تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب : ۴۷۷۷۹۱
آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری

بخش دوم) جلیلی: شما بقیه را متهم می‌کنید به طالبان، بعد می‌گویید که اگر این کار را نکرد، اعدامش کنید / پزشکیان: مردم شما با پولتان می‌توانید بروید نان، خانه و گوشت بخرید؟/ پدر مردم با این تورم ۴۰ درصدی در می‌آید

۲
۰
بخش دوم) جلیلی: شما بقیه را متهم می‌کنید به طالبان، بعد می‌گویید که اگر این کار را نکرد، اعدامش کنید / پزشکیان: مردم شما با پولتان می‌توانید بروید نان، خانه و گوشت بخرید؟/ پدر مردم با این تورم ۴۰ درصدی در می‌آید
کبنا ؛بخش دوم آخرین مناظره انتخاباتی بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در حال برگزاری است.
۲۲:۰۴) جلیلی: در دولت قبل می‌گفتند که طرح مسکن مهر مزخرف است
جلیلی در بخش دوم اظهارات خود در مناظره انتخاباتی، گفت: متأسفانه آقای پزشکیان از پاسخ به سوالات و راهکارهای رفع تحریم نگفت و فقط گفت که می‌رویم و امتیاز می‌دهیم.
وی خطاب به پزشکیان، گفت: شما آدمی هستید که حرف از نهج البلاغه می‌زنید و چرا این حرف‌های دروغ را می‌زنید؟ بنده بر اساس اعداد و رقم صحبت می‌کنم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: شما ۳۲ سال عملکرد را می‌خواهید کنار بگذارید و می‌خواهید فقط به ۳ سال اکتفا کنید که البته این سه سال هم بسیار درخشان بود. شما می‌گفتید که صادرات نفت نمی‌شود و ببینید که صادرات نفت خام در سال ۹۸ چقدر بود و در سال ۱۴۰۲ چقدر رشد یافت و چندین برابر شد و همه این آمارها قابل بررسی است.
جلیلی افزود: درباره سرمایه‌گذاری خارجی که شما می‌گوئید باید با کشورها ارتباط برقرار کرد، ببینید که سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۸ چقدر افزایش یافت.
وی متذکر شد: در اوایل همین دولت شهید رئیسی عده‌ای نامه‌ای نوشتند به عنوان اقتصاددان و پیش‌بینی تورم ۱۰۰ کردند، اما این محقق نشد. شما کسانی را که پیش‌بینی‌های غلط می‌کنند برای کارها مبنا قرار می‌دهید.
جلیلی تاکید کرد: امروز مردم قضاوت می‌کنند و می‌دانند که ۸ سال تلخی در دولت قبل وجود داشت. تمام تلاش دولت رئیسی آن بود که خانه بسازد نه اینکه در دولت گذشته ساخت خانه را مزخرف می‌دانستند و امروز همان افراد در ستاد آقای پزشکیان مشغول به کار هستند. مشکل مردم همین مسکن است و باید حل شود، اما در دولت قبل می‌گفتند که طرح مسکن مهر مزخرف است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با فرافکنی نمی‌توان کارها را حل کرد و نمی‌توان با بهانه‌گیری از زیر بار مسئولیت‌ها کنار رفت و من نگرانم. رویکرد ما آن است که با قدرت و با استفاده از ظرفیت‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: راهکار آنان این است که ما عقب‌نشینی کنیم و امتیاز دهیم؛ ما که این کار را کردیم و به همه تعهداتمان عمل کردیم اما دلار ۳ هزار تومانی را ۳۰ هزار تومان کردید و رشد اقتصادی در دولت روحانی منفی و صفر شد. آقای پزشکیان شما می‌خواهید دولت سوم روحانی را تشکیل دهید و می‌خواهید بازگشت به دولت روحانی داشته باشید.
جلیلی گفت: باید تحریم‌ها رفع شود و آلترناتیوش آن است که منفعل نباشیم و فعال باشیم. ما باید برویم و کار کنیم و تحریم‌های آنان را بی‌اثر کنیم، خود مقامات آمریکا گفتند که راهبرد فشار حداکثری شکست خورد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: راه بعدی آن است که علاوه بر اینکه تحریم‌ها را خنثی می‌کنیم، حداقل ۵۰ طرح داریم که باید طرف مقابل را حتی به لحاظ اقتصادی از تحریم کردن پشیمان کنیم و تحریم برای آنان پرهزینه شود.
جلیلی خطاب به پزشکیان گفت: شما بقیه را متهم می‌کنید به طالبان و بعد درباره کسی که می‌گوید می‌خواهد قانون را اجرا کند و رشد اقتصادی ۸ را اجرا کند، می‌گوئید که اگر این کار را نکرد، اعدامش کنید.
۲۱:۵۹ پزشکیان: نزدیک ۱۵۰ اقتصاددان امضا کردند و از روند کاری ما دفاع کردند
پزشکیان گفت: شما پشت پرده بودید دولت در سایه بودید، آنچه که برادرمان می‌گوید این آمار غلط است. روندی که پولی به جامعه آمده است با درصد رشد فرق می‌کند. چیزی که دیروز من به شما نشان دادم پولی است که دولت چاپ کرده است. اینکه ما چقدر پول مملکت را اضافه کردیم در این دوره آمارش معلوم است. زندگی مردم نیز معلوم است.
وی افزود: مردم شما با پولتان می‌توانید بروید نان، خانه و گوشت بخرید؟ چطور است که این‌ها نگذاشتند پول زیاد شود و روند مشکل ندارد پس چرا مردم گرفتار شدند؟ چرا بازنشسته‌ها دم مجلس می‌آیند و این‌ها کتکش می‌زنند؟ مگر نگفتند اشتغال دو برابر خواهد شد؟ مگر نگفتند سال یک میلیون مسکن ساخته می‌شود؟ مگر قرار نبود تورم را تک رقمی کنند؟ پدر مردم با این تورم ۴۰ درصدی در می‌آید.
این نامزد ریاست جمهوری گفت: بعد می‌گویند ما بلدیم و برنامه داریم، برنامه را با آقای رئیسی می‌دادید! مردم زمان آقای خاتمی وضعیت شما بهتر بود یا نبود؟ بدانید این آدم‌هایی که با این نگاه می‌گویند شما بلد نیستید، کل بلد بودن این‌ها این است که در شورای امنیت رئیس بوده است! چند تا کاغذ را امضا می‌کرده است. آدمی که مدیریت نکرده است، اداره را اداره نکرده است، حالا آمده است و برای مملکت می‌گوید من برنامه دارم.
وی افزود: دیروز سوال پرسیدم آیا دولت رئیسی برنامه داشت یا نداشت. اگر دولت رئیسی برنامه داشت پس این برنامه که شما آورده‌اید چه است؟ از این طرف می‌گویند شما قانون را اجرا نمی‌کنید و از طرف دیگر می‌گوید ما برنامه داریم. و در ضمن لطف کند بگویند برنامه‌شان چه است؟
وی افزود: همین امروز نزدیک ۱۵۰ اقتصاددان امضا کردند و از روند کاری ما دفاع کردند. این‌ها یک عده هستند و نشسته‌اند در جایی به نام دولت سایه و برای همه چیز تصمیم می‌گیرند و بعد می‌گویند ما فلان می‌کنیم. در تئوری آدم می‌تواند هر حرفی بزند. شما دولت آقای خاتمی را مقایسه کن با حرف‌هایی که الان می‌زنی.
پزشکیان گفت: مردم شما اگر می‌خواهی رأی دهی این حرف‌ها را که گروهی می‌نشینند تصور می‌کنند دنیا را می‌توانند درست کنند. گفتگو راه حل دارد شما در تمام گفتگوهایی که در این مملکت رفتی انجام دادی پشت سرش قطعنامه علیه کشور انجام شده است. همان شهید سلیمانی به شما می‌گوید که مملکت را قفل کردید.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهنام
Iran, Islamic Republic of
حق با جلیلی است
سعید
Iran, Islamic Republic of
مردم باید جلیلی را انتخاب چون برنامه بهتر دارد
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1