تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۴۵۹۶۴۸
پرونده ویژه کبنانیوز؛

بخش یازدهم) پرویز یزدان‌پناه: افراد گزارش‌نويس در رقابت با افراد موفق، احساس حقارت می‌كنند / با پايبندی به قوانين و وجود آزادی بيان و مطبوعات آزاد، گزارش‌نويسي كم‌ارزش‌تر می‌شود

۱۷
۰
بخش یازدهم) پرویز یزدان‌پناه: افراد گزارش‌نويس در رقابت با افراد موفق، احساس حقارت می‌كنند / با پايبندی به قوانين و وجود آزادی بيان و مطبوعات آزاد، گزارش‌نويسي كم‌ارزش‌تر می‌شود
کبنا ؛
در مورد ضرورت یا عدم ضرورت گفت‌وگو مناقشه پایان‌ناپذیری وجود دارد؛ برخی از فعالان، گفت‌وگو را حلقه مفقوده توسعه می‌دانند و برخی دیگر بر لزوم فراهم بودن بسترهای گفت‌وگو تأکید دارند. قائلان به گفت‌وگو در مقابل، از وجود تخریب‌ در لوای نقد اظهار نارضایتی دارند و راه مقابله با این نوع رفتارها را دامن زدن به گفت‌وگو عنوان می‌کنند. مناقشات این حوزه دهه‌هاست در ایران وجود دارد. اما کهگیلویه و بویراحمد به‌طور خاص با این مسأله دست به گریبان استکبنا نیوز در نظر دارد طی سلسله‌مطالبی در مورد اهمیت و ضرورت گفت‌وگو و راه‌های مقابله با تخریب و گزازش‌نویسی افراد علیه یکدیگر، با برخی از نخبگان، فعالان سیاسی و اجتماعی و اساتید دانشگاه گفت‌وگوهایی انجام دهد تا زوایای پنهان این پدیده روشن شود.
پرویز یزدان‌پناه _رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی یاسوج_ در گفت‌وگو با کبنا نیوز اظهار داشت: اهميت گفت‌وگو درجامعه بر همگان آشكار است؛ در گفت‌وگو  بايد طرفين احترام يكديگر  را رعايت نمايند و قبل از هر چيزي به اين نكته توجه کنند كه بايد صحبت طرف ديگر را بشنوند ، قضاوت و پيش داوري بدون ادله قوي از صحبت‌هاي طرف مقابل نداشته باشد، اطلاعات هدفمند و باارزش را بيان و برجسته نمايند، نظرات خود را در آزادي كامل بيان نمايند، هنگام بيان نظرات گوينده سكوت کنند و با حركات خود باعث عدم تمركز و تحقير گوينده نشوند.
وی ادامه داد: گفت‌و گو بايد هدفمند و منتج به جمع‌بندي شود، امنيت طرفين بايد در گفت‌وگو  و بعد از آن حفظ شود، زمان، مكان و شيوه  گفت‌وگو  از شرايط مهم است و بايد شنونده و گوينده به اين نكات توجه نمايند.
یزدان‌پناه تأکید کرد: گفت‌وگو باعث مي‌شود كه مسائل شخصي، خانوادگي، اجتماعي ، علمي، سياسي، اقتصادي  و ... مورد تجزيه و تحليل قرار گيرند و كمك به حل و يا كم كردن مشكلات مي‌كند.
وی اضافه کرد: گفت‌وگو  باعث پايين آوردن هزينه‌هاي  سياسي، اجتماعي، اقتصادي و ... مي‌شود؛ منتهي بايد گوش‌هاي شنوايي براي شنيدن صحبت‌هاي يكديگر وجود داشته باشد.
رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: طرفين گفت‌وگو بايد اعتماد حداقلي به يكديگر داشته باشندتا بتوانند به‌طور شفاف و آزاد مسايل في‌مابين را مطرح نمايند و به يك جمع‌بندي قابل قبول برسند.
وی در ادامه به علت برخی تخریب‌ها و گزارش‌نویسی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: علت گزارش‌نويسي قبل و بعد از انقلاب، اين است كه دولت‌ها از گزارش‌نويس‌ها حمايت كرده‌ و منافع آنها و اميال‌شان را در تصميم‌گيري‌ها لحاظ نموده‌اند و گاهي همين گزارش‌دهي‌ها باعث دادن رانت و مزاياي مادي و معنوي براي شخص گزارش‎‌نويس شده است.
وی اضافه کرد: معمولاً افراد گزارش‌نويس در رقابت با افراد شاخص و موفق، احساس حقارت مي‌كنند و جرأت ابراز بيان نقاط ضعف مدير و يا طرف مقابل خود را ندارندو كم‌هزينه‌ترين راه را كه همان گزارش‌نويسي است، انتخاب مي‌نمايند.
وی به برخی از زمینه‌های مناسب برای رشد گزارش‌نویسی اشاره کرد و گفت: گزارش‌نويسي در كشورهاي در حال توسعه و يا عقب مانده اتفاق می‌افتد كه پايبندي به قوانين از طرف مديران و تصميم‌گيرندگانِ آن کشور وجود ندارد؛ آزادي بيان و مطبوعات به‌اندازه كافي و جود ندارد و يا اين‌كه آسيب‌هاي بعد از بيان، وجود دارد.
وی تأکید کرد: هر چه در جامعه‌اي پايبندي به قوانين توسط حكومت و مردم و همچنین آزادي بيان و مطبوعات آزاد وجود داشته باشد، گزارش‌نويسي كم‌ارزش‌تر مي‌شود.
یزدان‌پناه با بیان اینکه گزارش‌نويسي و تخريب عليه يكديگر مختص استان کهگیلویه و بویراحمد نیست اما شدت آن در این استان بيشتر است، راهكارهاي برخورد با گزارش‌نويسي را اینگونه برشمرد: فراهم کردن آزادي بيان؛ وجود مطبوعات آزاد؛ پايبندي به قوانين و مقررات مصوب مجلس؛ استقلال قوا و عدم دخالت در كار يكديگر؛ نهادهاي نظارتي قوي؛ ارتقا جايگاه انجمن‌ها و سمن‌ها؛ حمايت از احزاب سياسي؛ ارتقا جايگاه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در تربيت نيروهاي كارآمد و پايبند به قانون؛ تنبيه گزارش‌دهندگان خلاف حقيقت توسط نهادهاي نظارتي؛ و تشويق كساني كه گزارش‌هاي مبتني بر حقيقت را به نهادهاي نظارتي و مديران اجرايي نهادهاي دولتي داده‌اند.
یزدان‌پناه در خصوص تجربه شخصی‌اش از گزارش‌نویسی گفت: در رابطه با خودم باید بگویم قرباني نبوده‌ام و در مواردي كه گزارش‌نويسي‌هاي خلاف بر عليه من وجود داشته، شفاف سازي شده و گزارشِ خلاف، خنثي شده است. هر چند بعضي از گزارش‌هاي خلاف بر عليه من و عدم فرصتِ دفاع، باعث مخدوش شدن شخصيت و زير سؤال رفتن خدمات ارائه شده در گذشته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

احسانی
Iran, Islamic Republic of
مدیر پاک دست و توانمند
Iran, Islamic Republic of
پاکدستی، بله
ولی توانمندی، ای
البته خیلی بهتر از جاودان سیرت بود
Iran, Islamic Republic of
پرونده سازی و گزارش نویسی را // باب کرد
آن موقع که به ایشان اعتماد کردید حالا بیایید جمعش کنید

الان دیگر همه فهمیده اند
Iran, Islamic Republic of
تو خودت علوم پزشکی ..
علی
Iran, Islamic Republic of
در دوره ایشان گفتگوی بقیه کلور ارزش نداشت و البته تو این یک سال کم از نامه نگاری و کارشکنی‌های دوستان خود بر علیه غلام نژاد هم حمایت همه جانبه کرد کاشکی يک بار همه با هم حرف حق میزدیم
پرستار
Iran, Islamic Republic of
مدیر پاکدست و توانمند... خخخخ
اینم شد جوک خنده دار اما دردناک سال جدید..
خوب شد معنای پاکدست رو هم فهمیدیم.. خخخ
مشک آنست که ببوید نه انکه عطار بگوید. مردم و پرسنل دستگاهای اداری بهترین قاضی برای قضاوت مدیران هستند/ خوب بود دقیقتر به عملکردتان و عقبه خود نگاه میکردید
صمد ب
Iran, Islamic Republic of
مرد خودت هستی؟دیگه بس؟اگه نیرو میخواستی هم بگیری؟از تموم اقشار اصولگرا،اصلاح طلب،بویراحمد بالا و پایین،فقیر و غنی ؛ و غیره......
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
با زارع ‌پیمانبست و با روشنفکر دست داد.
قطعا باید پاسخگوی آیندگان باشی
م
Iran, Islamic Republic of
مطبت هم خو خلوته قضیه چنه
Iran, Islamic Republic of
بیشترین فامیل بازی و جذب نیروی غیر قانونی در زمان دکتر پرویز یزدان پناه صورت گرفت
حسین
Iran, Islamic Republic of
اخ سی دکتر یزدانپناه،یادت بخیر،چه دوران خوبی داشت علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه گزارش نویسان اصلی همگی در این دولت پست گرفته اند. دیگه کسی زیاد گزارش نمی نویسه
چند تا دیگه مونده که احتمالا استاندار به اینها هم پست بده و قائله بخوابه
Iran, Islamic Republic of
تو هم ؟!!!!
مردم بویراحمد هیچ گاه مدیریت فامیلی و ناسیونالیستی تو را در علوم پزشکی فراموش نمی کنند.
تو حق نداری دم از عدالت و این جور مسائل بزنی.
Iran, Islamic Republic of
شما دم از قانون می زنی؟!
ای وای بر ما!
شما علوم پزشکی را ملک طلق خود و فامیلت قرار داده بودی.

فقط در یک جمله باید گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد.
قادر
Iran, Islamic Republic of
عملکرد خودتون رو دیدید آقای یزدانپناه؟
استخدامهای فله ای بستگان.

بنظرم شما سکوت کنید سنگینتر باشه چون عملکردتان هیچ دفاعی نداره و هم پرسنل و هم مردم نه تنها از شما راضی نبوده و نیستند که وقتی بعد از اینهمه مدت اسمی از شما برده میشه ریاست شمارو سیاهترین دوران دانشگاه علوم پزشکی میدانند.
بقول دوستمون دانشگاه رو خدا آزاد کرد
Iran, Islamic Republic of
دکتریزدانپناه هیچگونه مدیریتی نداشت خدا می داند فقط دکتر پوران فرد دانشگاه را می چرخند ولی خوب هم کار کرد یاد دکترپوران فر تا همیشه یادت بخیر
Iran, Islamic Republic of
مرد فقط پوران فر
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد، ایران قرارداد خرید هواپیمای سوخو-۳۵ از روسیه ...
1