تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۴۷۷۸۱۸
در اجتماع بزرگ فرهنگیان حامیان دکتر جلیلی مطرح شد؛

فیلم و تصاویر | افشاگری معاون وزیر آموزش و پرورش از اتفاقات دولت روحانی / در 8 سال دولت آقای روحانی چه بر سر نظام تعلیم و تربیت آمد؟ / فراموش نکردیم در سال 1399 جلوی وزارتخانه به مدت سه ماه هر روز بی حرمتی و درگیری بود، تجمعات اعتراضی و برخوردها در کدام دولت شکل گرفت؟ /سال 1398 عنوان می‌کردند تعداد معلم ها زیاد است نمی توانیم مدیریت کنیم / نظام آموزشی را طبقاتی کردند / آقای چاربند در سال 1398 می گفت ما منتظر فروپاشی آموزش و پرورش بودیم

۷
۲
فیلم و تصاویر | افشاگری معاون وزیر آموزش و پرورش از اتفاقات دولت روحانی / در 8 سال دولت آقای روحانی چه بر سر نظام تعلیم و تربیت آمد؟ / فراموش نکردیم در سال 1399 جلوی وزارتخانه به مدت سه ماه هر روز بی حرمتی و درگیری بود، تجمعات اعتراضی و برخوردها در کدام دولت شکل گرفت؟  /سال 1398 عنوان می‌کردند تعداد معلم ها زیاد است نمی توانیم مدیریت کنیم / نظام آموزشی را طبقاتی کردند / آقای چاربند در سال 1398 می گفت ما منتظر فروپاشی آموزش و پرورش بودیم
کبنا ؛
اجتماع بزرگ فرهنگیان حامیان دکتر جلیلی با حضور صادق ستاری فرد معاون وزیر آموزش و پرورش در یاسوج برگزار شد.
   
به گزارش کبنا نیوز، در این همایش که چهارشنبه (13 تیرماه 1403) برگزار شد، صادق ستاری فرد اظهار کرد: برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم، این مظاهر قوت ایران و تقویت جمهوریت و اسلامیت نظام خواهد یود، نکته دوم اینکه فرمودند اگر دولت شهید رئیسی استمرار پیدا می کرد بسیاری از مشکلات و مشکلات اقتصادی حل می شد، فرمودند هر کدام از این بزرگواران اگر انتخابات شدند باید کارگزارانی را انتخاب کنند که ذره ای زاویه با انقلاب و ارزش های انقلاب نداشته باشند. تکلیف ما چیست؟ برخی افراد بی تقوایی می کنند و این سی و سه ماه را با سی و دو سال خدمتگذاری خودشان در 4 دولت هشت ساله مقایسه می کنند.
برای نظام تعلیم و تربیت چه اتفاقی افتاد؟ ما هم همین اعتقاد را داریم که اگر دولت شهید رئیسی استمرار پیدا می کرد بسیاری از مسائل جامعه تعلیم و تربیت حل می شد. این مسائل چه بود؟ سند تحول بنیادین در 12 اردیبهشت ماه 1403، مقام معظم رهبری فرمودند سند تحول بنیادین را سالها در کشو گذاشتند و درش را بستند. مگر در این سند تحول چه بود؟ بعد مدام حرف از آلترنیتیو و سند جایگزین می زنند، نسخه جایگزینشان سند 2030 بود. سندی که علارغم دغدغه مندی معلمان و فرهنگیان و خانواده ها مقاومت مدنی کردند، ولی تا سال 1399 همچنان ارائه گزارش عملکرد سند 2030 را می دادند.

  
در سند تحول بنیادین چه بود؟ چه اعتقادی داشتند، در 8 سال دولت آقای روحانی چه لوایحی تقدیم مجلس شد، چه بر سر نظام تعلیم و تربیت آمد، تعطیلی های مدارس به بهانه کرونا، گروگان گیری سلامت و نظام تربیت به واسطه FATF ، که سلامتی مردم را گروگان گرفته بودند، می گفتند واکسن نمی توانیم وارد کنیم، تمام نظام ها باید تعطیل شود، تمام حسینیه ها، هیئات مذهبی، مراکز فرهنگی، تمام مراکز تربیتی، دانشگاه ها، تا اتفاقی که مدنظرشان بود انجام شود.
این از تعطیلی مراکز تربیتی که صدمات جبران ناپذیری بر گرده نظام تعلیم و تربیت و نظام فرهنگی ایجاد کرد، هنوز هم آسیب ها و صدمات و لطمات آن را می بینیم.
در سند تحول آموزش و پرورش می گوید محور تحول معلم است، با معلم چه کردند؟ می گویند شما معلمان را با باتوم استقبال کردید، فراموش نکردیم در سال 1399 جلوی وزارتخانه به مدت سه ماه هر روز بی حرمتی و درگیری بود، تجمعات اعتراضی و برخوردها در کدام دولت شکل گرفت؟ سند تحول بنیادین معلم را محور تحول عنوان کرده بود، اما رئیس جمهور آقای روحانی در پشت تریبون مجلس اعلام کردند که اگر دانش آموز را تربیت کنیم 4 میلیون تومان هزینه دارد، اگر به بخش خصوصی بدهیم 800 هزار تومان هزینه دارد، بنابراین چه لزومی دارد مدرسه دولتی داشته باشیم؟
سال 1398 عنوان می‌کردند تعداد معلم ها زیاد است نمی توانیم مدیریت کنیم
سال 1398 عنوان می‌کردند تعداد معلم ها زیاد است نمی توانیم مدیریت کنیم. خرید خدمات آموزشی را در سال 1393 قانون کردند و بعد به محل سوء استفاده و فساد تبدیل شد. گفتند خرید خدمات یعنی اینکه هر کسی را وارد آموزش و پرورش می کنیم، به استان های مدنظرشان دادند،سهم کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری صفر بود. درب دانشگاه فرهنگیان را بستند، سهم استان در پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال های 93 تا 95 چقدر بود؟ باب خرید خدمات آموزشی را برای نیروهای نورچشمی باز کردند و آموزش و پرورش را خصوصی کردند.
امسال ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از سه هزار نفر به 30 هزار نفر تبدیل شد
ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را در آن سه سال به 3 هزار نفر رساندند. این سه هزار نفر امسال به 30 هزار نفر تبدیل شد. تمام مجوزهای استخدامی را بسته بودند. سال 1400 ظرفیت صفر بود. همان سال 1400 آقای چاربند رئیس مرکز نیروی انسانی عنوان کردند ما وارد سونامی بازنشستگی شدیم، معلم ها دارند بازنشسته می شوند، باید به فکر جایگزین باشیم. به فکر نبودند و کرونا هم بود.
در سال 1401، 1402، 1403 ، در دولت شهید جمهور 200 هزار مجوز استخدامی فقط برای آموزش و پرورش صادر شد. مانع ورود بسیاری از جوانان شایسته به آموزش و پرورش شدند. محور تحول معلم بود. حداقل جذب هایی که می شد خلاف قانون بود. در ماده 12 قانون گزینش گفته شده گزینش باید همزمان با مصاحبه انجام شود، گفتند نمی توانیم، اول قبول شوند بعد گزینش می کنیم. خیلی ها قبول شدند، آنها را راهی خانه کردند، خیلی ها هم شایستگی لازم را نداشتند گفتند ادامه دهید.
نظام آموزشی را طبقاتی کردند
در سال 1399 و مجددا در سال 1400 رهبر انقلاب تذکر جدی دادند که گزینش معلم را ورود کنید، انتخاب اصلح انجام شود. اعتقاد نداشتند و می گفتند کمبود نیروی انسانی را از طریق واگذاری مدارس به افراد خصوصی انجام می دهیم. در مدت 8 سال تعداد مدارس غیردولتی از 7 هزار به 18 هزار رسید و نظام آموزشی را طبقاتی کردند و مدارس سمپاد را تعطیل کرده بودند. می گفتند مدارس سمپاد بازار مدارس خصوصی را خراب می کند. این تغییر به نفع مردم بود، یا تغییر به نفع کسی که مدارس سلام را ایجاد کرد.
نظام رتبه بندی تکلیف بود، ولی اجرا نکردند
نظام رتبه بندی تکلیف بود، ولی اجرا نکردند، مجلس گفت اینها اعتقاد به سند تحول بنیادین ندارند، سند 2030 را بیاوریم شاید اجرا کردند. در ماده 63 برنامه ششم توسعه قانون و تکلیف شد. اجرا نکردند، و در سال آخر که داشتند می رفتند لایحه ای دادند که رتبه بندی معلمان در سال های 1401، 1402، 1403 اجرا شود، و سهم بندی شود. شما این را حواله به دولت بعد می کنید؟
من آن زمان کارشناس مرکز پژوهش های مجلس بودم. گفتند این لایحه رتبه بندی را ارسال کردید اعتبار مالی اش کو؟ باید پیش بینی شود. با آقای نوبخت تماس گرفتند. آقای نوبخت گفت 24 هزار میلیارد تومان برای سه سال 1401، 1402، 1403 پیش بینی کرده ایم. آقای نوبخت شما سال 1399 لایحه را ارسال کرده اید، بار مالی آن را برای دو سال بعد پیش بینی کرده اید؟
شهید رئیسی در اثنای انتخابات قول دادند من این قانون را اجرا می کنیم، و در طول این سه سال 105 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد. قبل از اینکه دولت سیزدهم مستقر شود، 240 هزار نفر معلم ما حداقل حقوق بگیر بودند. سال 1400، کف این رقم 5 میلیون و 400 هزار تومان بود. اعمال آخرین مدرک تحصیلی سال 1399 قانون شد و اعتبار آن پیش بینی شد، اجرا نکردند و رفتند. هر جا که فکر می کردند هزینه دارد، اعمال نمی کردند. 
بیمه معلمان را اجرا نکردند و آن را واگذار کردند
بیمه معلمان را اجرا نکردند و آن را واگذار کردند، هنوز معلم های ما از آن بیمه طلبکارند. ر قانون بودجه 1402 دولت برای خود تکلیف کرد که دو سوم حق بیمه معلم ها را پرداخت کند،یک سوم را معلم پرداخت می کند.
برای دانش آموز امور تربیتی را تعطیل کردند، در  همان دوره ای که این آقا عضو شورای انقلاب فرهنگی بود و رئیس شورای انقلاب فرهنگی آقای خاتمی بود، در طول 8 سال یک مربی پرورشی نگرفتند، اما در این سه سال 19 هزار نفر مجوز مربی پرورشی و مشاوره صادر کرده است. تغییر به نفع مردم را شهید جمهور دنبال کرد.
می گفتند آموزش و پرورش در سال 1401 و 1402 دچار فروپاشی می شود
آقای پزشکیان در مناظرات عنوان کردند که ما نظام پرداخت را مبنی بر عملکرد می دهیم. معنی اش این است که یک معلم در مدرسه محروم عشایری تدریس کرد، اگر دانش آموز ضعیف باشد به ما ربطی ندارد. به آموزش و پرورش نگاه کالایی داشتند.
اعتقاد نداشتند آموزش و پرورش باید دولتی و حاکمیتی باشد، به اصل سوم و سی ام قانون اساسی هیچ اعتقادی نداشتند، آموزش و پرورش نباید رایگان باشد، آموزش و پرورش را باید بخش خصوصی مدیریت کند، می خواستند نگاه لیبرالی و نئولیبرالی را پیاده کنند.
آقای فانی در سال 1394 و 1395 مکرر عنوان می کرد ما معلم مازاد داریم، و دستگاه ها معلم ها را جذب کنند. اما آقای چاربند در سال 1398 می گفت ما منتظر فروپاشی بودیم و در سال 1401 و 1402 دچار فروپاشی می شود. آنها می خواستند سرعت و شتاب فروپاشی را بیشتر کنند.
اعمال سابقه تحصیلی برای حذف مافیای کنکور سال 1393 قانون شد، قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزشی. اما اعمال نکردند، چون بخشی از مافیای کنکور خودشان بودند، آقای حجاریان در مدارس سلام نفوذ داشت و اجازه نمی دادند.
حذف کنکور برای رسیدن به عدالت آموزشی و تربیتی اجرا شد و دیدید چقدر مافیا تلاش کردند ولی رئیس جمهور شهید کوتاه نیامدند. خیلی از نمایندگان هم ایستادند و فشار آوردند، ولی این تغییر به نفع مردم و مناطق محروم ایجاد شد. موجب شد خیلی از دانش آموزانی که به کلاس های کنکور دسترسی نداشتند، وارد دانشگاه های تراز و خوب شوند. نشانه هایش را در آزمون کنکور سال گذشته دیدیم.
امروز تغییر به نفع مردم را بازگشت به دوره دولت شوم روحانی می دهند، که آنطور نظام آموزش و پرورش را گرفتار کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
واقعا لذت بردیم
چقدر مسلط و دانش بنیان صحبت کردند
Iran, Islamic Republic of
سخنوری قاهر و باهوش بود
فقط حیف شد از تاراج صندوق ذخیره نگفت
Iran, Islamic Republic of
سند تحول در کدوم دوره اجرا شد برنامه های سند در مناطق وشهر ستانها .
مگه در دولت روحانی نبود
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
اولا اشوب گران اقلیتی بودند که همین الان هم حتی در زیارتگاهها حرمت شکنند::: انانی که یاحید گویان سفارتخانه هارو اتش زدند:::((( ایا واقعیت دارد خانم معلمانی که بعد چند سال حق التدریسی:::در ازمون ورودی قبول ولی بخاطر تجرد ومجرد بودن تایید نشده اند))))))؟؟؟؟؟؟ از رسانه عزیز ضمن خسته نباشید خواهانیم اطلاع رسانی کنند:::::: البته ضمن اینکه زمان اغای روحانی اموزش وپرورش به همراه سایر وزارت ها ول معطل بودند:::: اصلا وزیر نبودند::::
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت عسکر وقتی تو معاون وزیر باشی که نتونی حق معلم را بدی باید اعتراض کنم یادت رفته دوسال پیش نتونستی حقوق وعبدی معلمها را بدی اعتراضات از اونجا شروع شد
Iran, Islamic Republic of
اکر ایشون نبود رتبه بتدی اجرا نمی شد تنها کسی که توان و جسارت و اشراف داشت ظرف 3 ماه کاری کرد که تیم روحانی در 8 سال نتوانستند
اون کسی که مانع پرداخت حقوق شد علی احمدی بود که از سازمان برنامه اخراجش کردند
Iran, Islamic Republic of
در دولت رئیسی قیمت ها 10برابر شد حقوق ما باید با تورم مطابقت داشته باشد گوشت 800تومن حقوق 10میلیون.حقوق فایده ندارد
چرا صدای هیچ نهاد ناظری در برابر نقش‌آفرینی دولتی‌ها به نفع یک نامزد خاص درنیامد؟

چرا صدای هیچ نهاد ناظری در برابر نقش‌آفرینی دولتی‌ها به نفع یک نامزد خاص درنیامد؟

تمام عزم دولتمردان شهید رییسی با بکارگیری رسانه‌ها و امکانات در اختیار خود، مصروف تلاش ...
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
1