تاریخ انتشار
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۹۱۱۱۸
چالش‌های ترافیکی یاسوج؛

بحران ترافیک در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد چگونه رفع می‌شود؟ / راهکار چیست؟

۱۳
۰
بحران ترافیک در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد چگونه رفع می‌شود؟ / راهکار چیست؟
کبنا ؛شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جنوب کشور، با مشکلات جدی در زمینه ترافیک مواجه است. این مشکلات نه تنها دغدغه‌ای برای ساکنان شهر بلکه مانعی برای توسعه گردشگری و رفاه عمومی محسوب می‌شود.
به گزارش کبنا، شهر یاسوج به عنوان مرکز استان و یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی جنوب کشور، همواره با مشکلات ترافیکی در مناطق مرکزی خود مواجه بوده است. بلوارهای اصلی مانند بلوار کشاورز و بلوار قرنی و خیابان‌های پررفت‌وآمدی مانند خیابان‌های جمهوری و مطهری، به طور مداوم شاهد تراکم بالای ترافیک هستند. این مشکلات نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه و تلاش جدی برای مدیریت و کاهش بار ترافیکی در این مناطق است.
چالش‌های ترافیکی یاسوج
پروژه‌های زیرساختی پیشنهادی برای بهبود وضعیت ترافیک: اجرای پروژه‌هایی مانند اتصال بلوار ارم به بلوار بنسنجان ضروری به نظر می‌رسد. این پروژه می‌تواند عبور و مرور در ضلع شرقی شهر را تسهیل کرده و بار ترافیکی در مرکز شهر را کاهش دهد. همچنین، اجرای پروژه ۴۵ متری سروک و اتصال پل چهارم به جاده سروک به طول حدود ۲ کیلومتر، از دیگر طرح‌های مهمی است که نقش قابل توجهی در کاهش تراکم ترافیک در مناطق شرقی شهر خواهد داشت.
احداث زیرگذر و روگذر یکی از موثرترین راهکارها برای کاهش تراکم ترافیکی در نقاط حساس شهر، احداث زیرگذرها و روگذرها در تقاطع‌های پرترافیک است. این راه‌حل‌ها با روان‌سازی جریان ترافیک در تقاطع‌های کلیدی، می‌توانند از زمان توقف خودروها کاسته و بر بهبود شرایط ترافیک در یاسوج تأثیر مثبتی بگذارند. البته این پروژه‌ها نیاز به همکاری و هماهنگی میان شهرداری، شورای شهر و دستگاه‌های اجرایی استانی دارند.
چالش‌های ترافیکی یاسوج
توزیع نامناسب ترافیک در مناطق مختلف: یکی از مشکلات اصلی ترافیک در یاسوج، توزیع نامناسب آن به ویژه در نزدیکی مراکز آموزشی، اداری و صنفی است. این موضوع باعث ایجاد فشار مضاعف بر زیرساخت‌های ترافیکی شهر شده و نهادهای خدمات‌رسان مانند آمبولانس‌ها و ماشین‌های آتش‌نشانی را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. برای حل این مسئله، نیاز به بازنگری در برنامه‌ریزی شهری و توزیع بهتر خدمات در نقاط مختلف شهر احساس می‌شود.

چالش‌های ترافیکی یاسوج
چالش‌های ترافیکی یاسوج
توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تأثیر آن بر ترافیک: پروژه پارک جنگلی یاسوج به عنوان یکی از طرح‌های مهم گردشگری، پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر و درآمدزایی برای شهر دارد. با این حال، به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب نظیر جاده دسترسی و تاسیسات خدماتی، این پتانسیل تاکنون به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. تکمیل این پروژه و ایجاد دسترسی‌های مناسب می‌تواند علاوه بر جذب بیشتر گردشگران، به کاهش تراکم ترافیک در مناطق مرکزی شهر کمک کند.
چالش‌های ترافیکی یاسوج
اهمیت بلوار «آیت‌الله ملک حسینی»: یکی از اولویت‌های مدیریت ترافیک یاسوج، تکمیل بلوار آیت‌الله ملک حسینی است. این بلوار از مناطق مختلفی مانند شرف‌آباد علیا، شرف‌آباد سفلی، شهرک صنعتی بلکو و شهرک امام علی (ع) عبور می‌کند. با توجه به گستردگی این مسیر، تکمیل و بهره‌برداری از آن می‌تواند به توزیع بهتر ترافیک در مناطق غربی و جنوبی شهر کمک شایانی کند. این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا علاوه بر کاهش بار ترافیکی، به اتصال مناطق مهمی از شهر منجر خواهد شد.
چالش‌های ترافیکی یاسوج
بهبود ترافیک در یاسوج: حل مشکلات ترافیکی یاسوج نیازمند یک برنامه‌ریزی جامع و همکاری گسترده میان دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی استان است. تکمیل پروژه‌های مهمی نظیر بلوار آیت‌الله ملک حسینی، اتصال بلوار ارم به بلوار بنسنجان و تسریع در پروژه‌های زیرساختی نظیر ۴۵ متری سروک، می‌تواند به طور قابل توجهی از بار ترافیکی شهر بکاهد. همچنین احداث زیرگذرها و روگذرها در تقاطع‌های پرترافیک و بازنگری در توزیع ترافیکی مناطق مختلف، از دیگر راهکارهای مهم برای بهبود وضعیت ترافیکی یاسوج است.
چالش‌های ترافیکی یاسوج
  •  
     
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه آتش زدن ماشین‌ها است
مملی
Iran, Islamic Republic of
زیر گدر و رو گذر
بهبود آسفالت خیابان‌ها
مثلا جاده آبشار و ارم یک درست بشه برای ورود به آبشار و همزمان مدارس اونجا ترافیکی روان‌تر میشه و اون میدان هم ترافیک ایجاد نمیشه
بیمارستان شهدای گمنام .ورودی ابشار خروجی و ورودی پارک جنگی .چند مدرسه ورودی جاده آبشار.بانک صادرات علاوه بر آن ترافیک سمت ابوذر سمت بلوار ارم همه در یکساعت خاص در آن نقطه جمع میشه
علی
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا بهترین راه برای حل ترافیک، ایجاد زیر گذر در چند نقطه شهر میباشد وهمچنین در مناطقی مثل فلکه فهمیده لازم است خیابانهای جلوی فروشگاه رفاه به طرف آموزش وپرورش را باز کنند و همچنین باز نمودن مسیر ارم به بنسنجان ترافیک شهر را نجات میدهد
Iran, Islamic Republic of
کارنشناسان یاسوج فقط یا یک طرفه بلند یا بستن تمام تقاطعها و بریدگیها با نیوجرسی همین هنر دیگه ندارن شهر شده بن بست خودشون رو به خواب زدن
Iran, Islamic Republic of
فقط با زور
رضای
Iran, Islamic Republic of
تمام مشکلات هست ولی عمده مشکل نداشتن فرهنگ رانندگی وبی توجهی پلیس می‌باشد وقتی بزرگواری بی توجه به تابلو حمل با جرثقیل دوبله خیابان را می‌بندد اتوبان هم بسازید اون بزرگوار توجه نداره وراه بندان درست میکنه پلیس هم که اصلا کاری ندارم میترسه تذکر بده یا همه سر میدان هفت تیر مردم را تماشا میکنن بدون هیچ عکس‌العملی
ک
صادق
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی نوشتین خدارو شکر راه حل معلومه فقط عزم و اراده و عمل میخواد
علی عسکر
Iran, Islamic Republic of
اگه ترافیک داخل شهر های دیگر تو یاسوج بود باید می گفتی ترافیک نه ترافیک یاسوج فقط فرهنگ نیست ضعف فرهنگ و فرهنگی و مدیریت ضعیف وجود دارد
Iran, Islamic Republic of
فقط فرهنگ رانندگی
Iran, Islamic Republic of
لطفاً به داد مردم این شهر برسید
نونم کی هستم
Iran, Islamic Republic of
قرار بی بهرامی قبول شد حلش کنه
روشنفکر که خواب بود همش
Iran, Islamic Republic of
با کمربندی.تازه روشنایی شهر افتضاح است
آشنا
Iran, Islamic Republic of
چرا به اینهمه جریمه حذف پارکینگ که شهرداری تو این ۱۰ ساله گرفته ،و یک پارکینگ عمومی در مرکز شهر احداث نکرده ،اشاره ای نکردین؟؟
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
1