگو می‌توان مسائل جامعه را حل کرد / بیکاری، عامل گزارش‌نویسی در کهگیلویه و بویراحمد است / مدیران باید برنامه کاری‌اشان را به اطلاع عموم برسانند / فضای بسته مانع رشد مدیران خواهد شد
کبنا ؛
در مورد ضرورت یا عدم ضرورت گفت‌وگو مناقشه پایان‌ناپذیری وجود دارد؛ برخی از فعالان، گفت‌وگو را حلقه مفقوده توسعه می‌دانند و برخی دیگر بر لزوم فراهم بودن بسترهای گفت‌وگو تأکید دارند. قائلان به گفت‌وگو در مقابل، از وجود تخریب‌ در لوای نقد اظهار نارضایتی دارند و راه مقابله با این نوع رفتارها را دامن زدن به گفت‌وگو عنوان می‌کنند. مناقشات این حوزه دهه‌هاست در ایران وجود دارد. اما کهگیلویه و بویراحمد به‌طور خاص با این مسأله دست به گریبان است. کبنا نیوز در نظر دارد طی سلسله‌مطالبی در مورد اهمیت و ضرورت گفت‌وگو و راه‌های مقابله با تخریب و گزازش‌نویسی افراد علیه یکدیگر، با برخی از نخبگان، فعالان سیاسی و اجتماعی و اساتید دانشگاه گفت‌وگوهایی انجام دهد تا زوایای پنهان این پدیده روشن شود.
بهادر کرمی _رئیس دانشگاه یاسوج_ در گفت‌وگو با کبنا اظهار داشت: متأسفانه یکی از مشکلات اساسی در استان کهگیلویه و بویراحمد، نبود گفت‌گو بین مردم است؛ البته گاهی از قدیم کسانی به عنوان ریش‌سفید بین مردم وجود داشت که از طریق گفت‌وگو مسایل بین مردم، قوم‌ها و قبیله‌ها را حل می‌کرد و گاه به عنوان مصلح منطقه‌ای شناخته می‌شد.
وی ادامه داد: همه انسان‌ها جدا از تفکر و دیدگاه‌های متفاوت‌شان، می‌توانند با گفت‌وگو مسائل جامعه را حل کنند؛ افراد در گفت‌وگو می‌توانند نقاط مشترک خود با یکدیگر را پیدا کنند و از حاصل گفت‌وگوها می‌توان به باورها و نقاط مشترک آدم‌ها پی برد.
کرمی ادامه داد: حسن گفت‌وگو، حل شدن مشکلات، برنامه‌ریزی، سازندگی و دیگر اتفاقات مثبت است. در گفت‌وگو حتی می‌توان به نتیجه رسید که به جای تمرکز بر اختلافات، بر عقاید مشترک تمرکز شود. گوش دادن و فهمیدن حرف دیگران باعث روشن شدن عقاید اوست که متأسفانه گاهی ما بدون گفت‌وگو و بدون شناخت از آنچه در ذهن فرد مقابل ما وجود دارد او را نمی‌پذیریم و با او دشمنی می‌کنیم.
وی افزود: به اعتقاد بنده گفت‌وگو باعث پیدا شدن مطلوب افراد و همچنین نقاط مشترک افراد و حتی جوامع است.
رئیس دانشگاه یاسوج در خصوص علت تخریب و گزارش نویسی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این مسئله می‌تواند منشأ مختلفی داشته باشد؛ مانند ضعف اعتقادات و باورهای دینی، بی‌توجهی به روز حساب و اینکه روزی ما باید پاسخی برای اعمالمان داشته باشیم. دنیاپرستی، پست‌دوستی و جاه طلبیِ افراد برای رسیدن به جایگاه‌ها، ناآگاهی افراد که تصور می‌کنند از این طریق می‌توانند به جایی برسند و ندیدن نقاط مثبت طرف مقابل و توجه کردن به نقاط منفی و گاهی خود شخص حاکم جهاد تبیین خوبی ندارد، نقاط مثبت خود را نشان نمی‌دهد و دیگران فقط منفی‌ها را می‌بینند و تحریک محیط اطراف، مسائل قومی و قبیله‌ای، حزب و گروه بازی.
کرمی تأکید کرد: البته یک مدیر و حاکم باید با مردم تعامل داشته باشد و برنامه کاری‌اش را به اطلاع عموم برساند که این خود نوعی گفت‌وگو است؛ تا مردم بدانند که مسیر و حرکت یک مدیر چیست؟
وی اظهار داشت: به گفت‌وگو نشستن با تیم مخالف و شنیدن حرف‌ها و صحبت‌هایشان، باعث رفع فاصله بین مدیر و منتقد و مخالف می‌شود؛ مدیر یا حاکم، با مخالفان خود به گفت‌وگو بنشیند شاید درون این انتقاد حرف‌هایی باشد که باعث رشد و حرکت روبه جلوی یک مدیر شود.
وی عنوان کرد: نباید از انتقادات هراسید؛ مدیر موفق کسی است که خود را در دل انتقادها بگذارد و درس انتقادها را بگیرد؛ چرا که فضای بسته مانع رشد یک مدیر خواهد شد.
رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: در مواردی می‌توان پذیرای این انتقادات بود یا به آنها بی‌توجه بود چون کارکرد هر مدیری توسط دستگاه‌های مربوط و مراکز نظارتی بررسی می‌شود و در صورت تخلف پیگیری می‌شود. پس می‌توان از برخی انتقادات هم گذشت و نسبت به همه آنها واکنش نشان نداد. یواش یواش این گزارشات بی اثر می‌شوند و اثر خود را از دست می‌دهند.
وی تصریح کرد: بعضی جاها این نوع رفتارها درد عمومی جامعه است و موارد بسیاری می‌توانند بر آن تأثیر داشته باشند.
وی در مورد تخریب و گزارش‌نویسی‌ها در استان گفت:  یکی از دلایلی که برخی از مردم رو به گزارش نویسی علیه دیگران می‌آورند، بیکاری است. یعنی اگر مشکل بیکاری حل شود این گزارش نویسی‌ها کمتر می‌شود؛ این یک نوع سرگرمی و مشغول شدن برای افراد بیکار است. اشتغال باعث می‌شود مردم به جای پرداختن به کارهای فرومایه به کار خود بپردازند. رشد اقتصاد و تولید باعث کاهش این نوع از گزارشات می‌شود؛ شما یاسوج را با شیراز مقایسه کنید؛ در آن شهر خبری از گزارش نیست، چون مردم سرشان به کار و تولید گرم است.
وی در جمع‌بندی پایانی اظهار داشت: به وسیله مسوولین بالادست، استانی، مدیران کنونی و قبلی می‌تواند سازوکاری برای مقابله با این نوع از تخریب‌ها و گزارش نویسی‌ها طراحی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
شما که به‌ روز قیامت اعتقاد داری درباره این موضوع دکتر دهراب پور شفاف‌سازی کن لطفا
Iran, Islamic Republic of
همه حرفهایی که زدی درست!!!!

آخرش نگفتی قضیه ای که درخصوص پست دادن و جذب نیرو توسط جنابعالی برای دوستان و فامیل وابسته گفته اند درست است یا خیر!!!!
کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1