تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۴۷۶۸۱۹
واکنش‌ها جزئیات تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم؛

اولین اظهار نظرها بعد از تأیید صلاحیت‌ها / رقابت جدی پزشکیان و قالیباف / خاتمی گفته بود کاندیدای جبهه اصلاحات تایید شود، در انتخابات شرکت می‌کند / زیدآبادی: انتخابات دو مرحله ای می شود / پزشکیان از همین حالا می‌تواند خود را برای رقابت در مرحلۀ دوم آماده کند

۵
۰
اولین اظهار نظرها بعد از تأیید صلاحیت‌ها /  رقابت جدی پزشکیان و قالیباف / خاتمی گفته بود کاندیدای جبهه اصلاحات تایید شود، در انتخابات شرکت می‌کند / زیدآبادی: انتخابات دو مرحله ای می شود / پزشکیان از همین حالا می‌تواند خود را برای رقابت در مرحلۀ دوم آماده کند
کبنا ؛شش نامزد در لیست اسامی نامزدهایی هستند که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند.
شورای نگهبان، بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم را به پایان رساند و اسامی نامزد‌های تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور ارسال کرد.
شورای نگهبان بررسی صلاحیت‌ها را از بین ۸۰ نفری که طی ۵ روز موفق به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری شدند، انجام داد.
فرآیند بررسی صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان از تاریخ ۱۵ خرداد آغاز شد و امروز اسامی نهایی نامزد‌های تایید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد.

توئیت مصطفی پورمحمدی
مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نوشت که شرایط کشور مجالی برای آزمون و خطا نمی‌گذارد.

جبلی: صداوسیما اجازه کلی‌گویی به نامزد‌ها نمی‌دهد
 رییس سازمان صداوسیما گفت: طراحی سوالات به گونه‌ای است که جلوی کلی‌گویی‌ها را خواهد گرفت و لازم است هر نامزد در ارزیابی دیدگاه بقیه نامزد‌ها رعایت اخلاق عمومی را بکند و تلاش شده که حداکثر ظرفیت برای پاسخگویی نامزد‌ها وجود داشته باشد.

جلسه فوق العاده کادر مرکزی حزب اعتدال و توسعه بعد از اعلام نتایج کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری
جلسه فوق العاده حزب اعتدال و توسعه بعد از انتخابات ریاست جمهوری فردا برگزار خواهد شد.
حزب اعتدال و توسعه در واکنش به اعلام اسامی نامزدهای تایید شده چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ، صبح فردا دوشنبه 21 خرداد ماه جلسه فوق العاده با حضور محمد باقر نوبخت دبیر کل و روسای ارکان با هدف بررسی راهبردهای افزایش مشارکت و اتخاذ استراتژی عملیاتی حزب برگزار خواهد شد.

نیکزاد، رییس ستاد انتخاباتی قالیباف می‌شود
مهر نوشت: بر اساس شنیده‌های غیررسمی، به احتمال زیاد علی نیکزاد، رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف خواهد شد. گفتنی است که نیکزاد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رئیس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود.

پیش بینی ابطحی
محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، مدعی شکل گیری رقابت بین «قالیباف» و «پزشکیان» شد و گفت: 
با خبر‌های رسمی فکر میکنم رقابت جدی بین ‎قالیباف و ‎پزشکیان شکل می‌گیرد.
رقابت جدی پزشکیان و قالیباف به روایت ابطحی /خاتمی گفته بود کاندیدای جبهه اصلاحات تایید شود، در انتخابات شرکت می کند
فعال سیاسی اصلاح طلب درباره حمایت جبهه اصلاحات از مسعود پزشکیان به خبرآنلاین گفت: آقای پزشکیان یکی از ۳ کاندیدای جبهه اصلاحات بودند و آقای خاتمی و جبهه اصلاحات تاکید داشتند که اگر یکی از کاندیدهای آنان حضور داشته باشد، در انتخابات شرکت می‌کنند.
 نتایج نهایی بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد و محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در قاب تلویزیون اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم را اعلام کرد.
محمدباقر قالیباف، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، مصطفی پورمحمدی، علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان شش کاندیدایی بودند، که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده تا رقابت‌ها برای فتح پاستور کنند و همچنین، مهر قرمز ردصلاحیت بر کارنامه چهره‌های شاخصی چون علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، عبدالناصر همتی، محمد شریعتمداری، محمود احمدی نژاد و ... نشست.
لاریجانی به همان دلایل گذشته ردصلاحیت شد
محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره اعلام اسامی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: طبیعتا، در چند انتخابات اخیر، انتخاب کاندیداها و تایید صلاحیت آنان از سوی جامعه تحلیل‌گران قابل پیش‌بینی نیست. من تصور می‌کردم، از بین کاندیداهای انتخابات، آقایان لاریجانی و شریعتمداری تایید صلاحیت می‌شوند. همچنین برخی از تاییدصلاحیت شدگان انتخابات، هیچ وجهه قابل قبول اجتماعی ندارند.
وی ادامه داد: با این حال، سال‌هاست که جامعه به این روش انتخاب کاندیدا از سوی شورای نگهبان عادت کرده و این سورپرایز غیرمنتظره نبود.
این فعال سیاسی با اشاره به تذکر رهبر انقلاب درباره ردصلاحیت لاریجانی در جریان انتخابات ۱۴۰۰ گفت: یکی از دلایلی که گفتم انتخابات غیرقابل پیش‌بینی است، به همین دلیل بود. رهبری در انتخابات ۱۴۰۰ تذکر دادند و من تصور نمی‌کنم که اتفاق جدیدی در زندگی سیاسی و شخصی ایشان بعد از بیانات رهبری تا به الآن افتاده باشد. ایشان به همان دلایل گذشته ردصلاحیت شدند.
رقابت جدی پزشکیان و قالیباف به روایت ابطحی /خاتمی گفته بود کاندیدای جبهه اصلاحات تایید شود، در انتخابات شرکت می کند
امکان رقابت جدی بین پزشکیان و قالیباف است
ابطحی درباره احتمال دو قطبی‌سازی در میان کاندیداهای انتخابات گفت: اگر جامعه قصد شرکت در انتخابات را داشته باشد، امکان رقابت جدی بین پزشکیان و قالیباف است.
وی درباره حمایت جبهه اصلاحات از مسعود پزشکیان گفت: آقای پزشکیان یکی از ۳ کاندیدای جبهه اصلاحات بودند و آقای خاتمی و جبهه اصلاحات تاکید داشتند که اگر یکی از کاندیدهای آنان حضور داشته باشد، در انتخابات شرکت می‌کنند.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره حضور خاتمی در انتخابات گفت: صحبت خاصی نداشتم اما بر اساس آنچه بیانه ایشان را مطالعه کردم، گفته بودند که اگر کاندیدای جبهه اصلاحات باشد، در انتخابات شرکت می‌کند.

پزشکیان اعلام کرد: وزیر خارجه من محمد جواد ظریف خواهد بود
پزشکیان گفت: کسانی که تجربه،علم و آگاهی دارند منت‌شان را می‌کشم تا در دولت من حضور داشته باشند،
ظریف وزیر خارجه دولت من خواهد بود.
اگر از توانمندان و نخبگان استفاده کنیم به اهدافی که رهبری تعیین کرده می‌رسیم.
انتصابات ما جناحی و طیفی بوده است که وضعیت کشور این‌چنین شده.
در این ۴۵ سال کار را بدست کسانی دادیم که مهارت،علم و توانمندی لازم را نداشتند.
باید در منطقه از هر لحاظ اول می‌شدیم نه اینکه با مشکلات شدید اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی مواجه باشیم.

دیدار مسعود پزشکیان با محمدرضا عارف
مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بعد از اعلام رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط وزارت کشور با حضور در بنیاد امید ایرانیان با محمدرضا عارف و اعضای هیات مدیره این بنیاد دیدار کرد.
جزئیات تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم

زاکانی: برای رئیسی رفتم؛ این‌بار برای راه رئیسی تا آخر می‌مانم
زاکانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در انتخابات گذشته افتخار حمایت از "مظهر شعار‌های انقلاب" را داشتم و تمام حملات ناجوانمردانه را به جان خریدم.
اما در ⁧انتخابات ۱۴۰۳ ⁩برای تداوم راه ⁧شهید رییسی ⁩ و تکمیل خدمات، تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم.

جلسه اضطراری جبهه اصلاحات
محمود صادقی، عضو هیأت رئیسه جبهه اصلاحات گفت: جلسه اضطراری هیأت رئیسه جبهه اصلاحات در خصوص نحوه حمایت از کاندیدای این جبهه در حال برگزاری است.

بیانیه وزیر ارشاد بعد از رد صلاحیت
 مهدی اسماعیلی در بیانیه ای اعلام کرد: انگیزه اصلی بنده، تببین و دفاعی گفتمان عزت‌آفرین انقلاب اسلامی برای تداوم راه نورانی این شهید عالی‌مقام و استمرار خدمت بود که در سیره و سلوک و مشی عملی استاد عزیزمان، رییس‌جمهور شهید، کارآمدی و کفایت خود را در کامل‌ترین صورت به منصه ظهور رسانده بود.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان انتخاب شد
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از انتخاب علی عبدالعلی زاده وزیر اسبق مسکن و استاندار اسبق آذربایجان شرقی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان خبر داد.
جزئیات تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم
تبلیغات ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد
براساس قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تبلیغات انتخابات به‌طور رسمی از امروز آغاز و تا ۲۴ ساعت مانده به انتخابات ادامه خواهد داشت.
کدام افراد مشهور رد صلاحیت شدند؟

جزئیات تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم
مهرداد بذرپاش، صولت مرتضوی، داود منظور، احمدی بیغش، اسماعیلی، لاریجانی، جهانگیری، آخوندی، کواکبیان، شریعتمداری، همتی، شمس الدین حسینی، نیکزاد، احمدی نژاد و وحید حقانیان ازجمله افرادی بودند که صلاحیت‌شان توسط شورای نگهبان احراز نشد.
انتخابات دومرحله‌ای شد!
احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: 
اگر فهرست غیررسمی کاندیداهای تأیید شده از سوی شورای نگهبان دقیق و صحیح باشد، از هم اکنون می‌توان گفت که انتخابات ریاست جمهوری دورۀ چهاردهم دومرحله‌ای خواهد شد.
دکتر مسعود پزشکیان از همین حالا می‌تواند خود را برای رقابت در مرحلۀ دوم آماده کند. رقیبش اما نامشخص است.
رد صلاحیت علی لاریجانی به رغم تأکید رهبری بر تضییع حقش در دورۀ قبل، بسیار عجیب است، اما فردی که می‌تواند نقشی مشابه لاریجانی را حتی قدرتمندتر و مؤثرتر از او بازی کند، مصطفی پورمحمدی است. اگر آقای پورمحمدی از قدرت بیانش در مناظرات انتخاباتی به خوبی استفاده کند، چه بسا یکی از طرفین مرحلۀ دوم انتخابات او باشد.

اعلام رسمی اسامی نامزدها
احراز صلاحیت علیرضا زاکانی، سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، محمد باقر قالیباف و مسعود پزشکیان از طرف شورای نگهبان واقع شده و مورد تأیید قرار گرفته است.

توییت معنادار قاضی‌زاده هاشمی
توییت معنادار قاضی‌زاده هاشمی
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش گمانه زنی‌ها در خصوص تایید صلاحیتش را تقویت کرد.

توییت معنادار قاضی‌زاده هاشمی


زیدآبادی: انتخابات دو مرحله ای می شود / پزشکیان از همین حالا می‌تواند خود را برای رقابت در مرحلۀ دوم آماده کند/ فردی که می‌تواند نقشی مشابه لاریجانی بازی کند، مصطفی پورمحمدی است؛ حتی ممکن است به مرحله دوم هم برود
احمد زیدآبادی، فعال سیاسی نوشت: اگر فهرست غیررسمی کاندیدا‌های تأیید شده از سوی شورای نگهبان دقیق و صحیح باشد، از هم اکنون می‌توان گفت که انتخابات ریاست جمهوری دورۀ چهاردهم دومرحله‌ای خواهد شد.

یک فعال سیاسی به اسامی غیر رسمی تأیید صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.
احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: اگر فهرست غیررسمی کاندیدا‌های تأیید شده از سوی شورای نگهبان دقیق و صحیح باشد، از هم اکنون می‌توان گفت که انتخابات ریاست جمهوری دورۀ چهاردهم دومرحله‌ای خواهد شد.
دکتر مسعود پزشکیان از همین حالا می‌تواند خود را برای رقابت در مرحلۀ دوم آماده کند. رقیبش، اما نامشخص است.
رد صلاحیت علی لاریجانی به رغم تأکید رهبری بر تضییع حقش در دورۀ قبل، بسیار عجیب است، اما فردی که می‌تواند نقشی مشابه لاریجانی را حتی قدرتمندتر و مؤثرتر از او بازی کند، مصطفی پورمحمدی است. اگر آقای پورمحمدی از قدرت بیانش در مناظرات انتخاباتی به خوبی استفاده کند، چه بسا یکی از طرفین مرحلۀ دوم انتخابات او باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این دیگه خنده داره که حقانی عدم احراز میشه .
سیاست در ایران با کل جهان تفاوت داره. معلوم نیست سیاست دست کیه.
رحیم
Iran, Islamic Republic of
انتخابات با جلیلی وزاکانی است
Iran, Islamic Republic of
اینقدر خاتمی را بزرگ نکنیدمثلا یه روزی تو این کشور مسئول بوده. این کشور و نظام را باید پای سختی و آسانی آن بود نه اینکه تو هر مقطعی به نفع اصلاحات هست بیان هر وقت به نفعشون نیست برن کنار و تحریم کنند. البته مردم ما فهیم و هوشیار هستند و کاری به این حرف های صد من‌ یه غاز سران اصلاحات نمیدن.
محمد
Iran, Islamic Republic of
🤭😁😂👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡
Iran, Islamic Republic of
دکتر پزشکیان مردی پاک دست شریف کار بلد به امیدپیروزی دکتر پزشکیان
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
فایل های مرتبط
1