تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۴۷۷۸۵۷
کبنا بررسی کرد
شهرداری یاسوج پاسخ دهد / چگونه بیلبوردهای تبلیغاتی در اختیار یک نامزد خاص قرار گرفته است؟
۱
کبنا ؛فعالیتهای تبلیغاتی انتخابات تمام شد، اما همچنان این سؤال مطرح است که چگونه و با کدام منطق بیلبوردهای شهرداری در اختیار تبلیغات یک نامزد خاص قرار گرفته است؟
به گزارش کبنا، صبح امروز زمان تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به پایان رسید. اما بااینحال شبهات متعددی در مورد فعالیتهای انتخاباتی نهادهایی همچون شهرداری یاسوج مطرح است. شهرداری بهعنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، باید هم به مردم و هم به دولت پاسخگو باشد. چرا که بخشی از درآمد آن از طریق عوارض و بخشی از آن نیز از طریق مالیات بر ارزش افزوده تأمین میشود.
شهرداری یاسوج مدتهاست درگیر حواشی متعدد است. پل چهارم بشار با وجود اینکه سالهاست بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، همچنان تکمیل نشده است. پلهای یکم تا سوم هم نیازمند ایمنسازی هستند. معوقات کارگران شهرداری نیز بارها سر تیتر پایگاههای خبری استان قرار گرفته است. شهردار پیشین و کنونی نیز بخشی از این ناکارآمدیها را به عدم بودجه کافی برای پرداخت دستمزدها مرتبط میدانند. بخشی نیز مربوط به حجم عظیم نیروهای اضافهای است که بدون ضوابط و بهصورت فلهای بهکار گرفته شدهاند.
بههرحال هر چه باشد، ادعای شهرداری و شورای شهر یاسوج این است که این شهرداری با مشکل کمبود منابع مالی مواجه است. اگر این ادعا را بپذیریم، آنگاه این پرسش پیش میآید که شهرداری یاسوج چگونه و با کدام منطق، بیلبوردهای تبلیغاتی را در اختیار یک کاندیدای خاص انتخابات قرار داده است؟
از آنجا که بخشی از درآمد شهرداری از عوارض و بخشی هم از طریق مالیات بر ارزش افزوده تأمین میشود، شهرداری باید نسبت به چگونگی واگذاری بیلبوردهای تبلیغاتی توضیح دهد. چنانچه در مقابل واگذاری این بیلبوردها، هزینهای دریافت کرده، باید بهصورت شفاف میزان درآمد شهرداری از این طریق را به اطلاع افکار عمومی برساند. اگر نیز وجهی دریافت ننموده باید توضیح دهد چرا منابع عمومی را صرف فعالیت در حمایت از یک کاندیدای خاص کرده است.
هر چند زمان تبلیغات انتخاباتی به پایان رسیده، اما شهرداری یاسوج موظف است به این پرسشها پاسخ دهد. این پایگاه خبری آمادگی انتشار پاسخ شهرداری یاسوج را دارد.
به گزارش کبنا، صبح امروز زمان تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به پایان رسید. اما بااینحال شبهات متعددی در مورد فعالیتهای انتخاباتی نهادهایی همچون شهرداری یاسوج مطرح است. شهرداری بهعنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، باید هم به مردم و هم به دولت پاسخگو باشد. چرا که بخشی از درآمد آن از طریق عوارض و بخشی از آن نیز از طریق مالیات بر ارزش افزوده تأمین میشود.
شهرداری یاسوج مدتهاست درگیر حواشی متعدد است. پل چهارم بشار با وجود اینکه سالهاست بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، همچنان تکمیل نشده است. پلهای یکم تا سوم هم نیازمند ایمنسازی هستند. معوقات کارگران شهرداری نیز بارها سر تیتر پایگاههای خبری استان قرار گرفته است. شهردار پیشین و کنونی نیز بخشی از این ناکارآمدیها را به عدم بودجه کافی برای پرداخت دستمزدها مرتبط میدانند. بخشی نیز مربوط به حجم عظیم نیروهای اضافهای است که بدون ضوابط و بهصورت فلهای بهکار گرفته شدهاند.
بههرحال هر چه باشد، ادعای شهرداری و شورای شهر یاسوج این است که این شهرداری با مشکل کمبود منابع مالی مواجه است. اگر این ادعا را بپذیریم، آنگاه این پرسش پیش میآید که شهرداری یاسوج چگونه و با کدام منطق، بیلبوردهای تبلیغاتی را در اختیار یک کاندیدای خاص انتخابات قرار داده است؟
از آنجا که بخشی از درآمد شهرداری از عوارض و بخشی هم از طریق مالیات بر ارزش افزوده تأمین میشود، شهرداری باید نسبت به چگونگی واگذاری بیلبوردهای تبلیغاتی توضیح دهد. چنانچه در مقابل واگذاری این بیلبوردها، هزینهای دریافت کرده، باید بهصورت شفاف میزان درآمد شهرداری از این طریق را به اطلاع افکار عمومی برساند. اگر نیز وجهی دریافت ننموده باید توضیح دهد چرا منابع عمومی را صرف فعالیت در حمایت از یک کاندیدای خاص کرده است.
هر چند زمان تبلیغات انتخاباتی به پایان رسیده، اما شهرداری یاسوج موظف است به این پرسشها پاسخ دهد. این پایگاه خبری آمادگی انتشار پاسخ شهرداری یاسوج را دارد.