تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۳
کد مطلب : ۴۷۰۳۱۲
کبنا گزارش می دهد

سفر دیر هنگام رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به گچساران / چرا پروژه‌های عمرانی گچساران تعطیل است؟ + پاسخ شاهینی

۰
کبنا ؛رئیس برنامه بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران بازدید بعمل آوزدند.
جهانگیر شاهینی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد، در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی در خصوص سؤال خبرنگار کبنا نیوز (سفر و بازدید دیرهنگام از پروژه‌های شهرستان گچساران و همچنین علت تعطیلی بسیاری از پروژه‌های  مختلف در زمینه ورزش، راه و آب و.... که در دولت قبل پیشرفت فیزیکی خوبی اشتند بعضی از آن‌ها تا ۹۵ درصد بوده است که در دولت فعلی عملاً تعطیل شده است، چیست؟)
 ریس سازمان مدیریت و برنامه ریری استان در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران با اشاره به اینکه در این چندسال  اجرای پروژه‌ها کندی خاصی داشته‌اند، اظهار کرد: روند کندی پروژه‌ها به این دولت برنمی گردد بلکه این دولت در مقایسه با دولت‌های دیگر در دو سال اخیر ۲۸هزارو ۴۰۰میلیارد تومان از محل دو سفر، سنواتی، مسئولت‌های اجتماعی و غیره اعتبار تخصیص یافته است.
جهانگیر شاهینی افزود: برای اینکه در حالت دوم این اعتبارات تخصیص یابد و وزارت دارایی نقدینگی بدهد‌یه سیری را باید طی کند که در این سیر بعد از تعیین اعتبار و  تخصیص می‌باشد که دولت با توجه به درآمد‌هایش آن را شروع می‌کند که خوشبختانه، از ابتدای سال تاکنون چیزی بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده که بی‌سابقه بوده است.
وی اظهار داشت: با تخصیص این اعتبار  پروژه‌های مهم در ۵بخش اصلی در اولویت، کار خود را شروع و برخی پروژه‌های که در اولویت سه و چهار قرار داشتند روند آن‌ها کند بود دیده نشده است.
شاهینی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های راکد در استان که چندین سال ر‌ها شده بود، ورزشگاه استادیوم یاسوج می‌باشد افزود: ما در سفر ریاست جمهور به استان ۱۰۰میلیارد تومان برای راه‌اندازی این ورزشگاه اعتبار گرفتیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تخصیص اول اعتبار به استان را ۶۲۶میلیارد تومان سهم سفر برای سازمان برنامه و بودجه دانست و بیان داشت: در سفر ریاست جمهوری به استان هر سازمانی یک سهمیه داشت که سهمیه برنامه بودجه بالغ بر ۵هزار میلیارد، سهمیه نفت ۲هزار میلیارد که جمعا ۹هزار میلیارد می‌باشد و سهمیه وزارت خانه‌ها هم ۴هزار میلیارد تومان می‌باشد
وی عنوان کرد: وقتی این سهمیه‌ها تخصیص پیدا می‌کند سهم سفر به وزارت خانه‌ها و ملی می‌شود و اینجا باید مدیران کل و دستگاه‌ها اجرایی به دنبال تخصیص خودشان باشند.
شاهینی اضافه کرد: برای تخصیص اعتبارات یک همت مضاعفی مبتنی بر همکاری چند جانبه بین استانداری، سازمان مدیریت و دستگا‌های اجرایی می‌طلبند که هر کدوم نقش خود را پیگیری کنند.
وی با مهم دانستن همه پروژه‌های استان گفت: ما در ۲۱فصل پروژه‌ها را پیگیری و در همه بخش‌ها در سفر از اعتبار  ۱۳هزارو۵۰۰میلیارد تومان به همه پروژه‌ها حتی ریز‌ترین پروژه‌ها هم اعتبار گرفتیم.
شاهینی از تفکیک اعتبار به   سهم شهرستان‌های استان در سفر‌های ریاست جمهور اشاره کرد و بیان داشت: در شهرستان گچساران ۲هزار میلیارد تومان اعتبار برای سفر داریم که تاکنون سابقه نداشته و با سر جمع اعتباراتی که ما در دو سال داشتیم از سفر و سنوات نزدیک به ۳هزار میلیارد تومان به این شهرستان اعتبار داده شده است.
ریس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یاد‌آوری کرد: خوشبختانه تخصیص‌ها به استان خوب می‌آیند به طوری که سال گذشته این رقم ۷۴درصد استانی، در ملی ۶۹درصد، در پروژه‌های سفر چیزی حدود ۵۷درصد و در توازن هم که ملی بود ۱۰۰درصد و استانی آن ۵۹درصد بوده که در نوع خود تخصیص‌های خوبی می‌باشد.
وی تخصیص اعتبار به استان را خوب دانست و افزود: چون مقداری هزینه‌ها بالا رفته و خرید آن‌ها نسبت به چند سال قبل بیشتر شده گا‌هاً دیده می‌شود بعضی پروژه‌ها کم کار شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به توپوگرافی خاص این استان نسبت به دیگر استان‌ها، بیان داشت: از دیگر تفاوت‌های این استان توپوگرافی خاص آن شامل کوه، پستی و بلندی زیادی می‌باشد که مثلاً اگر در این استان یک کیلو متر جاده اصلی بزنیم هزینه آن ۵۵میلیارد تومان ولی در دیگر استان‌ها چیزی بالغ بر ۳۰میلیارد تمام می‌شود.
وی اظهار داشت: ما این شرایط را به کشور اعلام کردیم و قول‌های خوبی دادند به طوری که رقم اعتبار سفر دوم نسبت به سفر اول دو برابر بود و این جای شکر دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: بودجه سنواتی استان پارسال یک هزار و ۳۰۰میلیارد بوده که در حال حاضر به ۳هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به بازدید از پروژه‌های شهرستان گچساران افزود: خوشبختانه در بازدید از پروژه های‌ایستگاه آب‌رسانی، جاده، کشاورزی، فرهنگی و درمانی پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و تخصیص‌ها آماده شده و همین روز‌ها به این طرح‌ها تزریق می‌شود.
شاهینی بیان داشت: یک سری پیمانکار  خیلی خوبی در این شهرستان وجود دارد بدون اینکه تخصیص بالایی گرفته باشند، کار می‌کنند مانند جاده باباکلان که امروز انفجار آن شروع شد.
وی با اشاره به  دلایل راکد بودن پروژه‌های استان گفت: یکی از آن، پیمانکارانی که کار کرده بودن صورت وضعیت آن‌ها در دستگا‌های اجرایی مشخص نبود و دوم اینکه تخصیص‌ها با کمی تأخیر شروع شد.
ریس سازمان  مدیریت و برنامه‌ریزی عنوان کرد: به جد پیگیر تمامی پروژه‌های استان هستیم و مدام از پروژه‌ها سرکشی خواهیم کرد چرا که تخصیص‌های خوبی در این بخش‌ها آمده است.
شاهینی در خصوص علت کندی پروژه‌ها یا تعطیلی پروژه‌ها در گچساران گفت: صورت وضعیت پیمانکاران در دستگاه‌های اجرایی هنوز کاملاً قطعی نشده است و همچنین تخصیص‌ها با تأخیر انجام گردیده که باعث این موضوع شد.
رئیس سازمان مدیریبت و برنامه ریری استان در خصوص سفر دیرهنگامش به گچساران و بازدید از پروژه‌ها این شهرستان، گفت: من دیر به شهرستان گچساران نیامده‌ام چون ما در هنگام ورود به استان نیاز به یک سری اسناد داشتیم تا براساس آن بروم و اعتبار بگیرم، مثالا چشم انداز می‌خواستیم که نبود، سند توسعه پایدار می‌خواستیم که نبود، که این مورد باعث شد که من حدوداً ۶ تا ۷ ماه مجبور شوم صبر کنم تا این اسناد را تهیه کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

رستم
Iran, Islamic Republic of
الان چون هوا ، هوای گرمسیره بیشتر اومنه تفریح ن سی کار اومیه؟؟؟؟!!!!!!!!!خخخخخخخخخخ
X
چرا از تونلدیل حرفی نزد
Iran, Islamic Republic of
دولت شما ۱ هزارم چهار سال اول روحانی کار نکردید چه پروژه ای رو خودتون شروع کردید اون از مسکن ملیتون که کارهای اولیه زمان روحانی بوده فقط شماها اومدید تغیر اسم دادید اون از پلایشگاه با اون سر صدا خوابید اون از سد چم شیر که ۸۰درصد به بالا زمان دولت قبلی بوده که گفتید راه اندازی شده همین جاده باباکلان که رفتید دیدد زمان دولت روحانی بوده زمان دولت روحانی تونل دیل که کار میکرد چرا زمان شما خوابید وغیره البته البته شما حق دارید هر وقت این شهرستان نماینده نداره که ازت بخواد باید هم حرف الکی بزنی اون زمانی که شهرستان گچساران رونق داشت واین استان بودجه داشت زمان تاحگردون بود نه زمان تو وناصر حسینی بود
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1