تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۴۹۱۹۹۳
در نشست شورای بانک‌های استان مطرح شد؛

فقط 11 درصد تسهیلات بانکی کهگیلویه و بویراحمد در بخش تولید هزینه شد

۰
فقط  11 درصد تسهیلات بانکی کهگیلویه و بویراحمد در بخش تولید هزینه شد
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: اعتماد بانک‌ها به بخش خصوص، راهکارها برای بازسازی و تقویت منابع بانکی و همت و اراده به پرداخت تسهیلات باید در سیستم بانکی تقویت شود. 
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد، یدالله رحمانی شنبه شب در نشست شورای بانک‌های استان بعد از اینکه در جریان مشکلات و موانع شبکه بانکی استان قرار گرفت، گفت: بخش خصوصی باید اعتماد خود را نسبت به سیستم بانکی تقویت و جلب کند.
استاندار با بیان اینکه راهکارهایی برای بهبود نسبت مصارف به منابع بانکی در استان باید دنبال شود، تاکید کرد: زحمات شبکه بانکی قابل تقدیر است و اما محدودیت‌های شبکه بانکی قابل قبول نخواهد بود.
استاندار خواهان وضعیت دقیق پرداخت‌ها شد و در این زمینه با بیان اینکه با وضعیت کنونی که شبکه بانکی استان دارد نمی‌توان انتظار توسعه داشت، افزود: برای برون‌رفت سیستم بانکی از این شرایط قطعا باید به دنبال راهکار عملیاتی باشیم.
رحمانی با اشاره به اینکه منابع بانکی باید در همان خط صرف شود، تاکید کرد: نقش سیستم بانکی در تولید و اشتغال پایدار اجتناب ناپذیر است، با اینکه تولیدات ما بانک‌محور است در این زمینه با انبوهی از مشکلات و سخت‌گیری‌ها مواجه‌ هستیم.
استاندار یادآور شد: طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی مشکلات بانک‌های خصوصی و دولتی را انعکاس خواهیم داد.
رحمانی تصریح کرد: اگر بخواهیم شاخص‌ها را در بخش‌های مختلف ارتقاء دهیم با این وضعیت به جایی نمی‌رسیم و باید به پشتوانه بانک‌ها برای کوتاه مدت و بلند مدت برنامه داشته باشیم تا بتوانیم مشکلاتمان را رفع و کارهایمان را به پیش ببریم.
استاندار عنوان کرد: علاوه بر مکاتبات با بانک مرکزی، برای هر بانک راهکاری ارائه می‌دهیم تا گره کار باز شود و به نتایج لازم دست پیدا کنیم.
رحمانی تاکید کرد که باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار و آوردن منابع واحدهای بزرگ به استان باشیم تا پایه‌های بخش تولید را تقویت و ارتقاء دهیم.
استاندار خاطرنشان کرد در کوتاه مدت به دنبال ابلاغ منابع ۱۴۰۲ هستیم و در بلند مدت مسیرهای پیش‌روی سرمایه‌گذاری را برطرف کنیم و اگر کاری انجام ندهیم نمی‌توانیم در جهت رشد تولید گام برداریم.
رحمانی آینده سیستم بانکی را در گروی رونق بخش تولید دانست و گفت: از ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سال گذشته منابع بانکی کمتر از ۲ هزار میلیارد آن در بخش تولید هزینه شد.
استاندار عنوان کرد: با وجود همه مشکلاتی که پیش روی شبکه بانکی استان وجود دارد، نباید ناامید شویم و باید به دنبال رفع آنها باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی نسبت به عواقب اظهارات اخیر ...
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
1