تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۴۷۷۱۷۹
بررسی‌ها نشان می‌دهد

حکم بازی اصولگرایان در بویراحمد؛ از این وری‌هاش تا اون وری‌هاش!

۳۰
۱
حکم بازی اصولگرایان در بویراحمد؛ از این وری‌هاش تا اون وری‌هاش!
کبنا ؛این روزها آهنگ انتخابات نواخته شده و کوس الرحیل می‌زنند که بربندید محمل‌ها، جرس فریاد می‌آید که برای پستی، ریاستی، جایگاهی و ... در سنگری از ستادهای انتخاباتی سنگر بگیرید تا از الطاف و نعمات و برکات احتمالی آن در آینده برخوردار شوید. کمربندها را محکم‌تر کنید که بعد انتخابات و نتایج آن، غارتی برای تصاحب تصدی‌ها و جایگاه‌ها و مناصب دولتی پیش خواهد آمد که همه را برای سهم برداری و بهره برداری برای خود (و البته بیشتر برای اطرافیان و همراهان و طرفداران و دار و دسته) وسوسه می‌کند؛ از استاد مشهور به اخلاق گرا تا نماینده مشهور به طایفه گرا و....
علی‌رغم شعارهای دینی و مذهبی و دم از تکلیف و اخلاص و این مقوله‌ها زدن، مقوله قدرت‌طلبی و جایگاه خواهی و پست طلبی و اشتهای سیر ناپذیری تصدی مسئولیت و در قدرت نشستن، در اصول‌گرایان بسیار زیاد است و در این راه از هیچ کوششی دریغ ندارند؛ از انگ و برچسب‌زدن به رقیب خود در تصدی جایگاه مدنظر تا هر وعده‌ووعید و ادعا و ظاهرسازی تا عدم تخصص و نسبت و رزومه و ارتباط میان مدرک با جایگاه و پست مدنظر! مثلاً؛ به‌راحتی گاهی به رقیب و مخالف خود انگ‌های غیرانقلابی و مزدور و نفوذی و ضد ولایت و...می‌زنند (حال اینکه رقیب، رفیق هم جریانی تا دیروز خودشان و یا از طیف مخالفشان باشد) یا مثلاً برای ریاست یک مرکز درمانی، دیده می‌شود که خود را با مدرک مثلاً الهیات و یا مهندسی کشاورزی و عمران، اولی‌تر از تحصیل‌کرده مرتبط با امور درمان می‌دانند و با ولع فراوان و باروحیه انقلابی و جهادی، این جایگاه را هم تصاحب می‌کنند. نمونه این امر بسیار زیاد است. از جمله تصدی جایگاه شهرداری تهران توسط دکتر زاکانی با مدرک یکی از گرایش‌های پزشکی و درمانی و همچنین بسیار نمونه‌هایی ازاین‌دست در همین استان که زیاد هستند!
خداقوت به این دلیران همه‌فن‌حریف و شیفتگان خدمت و متنفر از قدرت!
این روزها هر سایت و کانال واتس‌اپی و تلگرامی و... را باز می‌کنیم بلافاصله خبر از صدور حکم برای تصدی جایگاه در ستاد فلان کاندید ریاست‌جمهوری برای یکی از اصول‌گرایان انقلابی، جهادی، پای‌کار و...است و طرف‌داران و یاران و خصوصاً بستگان و نوچه‌های آنها نیز با لایک و کامنت و... به کِل و سرو (و یحتمل رقاصی) می‌پردازند. در پشت همه این احکام صادره، کلی افراد و چهره‌های ریش‌سفید اصول‌گرایی از سنتی تا مدرن، از پایداری تا موتلفه، از هیئتی تا حزبی، از جبهه فرهنگی تا احزاب تازه ساخته و.... جبهه‌گیری و موضع‌گیری دارند.
الحق که در این مقوله همگی جهادی و پای کار هستند؛ معنی پای کار هم تا عمق راهبردی مساله برای جامعه جا افتاد!
در این انشقاق اصولگرایی و جهاد برای دسته بندی و یارگیری، دو گروه این وری و اون وری را داریم که این وری‌ها بیشتر خودشان را انقلابی می‌دانند و خود را صاحب همه چیز و معیار و شاقول اصیل دینداری و انقلابی می‌دانند و بقیه را با شاقول خود می‌سنجند و گاهی به راحتی هر کسی با آنها نباشد را با اندازه گیری روحیه انقلابی و ولایی و ... با دادن نمره منفی، کن فیکون می‌کنند که متاسفانه اینگونه اعمال باعث ضربه به ساحت مقدس این واژگان هم خواهد شد. روش این گروه، همه چیز «واس ماست» می‌باشد.
اون وری‌ها هم که منفک و منشق شده‌های از همین گروه این وری‌ها بوده‌اند که در دوره‌های قبل به دلایلی (از جمله منطقه گرایی در توزیع مناصب و کم توجهی به برخی از مناطق و ...) از اصل خود جدا شده و با اخم و تخم ریش سفیدان و بابابزرگ‌های این وری موجه شده و به تعبیر این وری‌ها، فرزند ناخلف آنها شده که باید حذف و مضمحل شوند و از همین رو می‌باشد که به اون وری‌ها ملقب شده و ناخودی پنداشته می‌شوند. این گروه به طایفه گرایی مشهور هستند.
این‌وری‌ها: طیف استاد هدایتخواه و مسعود حسینی (نمایندگان ادوار گذشته بویراحمد در مجلس)
اون‌وری‌ها: طیف روشنفکر و پیشوا و ... (نماینده دور قبل مجلس و فعالین سیاسی همراه آنها)
خلاصه اینکه این روزها نبرد حکم‌ها را داریم که در این دو اردوگاه اصولگرایی مرتب پشت سر هم احکامی برای افراد وابسته و با دارودسته و اهل چونه و زد و بند، صادر می‌شود و دعواهای شدید کلامی و رسانه‌ای و کامنتی و استوریی میان این دو گروه برای تصدی رأس النهار ستادهای اصلی و مقرهای مهم هست و لشکرکشی و جبهه گیری بسیاری دیده شده است و لیدرها و رهبران این دسته‌ها از همه ظرفیت‌ها و نفود خود (در محافل سیاسی تا نهادهای انقلابی و ...) استفاده می‌کنند تا با انتصاب نزدیکان و همراهان خود، قدرت خود را به نمایش بگذارند.
دست آخر ستادهای سعید جلیلی و زاکانی به این وری‌ها و ستادهای قالیباف به اون وری‌ها رسید و هر کدام نزدیکان و همراهان خود را بر این ستادها منصوب کردند. با این تفاوت که در ستادهای اون وری‌ها، برخی از مناطق دیگر و از حوزه این وری‌ها نیز منصوب شدند. پیشوا که از نزدیکان روشنفکر است ریاست ستاد قالیباف، دکتر خلقی پور ریاست ستاد مردمی قالیباف، محمدزاده رئیس ستاد ایران من قالیباف و افتخاری که از نزدیکان سیاسی و پسر عموی داماد هدایتخواه می‌باشد، ریاست ستاد جلیلی و سعید کرمی از نزدیکان و بچه‌های هیئت استاد هدایتخواه، ریاست ستاد زاکانی را تصاحب کردند.
نبرد میان طرفداران این دو گروه در این روزها به حواشی و بی‌اخلاقی‌های بسیاری در گروه‌ها و کانال‌ها و سایت‌ها منجر شده و همه سعی در تصاحب ستادهای مهم‌تر داشته و دارند و این مسابقه در حال نهایی شدن هست. به طوریکه مثلاً با اینکه گروهی فوراً و بدون مداخله گروه دیگر، ستاد جلیلی و زاکانی را تصاحب کردند، در وقت تعیین ستاد قالیباف هم برای تثبیت سهم خود، سعی داشته و برای تصدی ریاست این ستاد هم چنگ و دندانی نشان دادند و این را هم واس خودشون می‌خواستند، ولی نتیجه‌ای نگرفتند.
ان شاءالله که این دعواها تمام شود و همگی که شیفته خدمت هستند (مدیونید اگر فکر کنید که تشنه قدرت هستند!)، راه شهید بهشتی و رئیسی را ادامه دهند و بویراحمد را گلستان کنند.
 
...................................................................................................................................
قابل ذکر است؛
آن چیزی که تا هم اکنون مشاهده شده است، صرفاً یک حکم برای ستاد اصلاح طلبان در استان صادر شده است و قبل و بعد آن، میان سیاسیون اصلاح طلبی هیچگونه دعوا و رقابت رسانه‌ای و غیررسانه ای مشاهده نشد و علیرضا کفایی معلم بازنشسته (که هیچ ادعایی برای تصدی مسئولیت اداری در آینده ندارد و اساساً چون بازنشسته است نمی‌تواند مسئولیتی بگیرد و حتی شرایط سنی و اخلاقی وی داعیه چنین مسائلی را ندارد) به ریاست ستاد پزشکیان منصوب شد و تاکنون هم هیچگونه خبری مبنی بر صدور احکام در سطح پایین‌تر در این ستاد برای بقیه مخابره نشده است. در حالیکه در ستادهای اصولگرایان علاوه بر حکم پرانی در سطح ریاست ستادها در سطوح پایین‌تر مثل مسئول شاخه جوانان، بانوان و ... نیز رقابت صدور حکم مشاهده می‌شود و یا تقسیم بندی ستادی به مردمی و غیرمردمی و ... نیز دیده می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
قشنگ معلومه یک جوان خام که خیلی هم سیاسی دارد و فکر میکنه خیلی عالی متن مینویسه اینو نوشته
😂
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم خوب نوشته
احتمالا با متن آشنایی نداری
ادبیات
Iran, Islamic Republic of
با نوعی طنز نوشته
Iran, Islamic Republic of
اخ وه بختمون که متن مینویسه و تحلیل ایکنه
Iran, Islamic Republic of
فعلا مهم اینه یک شخص در استان برای اولین بار حکم قایم مقامی ستاد مرکزی کشور رو گرفته اونم دکتر روشنفکر
باز هم روشنفکر مایه افتخار استان
حالا هی اونور اینور کنید تا صبح جونتون هم دربیاد دیگه نمی تونین تخریب کنید ادم بزرگ. ادم دلیر ادم سیاسی مثل روشنفکر هرگز با این گزافه گویی ها تخریب نمیشه
علی
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد کل تهران به سیاست و بزرگی روشنفکر پی بردن و چه احترامی بین سران اصولگرا اصلاح طلب کشور داره
بعد یه چهار تا بچه میخوان توی یاسوج تخریبش کنن
جمع کن بساطتت رراا
مهران
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر اومد ادمتو که زبون دراوردین
Iran, Islamic Republic of
لطفا روشنفکر رو‌مقایسه نکنید
روشنفکر اونقدر شان منزلت داره که و جایگاهش تهران محفوظ هست که توی یاسوج دغدغه قدرت نداشته باشه اگه جایی هم نظر میده ازش میخوان
سیما
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای حاج مهدی به ولله قسم فقط سی خت وه قالیباف رای اییم
Iran, Islamic Republic of
بابا نمی دونم این کیه یه چیزی یاد گرفته همش میگه شیفتگان خدمت و متنفران قدرت یه جمله یاد گرفته همش زیر مطالب روشنفکر و کبنا و گروه ها میزنه 🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
اگه روشنفکر نبی مرد مردی نیکردی
ها بله هااا
مهران
Iran, Islamic Republic of
برام خیلی جالبه همه و همه زدن که روشنفکر شکست بخوره
این همه ترس از قدرت روشنفکر به خاطر چیه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر همیشه مستقل و با سیاست خودش رفته جلو
زوشنفمر کسی بود که بت یک سری افراد افراطی شکست
روشنفکر رو با اینا یکی نکن
Iran, Islamic Republic of
بچه تا دیگ که روشنفکر نبی مه تو دونسی کت شلوار چنه
Iran, Islamic Republic of
یعنی خوشم میاد ایان گپ پیک ایزنن
الان مثلا ایی متن مزخرف چه بی
Iran, Islamic Republic of
اوووف چه متن خاصی نوشتی این وری اون وری 🤣🤣🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
کبنا خدایی سیچه هر چرت پرت و تحلیلی نه ایزنی اخه الان یو چه بی
این ور اونور
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزان این متن زیر را در یکی از گروه های وات ساپی دیدم توضیح کاملی دادند و منم کپیش کردم

لازم دانستم نکته ای خدمتون عرض کنم ،اگه حضور ذهن داشته باشید در انتخابات گذشته هم ، چنین اتفاقی پیش آمد که جناب خلقی پور ابلاغ ستاد مردمی رو داشتند ولی رئیس ستاد اصلی طبق قوانین ستادی هر استان یک شخص می‌تواند باشد که آقای بیگلری در این منصب بود و بعد از اینکه ابلاغ ایشون زده شده برای آقای خلقی پور و خیلیا دیگه در استان ابلاغ زده شد که چندان تاثیر گذار و به صورت رسمی نیست .



این انتخاباتی که پیش رو داریم جناب پیشوا به صورت رسمی ریاست ستاد آقای قالیباف بر عهده دارند و مابقی ابلاغ که زده میشه چندان تاثیری نداره


چه بسا همین فردا اقای خلقی پور چندین ابلاغ استانی برای اطرافیانش بزنه این ابلاغ ها چون که از ستاد اصلی (پیشوا) نیست ارزش نداره.

الان روسای ستاد کاندیداها در استان کهگیلویه وبویراحمد
رئیس ستاد دکتر قالیباف آقای پیشوا
رئیس ستاد آقای پزشکیان آقای کفایی
و رئیس ستاد آقای جلیلی حاج آقای افتخاری می باشند..
Iran, Islamic Republic of
بابا روشنفکر اینا رو‌دیگه حساب نمیکنه
سی خش یه تنه وابیه تک‌رو و جلودار استان
خدایی یکم ولی مظلومه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر یه چهره ی ملی می باشد و قائم مقام ستاد مرکزیه تهران،این حکمای استانی دیگه براش مهم نیست

درود بر حاج مهدی روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر از گندم ری نخواهد خورد
نیک
Iran, Islamic Republic of
بماند در تاریخ ماندگار این کلام.
Iran, Islamic Republic of
ها جون جبلی
که تو نیتریک پا مه پی روشنفکر کنی
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی، برای شما که نون داره...
ضرری نمی کنی، شما هم خبر بزن کاریت نباشه
Iran, Islamic Republic of
اگر زاکانی شهردار تهران شد پزشک هم بود اما فرماندار دهدشت نیکبخت که داروساز بود الان پزشکیان هم پزشکه
Iran, Islamic Republic of
علت اینکه برای ستاد پزشکیان چنگ ویندوز نشان ندادن
مشخصه میخوان دو طرف رو داشته باشن
این تحلیل نمی‌خواست
Iran, Islamic Republic of
با این نوشته به عقل مخاطب توهین شده
اندر احوالات جناب بهرامی بنگری متوجه میشی چرا برای ستاد پزشکیان تقلا نشده چون جرات سیاسی وجود ندشت
Iran, Islamic Republic of
آقای بهرامی خودتو خار کردی که جرأت نزدیک شدن به ستاد پزشکیان را نداره ببین کی جا پای سید باقر موسوی گذاشته این کارت یک معامله دو سر باخته درود بر مهدی روشنفکر که برسر ارمانهاش موند
پیمان
Iran, Islamic Republic of
پیشوا و روشنفکر سیاست رو به گور میبرند
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
1 اینهایی که امروز برای هلهله میکنند که فلانی رئیس ستاد فلان کس شده و شخص دیگری را دارای جایگاه ویژه در تهران میدانند بدانند که در تهران کسی دنبال این ابلاغها نیست و اتفاقا این کا را زشت میدانند چون اعتقاد دارند که همین افراد بانیان وضع موجود هستند .
۲ برای ابلاغ ستاد پزشکیان کسی سر و دست نمیشکند چون اولا برای هر شخصی ابلاغ نمیزنند
۳رای پزشکیان همانند احمدی نژاد در میان توده مردم است .مردمی که تا کنون به این افراد منفعت طلب وصل نبوده اند
۴ فردا روز اگر پزشکیان قبول میدان انتخابات بشه که حتما اینطور خواهد شد بیشتر به جایگاه این ابلاغ بدستان در میان مردم پی پیبرید .
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1