تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۴۷۴۲۱۷
در جمع خبرنگاران مطرح شد

روایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بارندگی‌های شدید روزهای اخیر؛ از سدها تا خسارت‌ها+ فیلم

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت سد چم شیر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب است که در مقطعی رها‌سازی آب برای کشاورزان انجام شد و ذخیره آب به ۳۵۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت.
   

به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده روز سه‌شنبه در بازدید از آبشار یاسوج و سد شاه قاسم در شهرستان بویراحمد در خصوص وضعیت سد‌های استان پس از بارش‌های اخیر گفت: ظرفیت سد شاه قاسم ۱۰ میلیون مترمکعب است و ۹ میلیون مترمکعب قابل بهره‌برداری است که تاکنون ۶. ۵ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیش‌بینی می‌شود با بارندگی‌هایی که در آینده پیش‌بینی شده است سد شاه قاسم تا اوایل اردیبهشت امسال پر شود.
وی به وضعیت سد کوثر اشاره و عنوان کرد: ظرفیت سد کوثر ۵۰۸ میلیون مترمکعب است که این سد کاملاً پر شد و سد سرریز کرد که تونل‌های تخلیه آب باز و حجمی از آب در حال تخلیه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ظرفیت سد چم شیر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب است که در مقطعی رها‌سازی آب برای کشاورزان انجام شد و ذخیره آب به ۳۵۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت.
وی بیان کرد: در حال حاضر ذخیره آب این سد به ۵۶۵ میلیون مترمکعب رسید و‌امیدواریم با بارش‌های خوبی که پیش‌بینی شده ذخیره سد به بیش از ۸۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.
احمدزاده با اشاره به بارش‌های خوب یک هفته اخیر در استان گفت: پروژه‌های آبخیزداری به خصوص در دشت امامزاده جعفر سرریز کردند.
سید علی احمدزاده در بازدید از منطقه آبشار یاسوج با بیان اینکه در حال برآورد دقیق خسارت هستیم، اظهار کرد: بارش‌های شدید گذشته موجب قطع راه ارتباطی بسیاری از روستا‌های استان شده است که در تلاش هستیم هر چه سریعتر مسیر‌ها را بازگشایی کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها در شهرستان بویراحمد ۱۰۰ روستا دچار خسارت در جاده و پل شدند، افزود: در حال برآورد خسارت سیل در روستا‌های سایر شهرستان‌های استان هستیم.
وی بیان کرد: بارش شدید باران خساراتی به برخی مزارع پرورش پرورش ماهی وارد کرده است.
استاندار ادامه داد: بارش‌ها موجب قطعی برق در مناطقی مانند دشت‌روم و سپیدار بویراحمد و ناپایداری برق در سایر مناطق استان شد که با تلاش مجموعه شرکت توزیع نیروی برق، شب گذشته برق همه مناطق پایدار شد.
احمدزاده با اشاره به خسارت عشایر گفت: شاهد آبگرفتگی در معابر و محلات شهری به دلیل حجم بالای بارش‌ها بودیم که دستگاه‌های عضو ستاد بحران اقدامات لازم برای امدادرسانی به مردم را انجام دادند.
وی در خصوص وضعیت آبشار یاسوج گفت: تجاوز به حریم مسیل‌ها در آبشار یاسوج مشکلاتی را ایجاد کرد به نحوی که کانال‌ها جوابگوی حجم سیلاب نبود اما شهرداری اقدامات لازم را انجام داد و اجازه نداد تفرجگاه‌های اطراف آبشار دچار تخریب شود.
استاندار در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری هر چه سریعتر طرح جامع هدایت سیلاب‌ها در آبشار یاسوج را ارائه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ای خدا زده و استانی که تو استانداریشی
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1