تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۴۹۱۹۹۰
در همایش شهرداران استان:

انتقاد تند استاندار از شهرداران کهگیلویه و بویراحمد: برخی مدیران مدیران هزینه هستند، راحت استخدام می‌کنند اما راحت درآمدزایی نمی کنند / شهرداران باید برای 56 درصد جمعیت استان مبلمان خوب، فضای زیبا و معابر خوب فراهم و ترافیک را کنترل کنند

۷
۱
انتقاد تند استاندار از شهرداران کهگیلویه و بویراحمد:  برخی مدیران مدیران هزینه هستند، راحت استخدام می‌کنند اما راحت درآمدزایی نمی کنند / شهرداران باید برای 56 درصد جمعیت استان مبلمان خوب، فضای زیبا و معابر خوب فراهم و ترافیک را کنترل کنند
کبنا ؛
شهرداری های استان کهگیلویه و بویراحمد طی سالهای اخیر نتوانسته اند پیشرفت رو به جلویی داشته باشند و عموما از دعوا و تشنج میان شوراهای شهر و شهرداری ها مردم آسیب زیادی دیده اند. طی سالهای اخیر شاهد تخلفاتی در میان اعضای شورای شهر و شهرداری های استان بوده ایم که گاها خبر آن به رسانه ها درز کرده است، یکی از معضلات موجود در شهرداری ها استخدامی های فله ای است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز نسبت به این موضوع انتقاد کرده است.
در سالهای اخیر مردم نسبت به وضعیت مبلمان شهری، عدم درآمدزا بودن شهرداری، ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران و وضعیت نا به سامان شهری انتقادات زیادی داشته اند، اما هیچ گاه تاکنون رسیدگی درستی نسبت به وضعیت شهرداری ها و شوراهای شهر صورت نگرفته است.

به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، یدالله رحمانی روز دوشنبه در همایش شهرداران استان ضمن شنیدن مشکلات و مطالبات شهرداران گفت: همه مشکلات شهرداران قابل درک بوده و می‌دانم پیگیر رفع مشکلات هستید با اینکه به سختی‌ منابع تامین می شود، اما نباید به راحتی هزینه ها از دست برود.
رحمانی بیان کرد: مطالبات مردم و انتظارات ما از شهرداران کار و عملکرد، قانونگرایی و تحول آفرینی در مدیریت شهری است.
استاندار با بیان اینکه، شهرداران باید برای 56 درصد جمعیت استان مبلمان خوب، فضای زیبا و معابر خوب فراهم و ترافیک را کنترل کنند، افزود ما در کنار شهرداری ها هستیم اما اصل زحمت بر دوش خود شما است که به پیگیری، تدبیر و عملکردها باز می گردد.
وی راهکار برای توانمندسازی و افزایش درآمد شهرداران را مهم عنوان کرد و افزود: برخی مدیران ما مدیران هزینه هستند، راحت استخدام می‌کنند اما راحت درآمدزایی نمی کنند.
رحمانی با تاکید بر اینکه دیگر نباید این اتفاق بیفتد که هر شهرداری که منصوب می‌شود چند نفر را با خود استخدام کند عنوان کرد از حوزه عمرانی و مدیرکل امور شهری استانداری و شهرداران استان می‌خواهم این مسئله را کنترل و لیست نیروهای هر شهرداری را احصاء و به ما اعلام کنند.
رحمانی با بیان اینکه سخت‌ترین بخش مدیریت، مدیریت منابع انسانی فنی و تخصصی است، گفت: مشکلات و مسائل شهرداران احصا و هر جایی نیاز به مکاتبه باشد قطعا پیگیری می‌کنیم.
استاندار با بیان اینکه با مدیریت بهتر و تلاش می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، گفت در تشکیلات دفتر شهری اگر به عنوان مدیریت مجموعه نیاز به اصلاح چارت باشد بررسی و به وزارت کشور منعکس می‌شود.
رحمانی بر هم‌سویی و هم افزایی بیشتر شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی تاکید کرد و گفت در دولت وفاق ملی باید شاهد وفاق و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی و در تمام مناطق استان باشیم که در شهرداری‌ها و میان اعضای شورای شهر نیز این وفاق دیده شود.
وی عنوان کرد: شهرداری‌های تازه تاسیس که نیاز به تأمین منابع داشته باشند را پیگیری می‌کنیم، ضمن اینکه بخشی از سیستم توزیع اعتبارات برای حل مشکلات شهرداری‌ها اختصاص داده خواهد شد.
استاندار ابراز داشت: از حضور شهرداران در جلسات شورای اداری استقبال می‌کنیم که مسائل آنها در جلسه شورای اداری بیان تا برای رفع آنها راهکار ارائه شود.
رحمانی تصریح کرد: مشکلات شهرداری‌های استان احصاء و با مشخص شدن معاون عمرانی وزیر کشور مطرح و پیگیری خواهد شد.
وی تاکید کرد که نشست ‌های شهرداران نتیجه بخش باشد و حتما قبل از تشکیل همایش، موضوعات در کمیته کارشناسان بررسی و به صورت منطقه‌ای طرح و راهکار ارائه و از مدیران مربوطه دعوت شود.
استاندار در خصوص دغدغه شهردار مادوان گفت؛ زمین چمن روستای مزدک و سالن ورزشی گنجه ای به زودی به بهره برداری می‌رسد و دغدغه نبود امکانات ورزشی در این شهر به حداقل می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خلیج فارس سرآبتاوه
Iran, Islamic Republic of
ویسا تا کیوان آشنا برات مبلمان کند
Iran, Islamic Republic of
شهردار چی چه؟
شهردار باید بچه شهر یاسوج باشه تا دلش بسوزه و کاری کنه و بالاخص مرکز شده آزمایشگاه
پرنسین
Iran, Islamic Republic of
کاش اول اعضای شوراهای که مانع عملکرد و کار کردن می‌شوند برکنار شوند
شهرداری یاسوج
Iran, Islamic Republic of
منتظر شهردار افسانه ای باشید آقای استاندار
Iran, Islamic Republic of
این از کجا پیداش شد
Iran, Islamic Republic of
کو بشین حالو
Iran, Islamic Republic of
آقای رحمانی شما فقط تکلیف طرح زین الدین بالاخص شهر دار یاسوج را مشخص کن بقیش فدای سر
واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی نسبت به عواقب اظهارات اخیر ...
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
1