تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۴۷۴۶۳۹
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا تشریح کرد

جزئیات جدید از دیوارکشی مرزها در جنوب‌شرق کشور

۰
جزئیات جدید از دیوارکشی مرزها در جنوب‌شرق کشور
کبنا ؛فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق کشور ضمن تشریح آخرین جزییات انسداد مرزها در این محدوده گفت: ما برنامه انسداد مرز را در ۲۷۰ کیلومتر منطقه مسئولیت خود باید تا آخر امسال تمام کنیم.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری‌آنلاین، امیر سرتیپ امیر غلامعلیان روز دوشنبه در نشست خبری به‌ مناسبت دهه ارتش جمهوری اسلامی افزود: اطمینان داشته باشید که مرزهای جمهوری اسلامی ایران امن ‌ترین مرزهاست و اقداماتی که اینک در بخش انسداد مرزها داریم در هیچ مقطعی از تاریخ وجود نداشته است.
وی اظهار داشت: ارتش در مرزهای محدوده شمال استان سیستان و بلوچستان که مشرف به مرزهای افغانستان است حضور دارد و از تیرماه ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز را در این مناطق دستگیر کرده و تحویل داده است.
فرمانده قرارگاه منطقه ‌ای نیروی زمینی ارتش و ارشد نظامی ارتش در جنوب‌شرق کشور تصریح کرد: انسداد مرز افغانستان در محدوده مسئولیت ارتش از هشت ماه قبل آغاز شده و در این بخش اقدامات خوبی در دست اقدام است، به طوری که در آینده خواهید دید کوچک ترین ترددی در این بخش از مرزها نخواهیم داشت.
وی همچنین افزود: ارتش حدود ۹۰۰ واحد مسکونی سازمانی را برای پرسنل خود در کرمان پیش ‌بینی کرده که یک فاز این پروژه هم اکنون به بهره برداری رسیده و فاز دوم نیز در مردادماه سال جاری افتتاح می شود.
امیر غلامعلیان گفت: همچنین ارتش در استان کرمان حدود ۲ هزار و ۷۰۰ واحد زمین به نیروهای خود تحویل داده؛ ۶۰ واحد منزل شخصی نیز در خیابان وحشی‌ بافقی افتتاح و تحویل شده است.
وی به بازسازی کامل بیمارستان امام حسین (ع) استان کرمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خدمت ‌رسانی به مناطق محروم، انجام عملیات راهسازی و پاک کردن گرد فقر از چهره مناطق محروم استان به ویژه نواحی جنوبی از دیگر اقدامات ارتش بوده است.
فرمانده قرارگاه منطقه ‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق کشور تصریح کرد: انجام طرح هایی چون ۳۷ کیلومتر جاده‌سازی، پروژه‌ های آبرسانی و لایروبی رودخانه‌های مستعد سیلاب در استان کرمان به ویژه در مناطقی چون رودبارجنوب و جازموریان توسط گروه مهندسی ارتش از جمله اقدامات ارتش در این استان است.
وی همچنین با بیان اینکه برنامه ‌های دهه ارتش هر سال در دهه سوم فروردین ‌اجرا می‌ شود گفت: سال جاری نیز برنامه‌ های متنوعی برای این دهه در استان و شهر کرمان پیش‌ بینی شده است.
امیر غلامعلیان افزود: برنامه‌ های دهه ارتش در استان کرمان از امروز و با توزیع جهیزیه و دیگر اقلام مورد نیاز مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین برگزاری برنامه افطاری برای ۳۰۰ نفر از مددجویان این نهاد و ایتام آغاز می ‌شود.
وی به پرداخت هزینه دیه ۲ زندانی جرایم غیرعمد زندان های استان کرمان توسط قرارگاه منطقه‌ ای ارتش در جنوب‌شرق کشور نیز اشاره و تصریح کرد: ۲۱ فروردین سالگرد شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی است که آیین سالگرد شهادت این شهید و شهید ولی قرنی ۲۵ فروردین ماه طبق روال هر سال در کرمان برگزار می ‌شود.
این فرمانده ارتش با تاکید بر اینکه طبق روال هر سال رژه ارتش جمهوری اسلامی ۲۹ فروردین در بلوار ۲۲ بهمن برگزار می ‌شود تصریح کرد: همچنین در این ایام شاهد برگزاری همایش پیاده ‌روی و آیین غبارروبی گلزار شهدای شهر کرمان توسط نیروهای ارتش خواهیم بود.
امیر غلامعلیان ادامه داد: دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، شرکت در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه‌ ها به منظور بیان دستاوردهای ارتش، برپایی میز خدمت در مصلای کرمان و اهدای خون به نیازمندان از دیگر برنامه‌های هفته ارتش در کرمان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1