تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۴۶۹۳۸۳
در خطبه‌های نماز جمعه گچساران مطرح شد

موضوع استخدام پتروشیمی گچساران به نماز جمعه کشیده شد / توصیه‌های هاشمی‌منش به مدیران

۲
۰
موضوع استخدام پتروشیمی گچساران به نماز جمعه کشیده شد / توصیه‌های هاشمی‌منش به مدیران
کبنا ؛امام جمعه گچساران در مورد استخدام در پتروشیمی گفت: اگرچه مصوب شد که جذب نیروی انسانی در کارگاه‌ها و مراکز بزرگ استان، حتماً ۷۰ درصد سهم بومی آن شهرستان لحاظ شود و ۳۰ درصد دیگر از خود استان یعنی دو حوزه دیگر بویراحمد و کهگیلویه باشد و در خصوص به‌کارگیری نیرو در پتروشیمی گچساران همه متقاضیان می‌توانند بدون در نظر گرفتن سوابق بیمه‌ای و یا سابقه کار در پتروشیمی، با همان حفظ سهمیه بومی ثبت‌نام کنند.
موضوع استخدام پتروشیمی گچساران به نماز جمعه کشیده شد / توصیه‌های هاشمی‌منش به مدیرانبه گزارش کبنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: پیامبر اکرم (ص) در روایتی می‌فرمایند که اگر کسی عاق والدین شده باشد و اهل صله‌رحم نباشد، پس بوی بهشت را استشمام نمی‌کند و این پیام روشنی است که باید مراقب روابط اجتماعی خود باشیم و نسبت به نزدیکانمان اهل صله‌رحم باشیم.
وی افزود: ولادت باسعادت حضرت زینب سلام‌الله علی‌ها را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و حضرت زینب (س) الگوی صبر و استقامت هستند، از ویژگی‌های مهم‌ایشان اینکه نسبتشان به پیامبر (ص) و تربیتش هم علوی و فاطمی است. حضرت زینب سلام‌الله علی‌ها در عفاف، حجاب و در صبر و استقامت و همچنین در قدرت‌ایمان، تقوا، فصاحت و بلاغت شخصیت ارزشمند و بالایی دارند و الگوی خوبی برای زنان و مردان به شمار ‌می‌روند.
امام‌جمعه گچساران ادامه داد: روز یکشنبه سالروز ولادت حضرت زینب سلام‌الله علی‌ها به‌عنوان روز پرستار هم نام‌گذاری شده است که این روز را به همه پرستاران سرزمینمان تبریک عرض می‌کنم، پرستاران خدمت بزرگی به جامعه و مردم عزیز کشورمان می‌کنند اگرچه بعضاً قدرشان ناشناخته است لذا پرستاران جایگاه و مقام ارزشمندی نزد خداوند دارند و‌امیدواریم مسئولان هم به فکر این قشر زحمت‌کش باشند.
حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه با اشاره به هفته بسیج تصریح کرد: از ۲۸ آبان تا ۵ آذرماه به‌عنوان هفته بسیج نام‌گذاری شده است و فرصت مناسبی برای آشنایی با مکتب بسیج است. بسیج و تفکر بسیجی همان قدرت مردمی نظام و مظهر مجاهدت‌ها و همچنین عشق و ارادت به انقلاب اسلامی ولایت است.
خطیب جمعه گچساران گفت: آنچه می‌تواند در جامعه ما نهادینه شود روحیه و تفکر بسیجی است که می‌شود با همین روحیه بر مشکلات فائق آمد. ملت ما نشان دادند که با تفکر بسیجی می‌شود مقابل هجمه‌های دشمنان‌ایستادگی و مقاومت کرد، امروز دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال تغییر باور‌های مردم و کمرنگ کردن جایگاه ولایت است که همه باید جهاد تبیین دستاورد‌های نظام را جدی بگیریم.
وی افزود: در بحث‌امیدآفرینی باید نقش‌آفرینی کرد و امروز جامعه نیازمند‌امیدآفرینی است و ما همچنان در جنگ با استکبار جهانی هستیم و مبارزه حق و باطل هیچ‌وقت خاموش نمی‌شود بنابراین جنگ ما با استکبار جهانی پایان ندارد هرچند امروز تفکر بسیجی در بین مردم و مسئولان ما بیش‌ازپیش ادامه دارد و هرروز اقتدار نظام اسلامی بالا می‌رود.
امام‌جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: دشمنان بدانند که ملت ایران اسلامی همه بسیجی هستند و اگر گوشه چشمی به این انقلاب داشته باشند حتماً از کرده خود پشیمان خواهند شد. تفکر بسیجی امروز در جبهه مقاومت تجلی‌یافته است و رزمندگان فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها را در هم شکستند و راه را برای نابودی غده سرطانی اسرائیل هموار کردند.
حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: همین تفکر بسیجی است که حشدالشعبی عراق را وادار به حمله به بندر ایلات مهم‌ترین بندر اقتصادی صهیونیست‌ها می‌کند و این توانمندی جبهه مقاومت را می‌رساند. همین تفکر بسیجی و الگوبرداری از بسیجیان کشورمان است که امروز یمن به نبرد میدانی با اسرائیل روی آورده است و این تفکر روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود. اگر امروز محور مقاومت میدان‌دار اصلی تحولات جهان است نشأت‌گرفته از تفکر بسیج است.
خطیب جمعه گچساران یادآور شد: امروز قطار نابودی آمریکای جنایت‌کار و اسرائیل کودک کش به راه افتاده است و این قطار تا نابودی آن‌ها متوقف نخواهد شد و مردم ولایتمدار گچساران در راستای دفاع از مرم غزه فردا همزمان با سراسر کشور به خیابان خواهند آمد و با حضور باشکوه خود بار دیگر نشان می‌دهند که در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم هرگز کوتاه نخواهند آمد.
امام‌جمعه گچساران در ادامه با اشاره به روش بکار‌گیری نیرو در پتروشیمی گچساران اظهار کرد: در خصوص جذب نیرو در پتروشیمی گچساران نگرانی‌های برای مردم وجود داشت که نگرانی عمده در نوع ثبت‌نام و مشخصه‌ای بود که برای ثبت‌نام لحاظ کرده بودند و بعضی هم نگران تخصیص سهمیه‌های ویژه‌ای بودند که در قانون هم مشخص‌شده است؛ بنابراین در سطح شهرستان این موضوع با جدیت تمام دنبال شد و همه مسوولان یک‌صدا در دفاع از حق مردم مراتب نگرانی را هم در سطح استان و هم در سطح ملی پیگیری کردیم و نهایتاً این نگرانی‌ها هم رفع شد.
وی افزود: اگرچه مصوب شد که جذب نیروی انسانی در کارگاه‌ها و مراکز بزرگ استان، حتماً ۷۰ درصد سهم بومی آن شهرستان لحاظ شود و ۳۰ درصد دیگر از خود استان یعنی دو حوزه دیگر بویراحمد و کهگیلویه باشد و در خصوص به‌کارگیری نیرو در پتروشیمی گچساران همه متقاضیان می‌توانند بدون در نظر گرفتن سوابق بیمه‌ای و یا سابقه کار در پتروشیمی، با همان حفظ سهمیه بومی ثبت‌نام کنند.
حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: در باب سهمیه ایثارگران نیز مقررشده است که سهمیه نیز لحاظ هم شود.
وی افزور: البته نکته این است که جوانان گچسارانی هم می‌توانند در سایر پروژه‌های بزرگ استان (میدان گازی مختار یا پتروشیمی دهدشت) با توجه به سهمیه ۳۰ درصدی بومی استان هم در این پروژه‌ها نیز ثبت‌نام کنند.
امام جمعه گچساران اضافه کرد: اما از مسئولین و متولیان امر خواهش دارم که مُرقانون در استخدامی‌ها اجرا شود و مسیر قانونی برای رسیدن جوانان به هدف‌های بزرگ محقق شود و از دخالت، از پیگیری‌ها و از نفوذ‌ها فاصله بگیرند تا جوانان بتوانند در این آزمون‌ها شرکت کنند و به‌کارگیری شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
درود بر حاج آقای عزیز واقعا ظلم است بعضی با پارتی و رانت سه ماهی رفته اند بقیه که پارتی نداشتند و کسی نداشتند الان هم نتوانند در آزمون شرکت کنند گرچه آزمون بهانه هست ولی حداقل مدتی این جوانان خودشان را سرزنش می کنند حداقل دیگه از حکومت نمی نالند
گل آقا
Iran, Islamic Republic of
یعنی تنبل حوزه گچساران صرفا به خاطر بومی بودن بر زرنگ دو کوزه دیگر ارجحیت دارد
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1