تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۵۹۵۰۷
پرونده ویژه کبنانیوز؛

بخش هشتم) غلام‌محمد زارعی: گزارش‌نویسی ناشی از عقده‌ها و کینه‌های درونی است / نباید خودمان را ساختار در نظر بگیریم و دست به تخریب بزنیم / راهکار بازگشت به تعالیم الهی است

۳۱
۱
بخش هشتم) غلام‌محمد زارعی: گزارش‌نویسی ناشی از عقده‌ها و کینه‌های درونی است / نباید خودمان را ساختار در نظر بگیریم و دست به تخریب بزنیم /  راهکار بازگشت به تعالیم الهی است
کبنا ؛
در مورد ضرورت یا عدم ضرورت گفت‌وگو مناقشه پایان‌ناپذیری وجود دارد؛ برخی از فعالان، گفت‌وگو را حلقه مفقوده توسعه می‌دانند و برخی دیگر بر لزوم فراهم بودن بسترهای گفت‌وگو تأکید دارند. قائلان به گفت‌وگو در مقابل، از وجود تخریب‌ در لوای نقد اظهار نارضایتی دارند و راه مقابله با این نوع رفتارها را دامن زدن به گفت‌وگو عنوان می‌کنند. مناقشات این حوزه دهه‌هاست در ایران وجود دارد. اما کهگیلویه و بویراحمد به‌طور خاص با این مسأله دست به گریبان استکبنا نیوز در نظر دارد طی سلسله‌مطالبی در مورد اهمیت و ضرورت گفت‌وگو و راه‌های مقابله با تخریب و گزازش‌نویسی افراد علیه یکدیگر، با برخی از نخبگان، فعالان سیاسی و اجتماعی و اساتید دانشگاه گفت‌وگوهایی انجام دهد تا زوایای پنهان این پدیده روشن شود.
غلام‌محمد زارعی _نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی_ در خصوص اهمیت گفت‌وگو اظهار داشت: گفت‌وگو، تبادل نظر و مفاهمه یکی از بحث‌های بسیار مهم و اساسی است که با اینکه در جامعه ما وجود دارد اما جای آن، آنچنان که باید پر نشده است.
وی ادامه داد: با بیان گفت‌وگو، دیدگاه‌ها و نظرات بهتر، دقیق‌تر و صحیح‌تر تبیین می‌شوند و در نتیجه، افکار و اندیشه‌ها در فضای عمومی بهتر به جریان می‌افتند و خودِ همین به جریان افتادن افکار و اندیشه‌ها در فضای عمومی، می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات و ابهامات در جامعه باشد؛ بنابراین گفت‌وگو یک موضوع بسیار جدی و همچنین زبان گفت‌وگو، بهترین زبان است.
زارعی در خصوص تخریب و گزارش‌نویسی اظهار داشت: متأسفانه در جامعه ما همچون سایر جوامع این موضوع وجود دارد.
وی با بهره‌گیری از فرمایش پیامبر اکرم گفت: اگر واقعاً ما در مسیر زندگی، جاده معنویت، تعالیم الهی و مسیری را که آنها در پیش پای ما گذاشته‌اند را از دست ندهیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. ولی چون ما متأسفانه از این جاده تقوا و معنویت فاصله گرفته‌ایم، طبیعی است که در یک مسیر پرفراز و نشیب قرار بگیریم که در پی آن، ظلم‌های فراوانی خواسته و یا ناخواسته مرتکب شویم که با اصول انسانی کاملاً در تضاد و مغایرت هستند.
این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: پیامبر می‌فرماید گناهی که با توبه قابل بخشش نیست، بی‌اخلاقی است. البته بی‌اخلاقی، فقط خُلق بد نیست و یک شمولیت بیشتری بر رفتارهای ما دارد، حسادت، بخل، کینه، تخریب، سخن‌چینی و انواع این گناهان از مصادیق بی‌اخلاقی است. فرد باید کسی که به او بی‌اخلاقی کرده و موجب هتک حرمت او شده است، را پیدا و از او بخشش طلب کند. اگر او را بخشید، شاید بشود راهی را برای برون‌رفت از آن گناه پیدا کرد.
وی ادامه داد: ما باید پایه‌های اعتقادی محکمی برای رفتار با دیگران، مخالفین، رقبا و دیگران در نظر بگیریم، باید از تعالیم الهی بهره‌مند شویم و آنها را نه به صورت شعاری، بلکه به صورت عملی پیاده کنیم.
وی گفت: بنابراین بحث گزارش نویسی متأسفانه در جامعه ما رایج است و بر اساس این گزارش‌ها هر کسی که خواست عقده‌گشایی کند و کسی را زمین بزند و با آبرو و ححیثیت او بازی، و سعی می‌کند او را ساقط کند؛ طبیعی است این کار بسیار غیرقابل قبولی است.
زارعی گفت: اگر ما خود را به جای کسی که علیه او گزارش می‌نویسیم بگذاریم، شاید در این رفتارها تجدید نظر شود. هم در احادیث اهل بیت و هم در قرآن کریم، احادیث و آیات بسیاری در مورد نکوهش تهمت و افترا وجود دارد. بنابراین بهتر است ما در این خصوص، بازگشتی به فطرت الهی خویش، آموزه‌های دینی و دستورات ائمه اطهار داشته باشیم تا بتوانیم با این پایه‌های اعتقای از رفتارهای گناه‌آلود پرهیز کنیم.
زارع با اشاره به اینکه راهکار، بازگشت به تعالیم الهی است، گفت: در قرآن کریم آمده است: ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر ایمان به و اعتقاد به قیامت دارید باید به فطرت الهی خود برگردید؛ بسیاری از گمان‌ها گناه است؛ در زندگی یکدیگر تجسس نکنید. تجسس منجر به غیبت می‌شود و کسی که غیبت می‌کند گویی گوشت برادر مرده خود را می‌خورد.
زارعی با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند بگوید ما نسخه بهتری از نسخه الهی برای درمان این بیماری‌های اخلاقی داریم، تأکید کرد: بنابراین یک راه این است که به تعالیم الهی برگردیم.
وی ادامه داد: راه دوم این است خودمان را جای آن فرد بگذاریم؛ بنابراین وقتی چیزی برای خود نمی‌پسندیم، برای دیگران نیز نپسندیم.
وی افزود: خوشبختانه در جامعه ما ساختارهای کافی و لازمی وجود دارد که باعث می‌شود در آن هر کسی کار خود را به درستی پیش ببرد. بنابراین اگر ما فکر کنیم این ساختار سیاسی در جریان نیست، کنترل و نظارتی ندارد، اشتباه است. در نتیجه نیازی نیست که ما خودمان را به جای ساختار بگذاریم؛ خودمان را ساختار در نظر بگیریم و دست به گزارش‌نویسی و تخریب بزنیم. چرا که این کار تماما ناشی از عقده‌ها و کینه‌های درونی ماست و ما با دست خود، خود را به گناه می‌اندازیم.
این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه بار این گناهان در همه شئون زندگی ما مشخص است، گفت: اگر ابهام و یا، سؤال داریم، گفت‌وگو کنیم و جای غیبت را باید با گفت‌وگو تعویض نماییم.
وی در ادامه در مورد تجربه خود از گزارش‌نویسی گفت: طبیعی است هر کسی در جامعه کم‌وبیش با این مسائل مواجه شده باشد؛ برای ما هم قبل و بعد از مسئولیت این اتفاق افتاد. معمولاً افرادی که در جامعه در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی، رقابتی و مدیریتی قرار دارند، بعضاً با این مسائل مواجه می‌شوند.
وی با بیان اینکه من هم مواجه شده‌ام، گفت: من معتقد بودم خداوند خود بهترین دفاع‌کننده از کسی است که ایمان دارد و هر کسی در قلعه الهی قرار گیرد مورد صیانت خواهد بود.
وی تأکید کرد: ما نباید در مواجهه با این مسائل مقابله به مثل کنیم و بلکه باید روش‌های تربیتی و آموزه‌های دینی را جایگزین روش‌های تخریبی قرار دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
وقتی منتخب مردم خود دنبال تخریب مردم است وای به حال بقیه
جامعه به سمت و سوی بدی رفته
Iran, Islamic Republic of
الحق و الانصاف که یکی از دلایل عمده بدبینی مردم همین شخص نماینده است که همه اش از نهادهای انقلابی جهت پیشبرد اهداف خود هزینه می کند
تنگ نار دهدشت
Iran, Islamic Republic of
دقیقاااا
رحمت بر پدر و مادرت
بلهزار
Iran, Islamic Republic of
آن‌موقع که در خصوص انتخاب احساساتی هشدار دادیم گوش کسی بدهکار نبود حالا که دستش رو شده همه داد و بیداد می کنند
من بیش از ۴۰ سال است که ایشان را میشناسم التماس کردم که نه نه نه
بدترین گزینه ممکن بود بخدا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ای خدا
فکر ایکردیم بعد از تو اوضاع بهتر ایابو چه وابی!!
Iran, Islamic Republic of
قدر ندونستیم و به چه بلایی گرفتار شدیم.
Iran, Islamic Republic of
ازهول چاله افتادیم تو..
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
سال ۱۳۷۸ سید باقر موسوی جهان آباد با گزارش های چه کسی یا کسانی ابتدا دچار مشکل شد
جناب زارعی:
یادتان رفته
نگویید که نمی دانید!!!

تاریخ در قضاوت های خود شفاف و بی رحم است
United States
تهمت نزن ماها هم رای ب موسوی دادیم زیادی هم موسوی. و بزرگ نکنید لطفا. آقای زارعی محبوب هستن و محبوبیتش باخلاق ادبی مردم داریشون و اینم بدون ماها ب موسوی رای دادیم پس رعایت ادب کن و تهمت نزن
سفلی
Iran, Islamic Republic of
بهت خیانت کردیم وپشیمانیم میتونم به جرات قسم بخورم مردمی ترین وبااخلاق ترین نماینده برای مردم بودی.بی ریاوباصداقت.
Iran, Islamic Republic of
زارع دیگه تمام شد ایشون در حد و اندازه نماینده ی مردم نبود واقعا
United States
جالبه کسی باید اظهار نظر کنه ک خودش توانمندی هایی داشته باشه. زارع رو خانواده های اصیل احترام قائل هستند براش و مهم نیست شما چی میگید
جعفر
Iran, Islamic Republic of
خداوکیل چه تخصصی داشتی که نماینده شده بعد با چه تخصصی رفتی شرکت استخدام شرکت نفت؟ چرا شعار میدی
United States
حتما بهرامی متخصص هست. زنده باد حاج زارع عزیز
Iran, Islamic Republic of
حاجی دست و پا نزن دورت تمام شد
United States
درست حرف بزن قشنگ مشخص طرفدار بهرامی هستی ک حاج زارع تخریب میکنی و برای همین کاراتون ک ب هر کشی رای میدیم جز بهرامی
دنا خومی
Iran, Islamic Republic of
آقای حاج زارعی

چطور زمانیکه سال ۹۶ روحانی و رییسی رقابت داشتند برای روحانی سخنرانی کردی

سال ۱۴۰۰ برای رییسی سخنرانی کردید

چرا زود تغییر موضع می‌دهید ؟؟

سال ۹۲ در انتخابات ریاست جمهوری همزمان برای ۳ کاندید ریاست جمهوری سخنرانی کردید!!!؟؟؟؟
مگر داریم......!!!!!!!!!!
اهورا
Iran, Islamic Republic of
انتقاد از زارع چه ربطی به بهرامی دارد ؟
اینکه زارع ثبات رأی ندارد و هر چند مدت طرفدار یک گرایش سیاسی می‌شود به خاطر ضعف تصمیم گیری خود زارعی است و بهرامی در این وسط گناهی نکرده است


تازه دور قبل هم دکتر بهرامی دوم شد و زارعی که نماینده ی مجلس بود چهارم شد!!!!!!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
نایب قهرمانی آقای بهرامی رو تبریک میگم چ افتخاری بعد 3 دوره نصیبش شد
Iran, Islamic Republic of
خدایی برو یه گوشه ای بنشین مسلمانی فقط عبادت کن؛می دانم قدرت و ثروت مزه اش شیرین است ولی شما دیگر تمام شدی،بگذار این ایلی که بهشون توهین شد این بار یه تصمیم درستی بگیرند.
مدرس
Iran, Islamic Republic of
آقای زارع اینایی که گفتی درست ولی شما دیگر تیم سیاسی روزهای انتخابات را ندارید.. و حتی مدیرانی که بازی ساز های حرفه ای جریان انتخابات بودند خودتان فراری شون دادی.. شما دیگر روی مجلس را نمی بینید...
Iran, Islamic Republic of
درود بر چنین انسان زحمت کش وبدون کینه توزی قبیله ای.. آقای زارعی عزیز بله خداجای حق نشسته است مایاشاید خیلی ها کارهای مثبت جنابعالی رادیدیم امابه جای اینکه ازشما دفاع کنیم شاید به همین تعصب بی جای قومیتی به کس دیگه ای رای دادیم که جز بی آبرویی ازشهردارش بگه تااونی که گذاشته سرکار ناآگاه ونالایق هستند.. خداشاهده ماخیلی خصوصآ روستای خودم که اصلی ترین دلیل نماینده شدن آقای ر به مجلس بودیم بسیار پشیمانیم.. انشالله که درکنار شما مرد بزرگ وپاک
پیمان
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بابا
Iran, Islamic Republic of
قویترین نمایندگان از زمان تاسیس مجلس تاکنون غلوم محمد زارعی و مسعود حسینی هستن که در تاریخ جهان ماندگارند
لر بلوط خور
Romania
جانم فدای حاجی
Hungary
بلایی که آقای زارعی و دوستانش به سر شرکت برق آوردن تا 15 سال آینده جبران نمیشه
Iran, Islamic Republic of
طایفه بزرگ با غیرت تامرادی.
Iran, Islamic Republic of
طایفه بزرگ و باغیرت
Iran, Islamic Republic of
تامرادی باغیرت ایت ولی دیگه رای نمی دهد حتی ر برادرش باشد
mahmud
Sweden
با سلام هم آقای زارع آدم محترم و مردم داری بودن و هم آقای روشنفکر آقای محترم وخوبی هستن واما نه آقای هدایت خواه و نه آقای روشنفکر و نه آقای زارع هیچ کدوم حقشون حتی یه روز توی مجلس نبوده ونیست ما که براساس طایفه گری و تعصبی نماینده انتخاب میکنیم نه بر اساس تخصص
کوروش
United States
..شریف
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد، ایران قرارداد خرید هواپیمای سوخو-۳۵ از روسیه ...
چرا پوتین هنوز «جنگ تمام عیار» را شروع نکرده است؟

چرا پوتین هنوز «جنگ تمام عیار» را شروع نکرده است؟

علیرغم تمام صحبت‌هایی که مطرح شده پوتین هنوز دستورالعمل استالینیستی را اتخاذ نکرده است....
1