تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : ۴۷۴۸۷۷
کبنا گزارش می دهد؛

گرد و خاکِ اول راه / مصلح: سد آبریز مجوز ماده 23 ندارد؛ هر سال حذف و با گفت‌و‌گو دوباره اضافه می‌شود / دو خطای کلیدی درخصوص سد آبریز چیست؟

۴۴
۱۴
گرد و خاکِ اول راه  تاجگردون / واقعیاتی درباره سد آبریز که برای اولین بار گفته می‌شود
کبنا ؛
وظیفه نمایندگان تسهیل در اجرای پروژه ها و تسهیل در بودجه آوری و مسائل اینچنینی است، مثلا برخی از قوانینی وجود دارند یا به وجود آمده اند که با اضافه شدن یک بند و تبصره به ضرر مردم استان های محروم تمام می شوند، خیلی از نمایندگانِ همه چیز بلد، از این قوانین ضررآفرین با خبر هستند، اما هیچ کاری برای تغییر ان نمی کنند و به خود زحمت نمی دهند.
خوب است که نمایندگان در راستای ایجاد تسهیلات تلاش کنند، مثلا یکی از معضلات شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد این است که برخی از پروژه های مهم، کارفرمای خارج از استان دارند، در حالی که این پروژه ها در استان دلسوزان بیشتری دارند. یکی از این پروژه ها سد آبریز است. که مردادماه 1402 امام جمعه دهدشت از تریبون نماز جمعه خطاب به وزیر نیرو گفت که مسئولیت این سد را به دست استان بسپارند. اما چه شد؟ اگر نمایندگان بجای گرد و خاک کردن، در مسیر مستقیم حرکت کنند، به توسعه می رسیم، در غیر اینصورت، راه فقط طولانی تر می شود.
بیشتر بخوانید:
درخواست امام جمعه دهدشت از وزیر نیرو چه بود؟
غلامرضا تاجگردون: سد آبریز حذف شد
اخیراً غلامرضا تاجگردون منتخب مردم شریف گچساران و باشت طی نامه‌ای که در سایت شخصی خود منتشر کرده، خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد که در بودجه سال جاری، فاجعه سنگینی در طرح‌های مهم استان صورت گرفته و می‌بایست با قید فوریت این مهم بررسی و جبران گردد.
تاجگردون درخصوص سد آبریز نوشت: طرح شماره ١٣٠٧٠٠٣٠۶۴ عنوان طرح در سنوات گذشته عبارت بود:
احداث سد صیدون و آبریز. در لایحه بودجه سال ١۴٠٣ بطور کلی (سد آبریز) حذف شد و تمام تلاش‌های انجام شده از بین رفت و بار دیگر احداث این سد مهم منتفی می‌شود.
واکنش بزرگواری: مجریان فقط بلدند انتخابات را برای فرد خاصی مهندسی کنند
پس از این واکنش هایی در فضای مجازی شکل گرفت، از جمله اینکه بزرگواری در فضای مجازی نوشت: سد آبریز از بودجه سال 1403 حذف شد.
از ماست که بر ماست. وقتی رأی فروشی به پول های کثیف باب می شود و بخشی از مردم مخصوصا جوانان در مرکز کهگیلویه با صندوق های رأی قهر می کنند و مجریانی که وظیفه آنها پیگیری اجرای طرح های کلان شهرستان هاست فقط بلدند انتخابات را برای فرد خاصی مهندسی کنند، کهگیلویه سرنوشتی بهتر از این نخواهد داشت و هیچ تغییر وضعیتی هم انجام نخواهد گرفت.
واقعیت پشت ماجرا چیست؟
آیا سد آبریز حذف شده است؟

مطالعات سد آبریز از سال 1390 شروع شده، و در سال 1396 به دلایل نامشخص به شرکتی در تهران سپرده شد. در همین موقع کار مطالعه سد بطور کامل متوقف شد.
مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار کبنا نیوز گفت: مطالعات سد آبریز سال 90 با امضای بنده شروع شد، تا سال 1396 مطالعه سد ادامه داشت، این مطالعات از محل ردیف مطالعه نقاط مستعد دیم شهرستان کهگیلویه بودجه دریافت می کرد، سال 96 بدون اینکه کسی متوجه شود کافرمایی طرح از کهگیلویه و بویراحمد گرفته شد و به تهران واگذار شد. در تهران کارفرما نمی دانسته از چه محلی ادامه اعتبارات را تأمین کنند، چون در استان نبودند که از این کد استفاده کنند، بنابراین کار متوقف شد.
در یک فلش بک به سنوات گذشته، تاجگردون و عدل هاشمی نماینده شهرستان های گچساران و کهگیلویه برای اینکه کار از وقفه خارج شود، پروژه سد آبریز را بدون اخذ مجوز ماده 23 وارد لایحه بودجه کرده و در کنار طرح سد صیدون خوزستان، آبریز کهگیلویه را گذاشته و از این محل، کد دار شده است.
مصلح می گوید: مجلس یازدهم با شروع به کار خود تمام طرح های ایراددار و دارای تخلف را کنار گذاشت، به دلیل اینکه همین ایرادات گاهی موجب ابهامات بودجه ای و بی عدالتی در توزیع بودجه می شود.
پارسال حذف شد، اضافه کردند / امسال هم اضافه می شود 
وی با بیان اینکه همه ما باید قانون را قبول داشته باشیم و به آن احترام بگذاریم، افزود: 400 طرح ایراددار در چند سال گذشته، هر سال توسط دولت کنار گذاشته می شود، گفته می شود که اینها باید مجوز ماده 23 را اخذ کنند و بعد وارد لایحه بودجه شوند، اما دوباره در کمیسیون های مختلف مجلس اضافه می شوند و ردیف بودجه می گیرند. پارسال هم سد آبریز حذف شد و ما با آقای موحد هماهنگ کردیم و اضافه کردند. برای امسال هم، پریروز با آقای موحد تماس گرفتیم و با آقای حاج بابایی صحبت کردیم، و قرار شد که اضافه شود. این کار معمولی است که هر سال انجام می دهیم.
ما کارفرمای آبریز نیستیم!
دو خطای کلیدی درخصوص سد آبریز

مصلح گفت: دو خطای کلیدی درخصوص سد آبریز به وجود آمد، اول اینکه سال 1396 سد آبریز را از کارفرمایی استان کهگیلویه و بویراحمد به تهران انتقال دادند، دوم اینکه سد آبریز که در استان دارای کد بود، به تهران بردند و این کد حذف شد، الان کسانی که اینکار را کردند باید پاسخگو باشند!
وی با بیان اینکه اگر محکمه منصفی تشکیل شود، مقصران باید مشخص شوند، افزود: طرح انتقال آب به دیشموک را کلنگ زدند بدون اینکه ماده 23 داشته باشد و سال گذشته ما برای اولین بار در استان 3 مجوز ماده 23 گرفتیم، ماده 23 سد سرپری، ماده 23 انتقال آب سد تنگ سرخ به یاسوج، ماده 23 انتقال آب شرب دیشموک و چاروسا. وقتی این ماده 23 را بگیرید مثل این هست که گواهینامه کار را دارید و طرح می تواند وارد لایحه بودجه شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دن کیشوت
Iran, Islamic Republic of
برادر حاج غلامرضا تاجگردون یار دولت انقلابی سید ابراهیم رییس الساداتی....
Iran, Islamic Republic of
استاندار و نماینده کهگیلویه بلد نیستن اسم خودشان لاتین بنویسند بعد ....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سال ۹۶ چه کسی نماینده بود ؟ که طرح کددار را از استان خارج کرد.و بی کدش کرد ؟ قطع به یقین موحد سال ۹۶ نماینده نبود و استاندار ، استاندار نبود .
Iran, Islamic Republic of
مصلح. رو برکنا ر کنیذ
گشتاسبی
Iran, Islamic Republic of
هنوزداغی بزاریکم سردبشی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با این توضیحات آقای مصلح باید امثال تاجگردون پاسخگو‌ باشند که چرا اونموقع مجوزه ماده ۲۳ را نگرفتند؟
Iran, Islamic Republic of
علیرغم ایراداتی که به ایشان وارد هست واقعا قابل قیاس با دو نماینده دیگر نیستن ایشون
تاج
Iran, Islamic Republic of
آقای تاج دیگه تاجت خریدار نداره تاکی درمقابل موحد عددی نیستی تو اگه تاج بزرگ نبود عددی نبودی درضمن تاج بزرگ هم نتونست موحد رو زمین بزنه توکه جای خود داری
United Kingdom
برادر محترم بنده قصد اهانت به هیچ کسی را ندارم همه بزرگواران قابل احترام هستند وشما هم سعی کنید از کلمات زیبا استفاده کنید آقایان تاجگردون حدود چندین هزار نفر مرید دارند حتی در کهگیلویه و بویراحمد لطفاً ادبیات خود را تغییر دهید
لر خلق
Iran, Islamic Republic of
تازمانی که موحد هستش هیچ سدی احداث نخواهد شد موحد تنها کسی بود که مانع ایجاد سد کلات وسد آبریز شد.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
پیام را بخون . سال ۹۶ موحد که نماینده نبود . که طرح کددار استانی را نماینده وقت برد تهران و بدون کد شد . موحد دوبار به زور برده داخل بودجه
Iran, Islamic Republic of
دقيقا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مسولان استانی و شهرستان کهگیلویه دهدشت و توابع آن سالهاست دنبال کار منافع خودشان هستند نه کار عمرانی و آبادانی همه چیز منافعی و شخص شده ه نه مردم محروم کهگیلویه دهدشت توابع آن در محرومیت رنج می‌برند یا باید یه یاسوج و استان های همجوار مهاجرت کنند یا در فقر بیکاری جوانان مشکلات اقتصادی و معیشتی و گرانی و تورم سخنی بکشند
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
پس این همه حرف آب منطقه ای!! از اولش مشخص بوده که ایشان هیچش به جریان انقلابی نمیخوره و آدم تعجب میکنه به چه دلیلی در دولت انقلابی بهش پست دادند
هر گز فکر نمی کردیم دولت انقلابی از نیروهای دولت روحانی استفاده کنه و الان هم این نتیجه استفاده از نیروهای دولت روحانی همین ناکارآمدی هاست
این یکیشه
Iran, Islamic Republic of
جمع کن کبنا هری
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجگردون اگر خودت یه کاری برای استان انجام دهید در غیر اینصورت اوضاع خراب است
United Kingdom
انشاالله
United Kingdom
انشاالله
درویش1
سلام.
به بنده خدا گفتند :
هزینه های انتخاباتی شما چگونه تامین می گردد؟
فرمودند: مردم لطف دارند و هزینه می کنند!
پرسیدند: کدام مردم ! مردم که فقیرند ؟
گفت : همه فقیر نیستند !
بعضی ها توانایی دارند!
بعضی ها پیمانکار هستند !
هزینه ها را پیمانکاران می پردازند !!!
و ما هم پروژه برای پیمانکاران تعریف می کنیم!!
و این چرخه ادامه دارد.....
Iran, Islamic Republic of
چون واقعيت گفتند، ميفرمايي اقاي موحد و روشنفكر و اقاي حسيني اينا از كجا هزينه انتخاباتي از كجااوردن، اونا ميگن وام گرفتيم يا خودمون داشتيم، تاجگردون واقعيت بيان كردن
United Kingdom
درود
Iran, Islamic Republic of
الحمدااله به كوري چشم تمام شماها ثابت شد كه تاجگردون ذره فساد ندارد، معلوم شد تمام حرفا و سندايي كه بردين همش كذب بود، خوشحاليم برادرمون ، فرزند استانمون فرزند اين خاك وديار سربلند از تمام عريضه نويسان بيرون امد، تمامي تلاشاتون بي فايده بود تاجگردون مرد علم و اقتصاد،
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون نماینده کل استان است نه فقط گچساران ، انشااله پروژه تونل دیل مجددا به مدار برگردد و جاده گچساران .چرام جانی دوباره بگیرد
United Kingdom
💥💥💥
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم ک همه چی ب نابودی کشیده بشه
United States
تاجگردون الکی برای شانتاژ حرف میزنند غافل از اینکه دولت روحانی تمام شد و اون سوءاستفاده ها رو دیگر نمیتوانی بکنی خدا خدا کن که اعتبار نامه ت تایید بشه و بعد هم سر صندلیت می‌شینی بدون اینکه رئیس کمیسیون باشی
تیرداد, دانشگاه تهران
Iran, Islamic Republic of
سلام
زمانی که با حمایت نمایندگانی که با رای غصبی امدند مدیرکل شدی این حرف ها را نمی زدی، نماینده شما فقط بلد بود در مجلس کتاب بخواند، انهم کتاب خودش را.، قسم می خورم. کسانی که تخصص ندارند ولی مسولیتی را غصب کردند در قیامت باید پاسخ گو باشند، پاسخگوی مردم. دو سال منطقه ی گچساران را عقب انداختید.
ببین حمله ی ایران به اسرائیل را، کار اگر به دست متخصص و متعهد باشد تمام دنیا انگشت به دهان می ماند. ای کاش مسولان ما مثل فرماندهان سپاه اسلام به نخبگان و جوانان متعهد و متخصص ما اعتماد کنند. باید در کنار تعهد ، تخصص باشد.
منتظر مهدی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون حق وحقوق مردم استان همجوار به نفع مردم منطقه خودش در زمان روحانی مصادره کرده مخصوصا در متطقه بندر دیلم در مناطق نفتی ...دولت رییسی باید مواظب زیاده طلبی ایشون باشد....
United Kingdom
افکارتون طالبانی است
ayapir
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیرمرد لر تنها
United States
اگر کشور قرار است از انحرافات گذشته دور شود و بطور کارشناسی اداره شود باید اجازه دخالت و اعمال نفوذ به افراد غیر مرتبط و غیر صلاخیت دار در پروژه های عمرانی خصوصا پروژه های ملی داده نشود . پروژه های ملی بایستی کاملا بر اساس طرح آمایش سرزمین و نیاز ها و امکانات موجود اجرا شوند و توجیه اقتصادی آنها احراز شود . من از مسئولین کشور خصوصا مقام معظم رهبری انتظار دارم که اجازه اعمال نفوذ نمایندگان مجلس در پروژه های عمرانی را ندهند تا از هدر رفت منابع مالی کشور جلوگیری شود ‌ .
عملکرد دولت و مجلس تاکنون در مورد سد آبریز درست بوده . رودخانه مارون ظرفیت تامین آب سد جدید را ندارد . سد مارون با هزینه کرد گزافی احداث شده است . در حدود ۲۵ سال که از احداث آن گذشته تاکنون حتی ۵ بار نیز در نشده است . چطور میخواهند سد دوم بزنند ؟
علی حیدری
Iran, Islamic Republic of
از مجلس رفتی ، حقوق ۸۰ میلیونی رو کردی منظورت چه بود ؟ حالا باشرافت اگر از آن چیزی باقی مانده بهو آن رای دهنده هایت به گو.
علی
Romania
وقتی به جای صندلی دادگاه روی صندلی مجلس بشینی
منتقد انتخاب شما
Iran, Islamic Republic of
آقای تاج گردون بجای گردو خاک و شانتاژ بازی بفکر رد اعتبار نامه امسال ت باش
United Kingdom
شما با خودتان هم درگیر هستی
Iran, Islamic Republic of
حاج عدل هاشمی دریکدرو چهار ساله به اندازه ۳۶ ساله موحد کار عام المنفع انجام داد
خانم محمدزاده ؛فرزندشهید 🌹🌹🇮🇷🇮🇷🇮🇷ازشهرستان گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون من یه فرزند شهیدم من رای دادم که شاید بتونین مشکلمو حل کنین!من یه.خانم بی سرپرستم وکسی وندارم بهم اهمیت بده !..شما بجای ای چیزای پشت پاافتاده بفکرخانمهای بی سرپرست ومردم فقیر باش که باذوق وشوق اومدیم رای دادیم گفتیم آقای تاجگردون مشکلات مردم فقیروحل می‌کنه؛من چندساله مرتب میرم بنیاد شهید واسه اینکه کمکم کنن که ازای جهنم نجات پیداکنم ریئس بنیاد اومدوخونه رودید تابه خونه ی فرسوده وقدیمیه که بلانسبت گاو وبزاری توش ازتنفرزیاد نسبت به ای خونه فرار می‌کنه !می‌خوام اینو بگم من چه گناهی کردم که بانک یا بنیاد شهید میرم یامیگن نمیتونیم کمکت کنیم یا وام کجابودتازه یه وام ۳۰میلیونی که ۲۳درصدی هستش ومیخواد ضامن ببری وسفته بزاری بعدتازه.چندماه باید منتظر بمونی تابهت بدن آخه یعنی چی اینکارا ؟.الان صاحبخونم گیرداده که خونمو خالی کن منم پول واسه پیش. ندارم که خونه اجاره کنم !چندوقت پیش توی یه برنامه دیدم یه بنده خدایی واسه پول پیش خونش یکی از کلیه هاشو فروخته منم گفتم به خدا اینکاروانجام بدم بهترازاینه که برم به همه التماس کنم الان واسه آزمایشات رفتم شیراز انجام دادم خداروشکریکی پیداشده واسه خرید کلیه که هفته دیگه برم شیراز واسه فروشش ؛؟..فقط میخواستم بگم حق یکی مثل منی که فرزند شهیدم این نیست خدا خودش جای حق نشسته من بیشتربخاطر دخترمم که دربه درنشه چون بجزمن کسی ونداره ؛به فرزندان شهدا زمین و مسکن و وام دادن فقط منه بیگناهم که کسی بهش اهمیتی نمیده ! 😭😭ازبس گریه کردم دیگه کورشدم به خداقسم توی خونم چیزی به اسم وسیله پیدانمیشه حتی یه تلویزیون واسه نگاه کردن ندارم آخه گناه یکی مثل منو دخترم چیه ؛؟..همش شده پارتی بازی چه توی بانکاشون یه اداره های دیگش ..! مشکل ماسد نیست آقای تاجگردون مشکل مامسکن و گرونیه یه فکری بحال ما کن ؛حالا من گفتم مجبورشدم یکی از کلیه هامو واسه فروش بزارم بیشترمردم همین مشکل مسکن ودارن خونه ها اینقدر گرون شدن که آدم مجبوره بره توی پارک چادر بزنه شما روبه خدا یه کاری کنین 🙏🙏😭😭😭💔
خانم محمدزاده فرزند شهید 😔🌹🇮🇷🇮🇷
Iran, Islamic Republic of
شماروبه خداقسم میدم یه فکری بحال خانواده هایی که سرپرست ندارن ومستاجرهستن بکنین یکی مثل منو صاحبخونم میخواد ازخونه بیرون کنه شما بگین کاردیگه میدونستم انجام بدم حداقل می‌دونم بایه کلیه هم میشه زندگی کرد حداقل می‌دونی پوله پیش خونت جورمیشه چون کسی بجزخودت کسی کمکت نمیکنه ؟.خدایا خودت به دادفقرابرس 🤲🤲الهی آمین 😔😔
Iran, Islamic Republic of
مبنا اخیراً با طرفداری معنی دار به جرگه نوچگان موحد پیوسته ، آخه با اون انتخابات مسئله دار و عملکرد سست و کاملاً ضعیف هنوز میخوای یه جورایی برا موحد آبرو بخری معلومه کار جای دیگه بسته شده وگرنه اگر ذره ای وجدان و مطالبه گری در شما بود نه صندوق های ابطالی را توجیه میکردی نه الان ضعف در حذف سد آبریز را گردن دیگران مینداختی با طعنه به تاجگردون و بزرگواری
علی دارابی
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون خیانت تو به شهرستان ممسنی بزرگ و به نتیجه نرسیدن سد پارسيان از حافظه تاریخی مردم ممسنی پاک نخواهد شد، امیدوارم که نظام جمهوری اسلامی چاره ای برای حذف زمان خود بیندیشد، فردای قیامت باید پاسخگوی مردم مظلوم و مستضعف ممسنی باشید، و آب استثمار شده و به یغما برده این خاک مظلوم گواه ظلم تو در قیامت خواهد بود
الف
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که یک خانم زیر دیپلم برای یه شهرستان تصمیم می گیرد به لطف خدا هیچ کار مثبتی صورت نخواهد گرفت
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
امور آب فقط بلده به مالکان چاهها گیر بده و سنگ اندازی کنه
اگه واقعا قانونمند هستید برای سد آبریز تلاش میکردید نه اینکه مانع اندک کشاورزی مردم منطقه به بهانه آب فروشی شوید
آبی که از کنار ما رد بشه و ما استفاده نکنیم تا در استانهای همجوار با همین آب کشاورزی کنند و خونه باغ بسازند
شب که میخواید بخوابید به کاراتون فکر کنید
. سیامک
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون عمر سیاسیش تنمام شدد فقط داره خودش دوباره احیای میکنه .نه دلش برای مردم سوخته نه سرش درد میکنه.
باهوش
Canada
تاج عشقه
هرموقع تومسائل مهم نام تاج میاد وسط مامردم گچساران باجدیت دنبال میکنیم بخاطر اینکه میدانیم قرار نیست خلاف اون اتفاق بیفته و ایشون صداقت دارند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1