تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۷۷۴۴۷
معاون سیاسی ستاد مرکزی استان دکتر پزشکیان و دبیر حزب همبستگی ایران اسلامی در گفت‌وگو با کبنا:

اصلاح طلبان مورد بی مهری‌اند؛ هم از طرف اپوزسیون، هم از طرف حاکمیت / فرماندار کهگیلویه خواست دولت را علناً بیان کرد / اعضای کابینه دولت برای رسیدن به ستاد انتخابات مسابقه گذاشتند؛ از لحاظ اخلاقی، پیام خوبی نداشت

۲
۲
اصلاح طلبان مورد بی مهری‌اند؛ هم از طرف اپوزسیون، هم از طرف حاکمیت / فرماندار کهگیلویه خواست دولت را علناً بیان کرد / اعضای کابینه دولت برای رسیدن به ستاد انتخابات مسابقه گذاشتند؛ از لحاظ اخلاقی، پیام خوبی نداشت
کبنا ؛
اعضای کابینه دولت مسابقه گذاشتند برای رسیدن به ستاد انتخابات در وزارت کشور. طبیعتا منع قانونی نداشت ولی از لحاظ اخلاقی، پیام خوبی نداشت و در حال حاضر بجز جناب مخبر تقربیا همه اعضای دولت فعال شدند، در ستاد‌های کاندیدا به ویژه معاون اجرایی‌ایشان که عملاً نهاد ریاست جمهوری را ر‌ها کرده است و رییس ستاد کسی شدند که سالهاست با بیاناتش مشکلات مردم و کشور را بیشتر می‌کند. در نتیجه خواستم‌ به این نتیجه برسم که جناب فرماندار فقط خواست دولت را علنا را بیان کردند که اگر در فضای رقابت عادلانه بودیم انتظار برخورد بود ولی در حال حاضر حتماً تشویق می‌گردد.
به گزارش کبنا نیوز، حمزه بنام معاون سیاسی ستاد مرکزی استان دکتر پزشکیان و دبیر حزب همبستگی ایران اسلامی توضیحاتی درخصوص انتخابات پیش رو بیان کرد.
شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد را در طول مدت سه سال دولت سیزدهم چگونه دیدید؟
شرایط استان ما در دولت سیزدهم هم متأثر از فضای کشور بود که عملاً شاهد رکود در همه ابعاد مختلف اهم از اقتصادی و فرهنگی و سیاسی بودیم، مدیریت یک دست یا به قولی خالص‌سازی باعث شد عملاً مدیران کارآمد در کشور و استان گوشه نشین شوند و شعار و وعده‌های بی‌سرانجام و مهمتر غیر پاسخگو بودن باعث شد که یاس و ناامیدی مردم افزایش پیدا کند.
به هر حال بخشی از دوستان حتی اصلاح طلبان این‌ امید را داشتند که با مدیریت یکدست مجلس و دولت و قوه قضاییه گره‌ای از مشکلات مردم حل شود که متأسفانه نتیجه عکس داده است.
شما ببیند در زمان دولت روحانی عملاً تربیون‌های عمومی جامعه در اختیار کسانی بود که عمیقاً با دولت مخالف بودند ولی در این سه سال کاملاً سکوت گردند و متأسفانه بعضاً حمایت همه جانبه کردند
با وجود اینهمه مشکلات در استان ما اهم بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و فقر بیداد می‌کند.
آیا تیم مدیریتی استان توانست گره گشای مشکلات باشد؟
ببینید شما انتظار نداشته باشید وقتی تخصص و تعهد در مدیریت به حاشیه می‌رود و سیاست خالص‌سازی حاکم می‌گردد، درجهت رفاه و حل مشکلات مردم اقدام مثبتی صورت گردد. وقتی مدیران این دولت عملکرد ضعیف‌شان با شعار‌های عوام‌فریبانه پوشش می‌دهند و مصونیت کامل درهمه زمینه‌ها دارند طبیعتاً گره گشای مشکلات مردم نیستند.
انتخابات ریاست جمهوری تا روزهای آینده برگزار می شود، شرایط را چگونه می بینید؟
بله این انتخابات شرایط خاص خودش را دارد بعد از حادثه‌ای که برای ریس جمهور فقید و همراهان‌ایشان افتاد، زودتر از موعد برگزار می‌شود، البته انتظار این بود که حاکمیت با توجه به شرایط خاص کشور و همینطور روند انتخابات‌های ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و ۱۴۰۲ مجلس که به نوعی پایین‌ترین مشارکت در کشور را رقم زد و عملاً کشور با بن بست سیاسی و اقتصادی روبرو گردید، انتظار این بود که شرایط نسبی متعادلی برای همه جریان‌های سیاسی بوجود بیاورد که عملاً اینطور نبود و امروز می‌بینیم افرادی که می‌توانستند باری از دوش مشکلات این کشور بردارند حذف شدند و افرادی حضور پیدا کردند که حداقل چهارنفر آن‌ها مسبب وضع موجود هستند و عملاً نگاه و تفکر آن‌ها با رفاه و آسایش مردم منافات دارد.
آن‌ها مسیر موفقیت خود را در گرو عدم حضور مردم می‌دانند و تمام تلاش خود را در این مسیر بکار می‌گیرند.
تحلیلتان از برگزاری مناظره ها در صدا و سیما چیست؟
به نظر من مناظره در شرایطی باید برگزار گردد که بین دو نفر عدالت در تمام ابعاد آن اجرا گردد، اینکه یک نفر مصونیت کامل داشته باشد و راحت دروغ بگوید و توهین کند و به هیچ کس هم پاسخگو نباشد عملاً به دور از انصاف می‌باشد و بعد اینکه پنج نفر از یک جریان باشند و یک نفر در مقابل آن‌ها، خود بهترین گواه بر سیاست‌های خالص‌سازی حاکمیت است. شما ببنید در کشور ما خیلی از فعالین سیاسی به عنوان‌های مختلف متهم به اقدام علیه امنیت ملی یا اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شوند. حال سؤال اینجاست
اگه ادعای آقای پورمحمدی در مورد آقای جلیلی مبنی بر مخالفت‌ ایشان با fatf بخاطر دولت روحانی درست باشد، ایشان باید محاکمه گردد نه اینکه تربیون در اختیارش باشد و با ادبیات شعاری خودش زندگی مردم به سیاهی بکشاند. شما ببینید بیش از از پانزده سال است که این افراد با بیاینه خوانی و شعار دادن حال روز این مملکت به اینجا رساندند و به دلیل مصونیت پولادینی که دارند نه تنها پاسخگو نیستند بلکه طلبکار هستند.
اصلاح طلبان در این دوره چگونه می توانند پیروز انتخابات شوند؟
همانگونه که مستحضرید اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گذشته و همینطور انتخابات مجلس ۱۴۰۲ به علت خالص‌سازی و ردصلاحیت‌های گسترده و عملاً ضعیف کردن نهاد انتخابات از سوی برگزارکنندگان لیستی ارائه ندادند و نظاره‌گر بودند، اما در این انتخابات با توجه شرایط خاص کشور که در تمام حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، جبهه اصلاحات تصمیم گرفت به انتخابات ورود کند که البته جای بحث و تحلیل زیادی دارد و خیلی از دوستان سیاسی از این موضع ناراحت هستند بهتر بگویم با دلی پرخون ورود کردند و عملاً از دو جبهه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند هم از طرف براندازان و اپوزسیون هم از طرف حاکمیت.
بعدش هم باید در شرایطی نابرابر وارد انتخابات شوند از یک دست‌سازی هیت‌های اجرایی در همه جای کشور و بخصوص استان ما که عملاً با واکنش سیاسیون مواجه گردید ولی استاندار محترم گوشش بدهکار نبود و عملاً با این پاسخ که امکان تغییر وجود ندارد طفره رفتند.
دوم اینکه‌ایشان در آستانه انتخابات مدیر کل محترم سیاسی و انتخابات را جابجا می‌کنند که خودش سؤال‌های زیادی در ذهن مردم بوجود آورد که چطور نمی‌شود در ترکیب هئیت‌های اجرایی تغییر ایجاد کرد ولی یکی از مدیران کلیدی در انتخابات را جابجا می‌کنند؟ خب اصلاح طلبان با این شرایط و این وضعیت وارد یک رقابت نابرابر شدند که‌ امیدوارم مردم با حضورشان پاسخ خوبی به این بی‌عدالتی‌ها بدهند.
چرا از پزشکیان در این آوردگاه حمایت می کنید؟
به هر حال جناب دکتر پزشکیان خروجی جبهه اصلاحات بود موفق شد دو سوم رای جبهه را به خود اختصاص بدهد که با رد صلاحیت آقایان جهانگیری و آخوندی تنها خروجی جبهه اصلاحات بود. سابقه کاری‌ ایشان هم در دانشگاه و وزارت بهداشت و همینطور در مجلس شورای اسلامی خود گواهی بر صدق ویژگی‌های چون پاک دستی و صادق بودن است که عملاً چهره‌ایشان را از دیگران متمایز می‌کند. خواست جبهه اصلاحات هم صداقت به وعده هاست و همینطور پاسخگویی به مطالبات مردم که جناب دکتر پزشکیان در مسیر گام برمی‌دارد.
در پایان اگر صحبت دیگری دارید بفرمایید؟
در پایان به این موضوع هم اشاره داشته باشم که فرماندار محترم کهگیلویه علیه دکتر ظریف موضع گرفتند که باعث واکنش خیلی از اصحاب رسانه و همینطور اصلاح طلبان استان شده است ولی من از جنبه‌ای دیگر بهش نگاه می‌کنم وفتی که سیستم مدیریتی دولت را در کشور و استان می‌بینم و نحوه چنینش هیئت‌های اجرایی را خیلی جای تعجب ندارد، شما ببینید بعد از مراسم رییس جمهور فقید اعضای دولت تأکید کردند که نباید کار دولت و مردم زمین بماند چند روزی نگذشت که اعضای کابینه مسابقه گذاشتند برای رسیدن به ستاد انتخابات در وزارت کشور. طبیعتا منع قانونی نداشت ولی از لحاظ اخلاقی، پیام خوبی نداشت و در حال حاضر بجز جناب مخبر تقربیا همه اعضای دولت فعال شدند، در ستاد‌های کاندیدا به ویژه معاون اجرایی‌ایشان که عملاً نهاد ریاست جمهوری را ر‌ها کرده است و رییس ستاد کسی شدند که سالهاست با بیاناتش مشکلات مردم و کشور را بیشتر می‌کند. در نتیجه خواستم‌ به این نتیجه برسم که جناب فرماندار فقط خواست دولت را علنا را بیان کردند که اگر در فضای رقابت عادلانه بودیم انتظار برخورد بود ولی در حال حاضر حتماً تشویق می‌گردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خب دیگه همین زیاده روی و کم کاری یا همون افراط و تفریط مغرضانه وعمدی مانع پیشرفت حق خواهی وحقیقت طلبی رخت بسته از ایران واقعا چرا وجدان و اخلاق انسانی در صحبت عزیزان خواص رعایت نمیشه.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
دولت شهید رئیسی و رکود؟
ان شاءالله دیگه داخل خواب هم رسیدن به قدرت رو نبینید.
ما دیگه به دوران سیاه و سرشار از نکبت شیخ بنفش برنمی گردیم
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1